افرند
افرند

افرند

امروز داشتم حساب و کتاب ماه گذشته را میکردم و به اصطلاح دفتر خرج های خرداد را می بستم. باورم نمیشد. این ماه وقتی تا کوچک ترین خرج ها را هم یادداشت کردم با لیست بلند بالایی از مخارج اصلی و جنبی مواجه شدم که در پایان ماه فاکتور سنگینی جلوی رویم قرار داد.


هزینه کلاس موسیقی

هزینه کلاس یوگا

هزینه تعمیر تاچ و اسکرین گوشی

قسط وام خرید تبلت

هزینه های جنبی تولد

خریدهای خانه

خرید موس کامپیوتر به علت خراب شدن موس قبلی

بیمه شخص ثالث موتور

هزینه شارژ اینترنت

قبض موبایل

خریدهای کوچک از سوپر

و ....


بعضی از این خرج ها در حال حاضر ثابت هستند و هر ماه تکرار می شوند. اما هزینه های تولد یا خرید موس و تعمیر گوشی این ماه پیش آمدند... این ماه خرج اضافی نداشتم. نه لباسی خریدم نه تفریح خاصی انجام دادم اما همین لیست هم بلند بالاست و رقم سنگینی دارد.


نکته بدتر قضیه در این است که من مجردم. فکر کنید شخصی متاهل باشد، بچه داشته باشد، اجاره خانه داشته باشد، خرج خورد و خوراک چند نفر را هم بدهد. تو این اوضاع رکود و بیکار شدن گروهی افراد، خیلی ناجور است...

نظرات 7 + ارسال نظر
شب نم چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 20:43

هوووووی هنوز که به ما سووووور تولدت رو ندادی !!!.اینو گفتی که مثلا ما اومدیم اونجا به ما سور ندی ؟!

هزینه گوشیتم که فدااای سرش .:

عارفه پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 00:05

اوخ اوخ کردی کبابم
راستش با توجه به این که من پول کفش و مانتو و این تیکه بزرگ گرون ها رو مامانم می ده
و با توجه به این که هم ماهیانه از مامانم دریافت می کنم
هم حقوق و اینا جمعیا برای من خیلییی بیشتر از مورد نیازمه اما عموما همه اش خرج می شود .
چرا چون کمی تنبل هستم و فرت و فرت با آژانس می روم این ور اون ور.
من نشستم و خرج ماه خردادم و نوشتم و فهمیدم مبلغ باور نکردنی پول فقط اژانس و دربست و رفت و امدمه
و همین باعث می شود چیزی برای پز اندازم باقی نمی مونه

Friends پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:46 http://friends.blogsky.com

اجاره ی آپارتمان
فبض موبایل
قبض برق
قبض آب
هزینه ی خورد و خوراک
دو تا شلوار برای کار

مریم پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 08:58

ببین امیرجان..این جمله :"خیلی ناجور است.." اصلا و بهیچوجه عمق مسئله رو نمیرسونه..باید سوزناکترش میکردی... .

مریم پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:29

حالا اگه خرجهایی مثل اینهارو هم داشته باشیم :
پرکردن و ترمیم دندان
کادو عروسی یا تولد
میهمانی دوره ای برای شام یا ناهار
تعمیر ماشین
تعویض شیرآلات یا درب اتاقها یا کولر یا...در منزل
....
.....

خورشید جمعه 5 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:38

اهم..

نظر بنده به شب نم نزدیک تر است..

مگهان جمعه 5 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 06:21 http://meghan.blogsky.com

هزینه ها زیادی بالان و من تو این شرایط فقط خدا رو شکر می کنم برای دختر بودنم...
اقلا کسی ازم انتظار نداره نون آور خونه باشم ...

+ خدا به همه ی آقایون کارهای خوب و پول با برکت بده الهی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد