افرند
افرند

افرند

یکی از کارهای مورد علاقه ام اینه که ببینم دیگران من را به چه اسمی تو گوشیشون ذخیره می کنند.

حالت عادی برای دوستان نزدیک ، ذخیره با اسم کوچکه. فکر می کنم همه دوستانی داشته باشند که با اسم کوچک تو گوشی ذخیره می کنند. مثلا تو گوشی من میشه اسم هایی مثل رسول و مهدی   دید. برای افرادی هم که رابطه کاری باهاشون دارم از نام خانوادگی استفاده می کنم. مثلا  احمدی، حسینی و ... اما خب عده ای هم هستند که در ادامه نام خانوادگی مشخصه ای می گذارند که نشان بده فلانی کی هست!

مثلا تو گوشی بعضی ها دیدم که نوشتند: ( با فرض اینکه نام خانوادگی ام افرند باشه)

افرند روزنامه

افرند مجله

افرند شاگرد!

افرند بورس

نظرات 13 + ارسال نظر
علیرضا دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 17:20 http://ghasedak68.blogfa.com


نه من دنباله ای بعد از فامیل طرف نمی ذارم...معمولا همه رو به اسم کوچیک سیو میکنم مگر اینکه دو سه تا به یه اسم باشن که حرف اول فامیلشونم کنار اسمشون میزنم...یا اگه دکتری استادی کسی باشه از مخففای mr یا dr استفاده میکنم و یا اگه خانوم باشه miss.مامان و بابا و عمه و خاله و دایی و عمو و عمقزی و خالقزی رو هم همون نسبتی که دارن سیو میکنم...
رفیقامم همه منو به اسم کوچیک سیو کردن...حتی بابام و خواهرام...فقط مامانمه که بعد از اسم کوچیکم توی گوشیش یه جان سیو کرده برام و البته خانومی که کلا یه اصطلاح دیگه ای سیو کرده که حتی اسمم نیست
حالا تو بگو تو منو چی سیو کردی؟؟؟

بابا اصطلاح خاص
تو را اصی سیو نکردم

دل آرام دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 18:41 http://delaramam.blogsky.com

من فقط اسم افراد فامیل و یا کسانی که اسم خاص(منظورم اسمهایی که نسبت به بقیه کنتر تکرار شده است) دارن رو با اسم کوچک سیو میکنم اما متاسفانه نمیشه این رو برای همه به کار برد. مثلا من هرچقدر با دوست صمیمیم که اسمش سمیه است رابطه نزدیکی داشته باشم بازم مجبورم فامیلیش رو در ادامه توی گوشیم سیو کنم چون در حال حاضر 4 تا دوست به نام سمیه دارم!

آره...مثلا منم چند تا دوست با اسم مهدی یا علیرضا دارم

عارفه دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 21:32

به احتمال زیاد من اگه می خواستم شما رو تو گوشیم سیو کنم امیرفسکی سیو می کردم
یه حالت راز آلود و مبهمی داره خیلی خفن نشون می دهد
از روی اسم های گوشیم می شود پی به میزان صمیمت فرد برد

احتمالا من را عضو بایند مافیا حساب کردی که این اسم را انتخاب کردی

مریم سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:57

من بودم مینوشتم :

Afrand Am

پی نوشت:
AM=امیرحسین
Amiable=AM

اون آخری چی هست؟
am واسه چیه؟

مریم سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 13:57

http://dic.amdz.com/

فرنوش سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 15:28

یکی از مشتریا منو تو گوشیش اینجوری سیو کرده بود:
خ اسک تر ممد عمی
ترجمه: خانم اسک.... ترخیصکار معرفی شده از طرف محمد پسر عمو

با احترام به همه ی مهندسای عزیز باید بگم ایشون کهنه منهدس نفت و پیمانکار پتروشیمی بودن :-D

فافا سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 21:48

من واسه فامیل ها مثلا میزنم مثلا دایی بعد اسم کوچیکش..
استادام هم اولش میزنم استاد فلانی ی موقع سوتی ندم...
چون ی بار با فامیلی بود زده بودم بعد سوتی دادم..
یا مثل علیرضا میزنم میس یا مستر

چون سیمکارتم کامل پره و گوشیم فقط جدا از سیمکارت سیصد و خورده ای مخاطب داره خیلی نکته دار سیو میکنم تشابه اسمی زیاد دارم!
دوستای دانشگاه سمانه ن.یونی:))
ن اول فامیلی
مریم.ج پیش یعنی پیش دانشگاهی:))
یا الناز دبستان:))
دوستای اینترنتی هم میزنم مثلا سارا نت:))
حالا اگه دچار تشابه اسم بشم میزنم سارا نت.وبلاگ
بعدی رو میزنم سارا نت.تلگرام
به این صورت سیو میکنم دوستای مجازی رو

اسم خودمم اکثرا میزنن فافا.
حالا خواهرم زده ابجی فافا
دوستام ابجی گلم..
مامانم ایناهم فائزه جونم یا فافا جونی:|

کلا اسم خودم رو کسی نمیگه!همه مخفف:|

اینجوری من باید چند دقیقه فکر کنم این اسم های رمزی مربو به کیه؟

شب نم سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 22:49

و امان از روزی که نتونی اسم عشقت رو توی گوشیت سیو کنی ..!!!

سیو کردن اسم مهم نیست :)

عارفه چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 00:29

ااا خب حالا که همه دارن توضیح می دهن بگذار منم سیستم پیچیده ی مخاطبینم و بگم
اول این که فارسی نیست یعنی همه رو با حروف انگلیسی سیو می کنم
بعد هر چی اسم ها عجیب غریب تر باشه یعنی باهاشون صمیمی ترم
مثلا سیم سیم که همون سیما است یا سنجد که ساجده است مائده رو به یاد دوران کودکی مایی سیو کردم
مامانم رو مامی سیو کردم
خاله ها رو یا معلم هایم رو یه kh می گذارم بعد اسمشون
مرد ها رو Mr فلانی سیو می کنم
در مورد این که بقیه من رو چی سیو کردن مامانم ته تغاری سیو کرده با یه قلب مدیونی هم اگه فکر کنید خودم تو گوشی اش شماره ام رو سیو کردم ها
دوستام عاری یا عاری جون و اسم هایی که برای هم می گذاریم گاها سیو می کنند.
این قدر هم دوست دارم عاری سیوم می کنند

سلام عاری

عارفه چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 00:31

هییییع شبنم

علیرضا چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:08 http://ghasedak68.blogfa.com

حسودیت میشه اسم خاص نیستی؟؟؟حسودیت میشه کسی با اصطلاح خاص صدات نمیکنه؟؟حسودیت میشه زن نداری..؟؟برو دادا...برو پسر خوب....برو ...حسودی کار زشتیه...خیییلی بده عمو

شما نگران من نباش

شب نم چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 14:09

دقیقا کامنت بالا رو برای همین منظور گذاشتم .

با خودمون صادق باشیم .
امیر تو هم با این پستت .!!!در موردش با محمد صحبت کردم و اینکه چه کامنتی گذاشتم برات .محمدم گفت مهم اینه که اونا همو دارن .درست مثل الان که من تو رو دارم و تو منو .
مهم نیست بقیه چی فکر میکنن .مهم نیست بتونن اسمشون رو سیو کنن یا نه .اونا تو قلب هم سیو شدن .

اوهوم

عارفه پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 01:56

من چه جوری بگم اقاهه که دلم برای وقت هایی که جواب کامنت می دادی تنگ شده.
نزدیک عید بیا امیر باش.
نمی دونی بودنت تو جمعمون چه قدر خوبه. چه قدر حالم رو خوب می کنه وشادم
دلم برای پست هایی که بیایم پاینش شلوغ کنیم تنگ شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد