افرند
افرند

افرند

تد TED

شاید به نظر شما اشتراک ایده ها امری ساده و پیش پا افتاده باشد. اما با همین اشتراک گذاری ایده ها و ترغیب دیگران به تفکر عمیق تر می توان دنیا را دگرگون ساخت. همین ایده ساده سی سال پیش باعث شکل گیری موسسه غیرانتفاعی شد که اکنون بیش از 50 همایش در هفته برگزار می کند و تا به حال بیش از 1200 سخنران خبره از سرتاسر دنیا گرد هم آمده و تفکر و ایده خود را با جهان در میان گذاشته اند.

 

در سال 1984 در کنفرانسی چهار روزه تعدادی از محققان، اندیشمندان و دانشمندان ایده های ارزشمند خود را با یکدیگر در میان گذاشتند و بدین ترتیب سازمان غیر انتفاعی تد(TED) شکل گرفت که تا به امروز فارغ از سن، جنس، تحصیلات و ...، ایده پردازی آنها وقف گسترش ایده های ارزشمند به استثنای موضوعات سیاسی ، مذهبی و تجاری شده است. فیلم های این ایده ها که در کنفرانس های بزرگ تد در گوشه و کنار دنیا برگزار می شود در سایت TED.com با زیر نویس به 105 زبان، قابل مشاهده است. جالب است بدانید نوزده هزار مترجم داوطلبانه این مسئولیت  را به عهده گرفته اند. (همه سخنرانی ها به 105 زبان ترجمه نمی شوند). کنفرانس سالانه تد هر سال در آمریکا برگزار می شود و در آن درباره موضوعاتی نظیر تجارت، تکنولوژی، هنر، دانش و موضوعات صحبت می شود. هر سخنران تد حداکثر 18 دقیقه زمان دارد تا ایده خود را ارائه دهد  و برای این اراده می تواند از شیوه های تصویری، موسیقیایی، سرگرمی و حتی اجرای کمدی بهره بگیرد. فقط تمام آنها باید حداکثر ظرف 18 دقیقه به پایان برسد.

TED مخفف کلمات technology، Entertainmentو Design است که  برابر فن آوری، سرگرمی و طراحی  می باشد. هم اکنون این سخنرانی ها به 350 عنوان دسته بندی می شوند.

تداکس کنفرانسی یک روزه متشکل از مجموعه سخنرانی های ساده و روان، پیرامون موضوعی خاص است که در زمانی کمتر از 18 دقیقه توسط داوطلبان در منطقه مورد نظر و به صورت کاملا مستقل از سازمان تد ولی با رعایت استاندارد های آن ارائه می گردد. سخنرانان با دقت زیاد از طرف برگزارکنندگان انتخاب می شوند. سخنرانی باید در زمینه های غیر سیاسی، غیر مذهبی و غیر تجاری باشند. این کنفرانس غیرانتفاعی بوده و با دریافت کمک های داوطلبانه برگزار می گردد. در حدود سی هزار سخنرانی تداکس برای مشاهده از 130 کشور جهان هم اکنون در دسترس است. حرف ایکس که در آخر تد اضافه شده به نامشخص بودن مکان و در عین حال امکان برگزاری آن در هر مکان اشاره می کند.


*****


جمعه ای که گذشت اولین کنفرانس تد در اصفهان با نام تداکس نقش جهان برگزار شد. گرچه هنور با استانداردهای بین المللی فاصله دارد اما همین برگزاری کنفرانس برای اولین بار در اصفهان، نوید بخش آینده روشن برای گفتگو و اشتراک ایده هاست. اگر تا به حال فیلم های این کنفرانس را ندیده اید حتما به سایت تد سر بزنید و یکی از 20 کنفرانس محبوب را با زیر نویس فارسی دنبال کنید تا به قدرت ایده پی ببرید. مطمئنم شما هم یکی از طرفدارن آن خواهید شد.


+ بخش اول قسمتی از مطلبی است که برای روزنامه نوشتم.

نظرات 6 + ارسال نظر
شبــ نم سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 16:53

من اگه بودم از همه میخواستم در زمینه یوگا ایده هاشون رو ارائه بدن .یوگا و چاکرا و هاله انرژی و اثر مستقیمی که هر کدوم بر یکدیگر دارند بسیار عمیق و پیچیده هست .من عصری یعنی همین الان که کامنتم رو سند کردم ،دارم میرم جایی که یه ایده کاملا متفاوت در این زمینه ارائه شده و میخواهیم عملیش کنیم .
اگه رفتم حتما میام در موردش تو وبم مینویسم .منتظر یه پست یووووووووووووووووووگاااااااااااااااااااااایی از من باشید .فکر نمیکنم تا حالا کسی از این دید به یوگا نگاه کرده باشه .

خب بیا شروع کن و کمی برامون از یوگا بگو تا معلومات ما هم بالا بره...
حالا کجا قراره بری؟ منتظر پستت هستیم
چه عجب یکی برام کامنت گذاشت :)

علیرضا سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 19:35 http://ghasedak68.blogfa.com

اصل بحث رو بیخیال فعلا....فعلا فقط زومم روی نوشتارت به عنوان خبرنگار روزنامه...یعنی اگه روزنامه رو بخونم و ندونم تو نوشتی از طرز نوشتارت میفهمم تو افرند خودمونی...اینه که میگن هر کسی سبک نوشتاری خاص خودشو داره:)
و اما بحث اصلی...اینجور که تو میگی واقعا باید خوشحال و البته امیدوار بود از این اتفاق...باید یه سر به سایت بزنم تا بیشتر آشنا بشم.

حالا این سبک نوشتار خوب بوده یا نه؟! :)
حتما یر بزن

طـ ـودی سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 23:53

درتمام طول مدت خوندن پست هی توی ذهنم این بود که یکسال پیش برادرم بهم گفته بود فایل های انگلیسی زبانشون رو بشنوم خیلی خوبه، هم خود ویدئو ها خوبن، هم برای تقویت زبانت بخاطر اینکه بحث ها راجع به زمینه های مختلف هست دامنه لغات بالایی توشون هست، حتی خودش چندتایی ازش بهم داد که گوش بگیرم؛ والبته که تا همین لحظه من هیچ کاری نکردم در این راه!!!
بله، دیگه امری نیست، حالا برم دوباره پست رو بخونم بلکه بفهمم چی دارم میخونم!! :))

با تشکر از این که طی مدت یک سال گذشته هیچ کاری نکردین :)

فافا چهارشنبه 8 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 23:11

اتفاقا تو مجله موفقیت نیمه اول همین ماه سخنرانی رزی کینگ رو نوشته بودند جالب بود خوندمش!ی دختر شونزده ساله مبتلا به بیماری اوتیسم!
اما اطلاعات زیادی ندارم در این زمینه!

:))

یک سر به سایتشون بزن :)

عارفه جمعه 10 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 13:37

چندتایی از فیلم هایش رو دیدم و مدیووونی اگه فکر کنی زیر نویس فارسی داشتا. و به نظرم اگه یه همایش به درد بخور باشه همینه.
علی راست مییییییی گه نوشته هات معلومه همین امیر خودمانی.منتها مثلا نوشته هات کت شلوار پوشیدن یکم.
امیرووو می گم بیا در این مجازیستان شبه چنین چیزی رو راه بنداز
اخرش هم از من تشکر و قدردانی کن و بهم جایزه بده

نه میدونم که تو به زبان های زنده زیادی مسلط هستی :))
ایده خوبیه اما نیاز به کسی داره که برای این کار وقت بگذاره

عارفه یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 13:15

اووو این که مشکلی نیست هم من اصلا همیییین جور وقت آزاد دارم هم تو.
راستی یه چیزی امروز فهمیدم فرهنگسرای کنار خونمون هر ماه همایش تداکس برگزار می کنه.
منم می خواهم برم در مورد روش های مختلف لاغر و تجاربم بحرفم والا

هر ماه که بعید میدونم تداکس برگزار بشه. شاید همایشی با نام مشابه یا ایده مشابه باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد