افرند
افرند

افرند

یلدای 92


برای فرنگی ها، باریدن برف در شب کریسمس نشانه ای از خوش یمنی است. اما ما که در کشوری با آب و هوای متفاوت زندگی می کنیم، به سرمای شب یلدا هم قانعیم. همین که سرمای هوا به قدری بشه که باور کنیم پاییز تمام شده و زمستان و سرمایش از راه رسیده راضی میشیم. این روزها هم دما در اکثر نقاط کشور به درجه ای رسیده که همه لباس های گرممون را می پوشیم و درجه بخاری ها را بالاتر بردیم. حالا می تونیم آغوشمان را به روی این زمستان سرد باز کنیم:

شادی داشتنت
شادی بغل کردن سازی ست
که درست نمی شناسمش
درست می نوازمش
نت به نت
نفس در نفس

خوش به حال شهرهایی که کنار این سرما، باران و برف هم دارند.


+ از رسوم شب یلدا چون دانشم در حد درک شعرهای حافظ نیست ، فقط به بخش خوردن آجیل و تنقلات بسنده کرده ام!


++ چرا طولانی ترین شب اینقدر برای ما خاطره ساز است اما طولانی ترین روز را کسی جشن نمی گیرد؟!


+++ یلدای همگی مبارک

نظرات 21 + ارسال نظر
mohadeseh.rad شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:30 http://http://rad-moazeni-m.persianblog.ir/

یلداتون مبارک...

یلدای شما هم مبارک :)

فافا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:40

سلام چطوری؟
یلدات مبارکـــــــ

من که امشب ترجیحا باید زیر جزوه و کتاب هایم باشم



ایشالا به مشا خوش بگذره!
از سرما نگو که دلم پره صبحا که میخوام برم دانشگاه 2کیلو فقط لباس میپوشم اونم زیر پالو!

میخوای برات فال حافظ بگیرم؟
دانش ندارم اما فال میگیرم

من از اجیلم محرومم

فقط واسه شما میتونم کامنت بزارم چرا؟؟؟؟

سلام
یلدای تو هم مبارک
چرا درس ؟ مگه امتحانات از کی شروع میشه؟
سرما که خوبه :))
دست شما درد نکنه. لااقل به علوم انسانی ها میگیم فال بگیرن!
از آجیل چرا دیگه؟!
چرا آیا؟!

فافا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:52

امتحانام 28دی شروع میشه تا 16 بهمن:|
سه شنبه امتحان دارم چهارشنبه کنفرانسی که هیچی ازش حالیم نیست :(

خیلی خوبه اصن فکر کن 6ونیم صبح از خونه بیا بیرون ببین خوبه یا نه!

نیت کردی فال بگیرم؟:))

صورتم جوش میزنه

اینترتم قطعه شبکیه پوستمو کنده

امتحانات تو که تموم بشه ترم بعدیه ما یه هفته است که شروع شده!
من تو سرمای 10 درجه زیر صفر قزوین و زیر برف 4 صبح بیرون بودم. من را از چی میترسونی!!
بگیر فالو
بی خیال بابا...یه شبه

فافا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:19

از بس دانشگاه ما مدرن و پیشرفته اس!ما به جای شهریور مهر رفتیم سرکلاس:|

اینم فالت:

دیدار دوست

منم که دیده به دیدار دوست کردم باز
چه شکر گویمت ای کارساز بنده نواز

نیازمند بلاگو رخ ازغبار مشوی
که کیمیای مراد است خاک کوی نیاز

زمشکلات طریقت عنان متاب ای دل
که مرد راه نیندیشد از نشیب و فراز

طهارت ار نه به خون جگر کند عاشق
به قول مفتی عشقش درست نیست نماز

درین مقام مجازی به جز پیاله مگیر
درین سراچه بازیچه غیرعشق مباز

به نیم بوسه دعایی بخر ز اهل دلی
که کید دشمنت از جان و جسم دارد باز

من از نسیم سخن چین چه طرف بربندم
که سرور است درین باغ نیست محرم راز

چو غنچه سر درونش کجا نهان ماند
دل مرا که نسیم صباست محرم راز

به یک دوقطره که ایثار کردی ای دیده
بسا که در رخ دولت کنی کرشمه ناز

امید قدم تو میداشتم ز بخت بلند
نسیم زلف تو میخواستم ز عمر دراز

فکند زمزمه ی عشق در حجاز و عراق
نوای بانگ غزلهای حافظ از شیراز

روزگار خوبی در پیش دارید از فراز و نشیب زمانه خود نیازارید.برای رسیدن به هر مرادی سختی و مشکلات را باید پذیرفت.برای کسانیکه رازدار نیستند حرف دلتان را نزنید.انشاء الله زمانه به کام شما خواهد شد.

مرسی بابت فال :)

شبــ نم شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:24

من که تبریکمو گفتم ...

چه سرمایی داره پستت ..!!!

ینی باور کنیم این شعر رو برای زمستون گذاشتی ؟؟؟!!!!

حالا یه بار دیگه هم بگو :)))
بخاری بدم خدمتتون؟! :)
شما با این شعر خاطره داری آیا؟!؟! :))

فافا شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:50

خواهش میکنم حالا درست بود با نیتت سازگاری داشت؟:)


این شعر پستت یکم مشکوکه شبنم راست میگه:| ;-)

خوش بگذره من کارم با سیستم تموم شد برم دیگه

تقریبا
ب ر ب ب
به تو هم :)

ندنیک شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:50 http://blue-sky.persianblog.ir

یلدا ی تو هم مبارک

ممنون

عارفه شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:20

یلدا مبارک امیر حسین

یلدای تو هم مبارک عارفه

فافا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 00:17

ب ر ب ب چیست؟مخفف برو بابا است که برای تضعیف روحیه شخص مقابل ب کارمیرود.منبع فیس بوک.فقط کاربرد الانش رو نفهمیدم‎:-D‎‏ امشب خب بود.برم باقیشو سرکنم ‏‎:-D‎

کاربردش در جواب این بود که به شعر گیر دادی!

تلاش یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:46

چون کلا ما ایرانی ها شب کاریم تا روزکار!!!

یلدات مبارک

:))
از شما هم مبارک

شبــ نم یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:12

سرما رو از اون جهت گفتم که چون دوست دارم ...حس خوبی داره ..


برای شعر هم نگی ما نفهمیدیم ...!!!!

چه حسی داره؟!

بازم ب ر ب ب

علیرضا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 http://www.ghasedak68.blogfa.com

خوب از اونجایی که الان دیگه یلدا رو پشت سر گذاشتیم نمیتونم یلدا رو بهت تبریک بگم...ولی امیدوارم زمستون قشنگی داشته باشی....خدا کنه یه برفم بیاد که تو انقدر غر نزنی امسال داغ این برف به دلت نمونه....
یلدای امسالم رو دوست نداشتم....پارسال چیز دیگه ای بود....ولی همین که همه تندرست کنار هم بودیم جای شکر داشت....
شما با این حالت آجیلم میخوری؟؟؟
و اما در مورد قسمت آخر.....شب ها دردها به توان می رسند....وقتی طولانی هم باشند بدتر....

تا حالا کجا بودی؟!
من که برف زیاد دیدم مدارکش هم موجوده. بیشتر دلم واسه تو میسوزه :)))
مگه حال من چشه؟!
در مورد قسمت آخر هم اندکی صبر سحر نزدیک است...

شیخ گریم الدین یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 http://zs1.blogfa.com

حالا میگن چرا اصفهانی ها زرنگ و نکته سنج هستند ؟!

من تا حالا اصلا به فکرم این موضوع خطور نکرده بود که :
"چرا طولانی ترین شب اینقدر برای ما خاطره ساز است اما طولانی ترین روز را کسی جشن نمی گیرد؟!"
البته خطور کرده بود که در مقابل طولانی ترین شب، یک طولانی ترین روز(31 خرداد) هم داریم ولی برای آن ( به قول شما) کسی اهمیتی قائل نمی شود !
شاید دلایل مختلفی داره :
1- در این روز طولانی آنقدر مردم از کار و تلاش خسته شده اند که دیگه کسی به فکر گرامیداشت این روز نمی افتد!
2- شب یلدا از آن جهت که فرصت زیادی در اختیار میگذارد، بهترین گزینه برای شب نشینی ها و غیبت کردن است !
اینهم از منبر رفتن ما !

دقیقا...شب یلدا به خاطر آجیل هایش فرصت مناسبی جهت نخودچی خورون می باشد!

علیرضا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 http://www.ghasedak68.blogfa.com

کجا باشم؟؟؟دنبال بدبختیام بودم....
موضوع اینه من برف دوست ندارم....بارون رو در هر حالت و صورتی ترجیح میدم...مورد داشتیم برف اومده من عزا گرفتم واقعا....
هیچی....فقط امیدوارم از گلوت چیزی هم مونده باشه...گزارش شده بود هفته ی پیش و هفته های پیشتر تو رو در حال سرفه کردن های شدید دیدن تو خیابون...
سحر میرسه ولی خیلیا به سحر نمیرسن...

خب من تو را با بدبختی هات تنها میزارم
برف هم از تو متنفره!! :)
یعنی تو الان مردی! خدا رحمتت کنه
باز امروز بلاگفا قاطی کرده...مردشور بلاگفا را ببرن

سارا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:39 http://rade-paye-shab.blogfa.com

زمستون خوشی رو براتون آرزومندم.

منم برای شما

علیرضا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:46 http://www.ghasedak68.blogfa.com

نه منظورم مردن نبود....:)
آره...اعصاب منم ریخته به هم....ولش کن...سر فرصت با هم حرف میزنیم..منم الان باید برم..:)
مواظب خودت باش:)

اینجوری که تو داری میری بیرون حتما با یکی دعوات میشه
حالا اگه دعوا شد سوت بزن ما هم بیایم :)

علیرضا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:30 http://www.ghasedak68.blogfa.com


من و دعوا؟؟؟؟نه بابا...زورم به خودمم نمیرسه به دیگری که سهل است...

بی عرضه! :))

فافا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:12

سلام میگم یه سوال بلاگفا واسه ما هم باز نمیشه؟:|

صبح تاحالا داغونه نه بلاگی باز میکنه نه میره تو مدیریت کلا از بیخ و بن ارور میده!

کلا بلاگفا باز نمیشه...کلا!
---------
دقایقی است که بلگفا باز شده

باران یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:39

همین اپسیلن اطلاعات کافیه...شما خودتو به زحمت ننداز...
جدا از شوخی این شعر وسطش خیلی زیبا بود...دستت درد نکنه...سریع نوشتمش...مرسی...
یلدا رو با تاخیر تبریک میگم...

عارفه یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:55

فافا جان این بلاگفا رو ولش کن.
من به شخصه طی یک حرکت انتحاری می روم وب همه دوست هام که بلاگفا هستند رو هک می کنم انتقال می دهم به یه جای دیگه.

میتینگ انلاین دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1392 ساعت 14:08 http://meetingonline0.blogfa.com

من که تازه فهمیده ام این شب را برای غلبه ی روشنی بر تاریکی جشن گرفته اند.

:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد