افرند
افرند

افرند

طرح تهدید ارباب رجوع


امروز بعد از مدت ها برای کار اداری، به یکی از ادارات دولتی سر زدم. همین طور که در راهروهای اداره قدم میزدم چشمم به نوشته ای خورد که به صورت رنگی بر روی کاغذی با تذهیب فراوان چاپ شده بود.اول فکر کردم فقط اینجا نصب شده اما کمی که دقت کردم دیدم بر روی تک تک دیوارها و به طور خاص بالای سر هر کارمند نصب شده بود. گرچه کاغذ پر از تذهیب و نقش و نگار بود اما نوشته اش به شدت زشت بود.

بر روی کاغذ با فونت نستعلیق نوشته شده بود که در صورت توهین به کارمند دولت چه مجازاتی در انتظارمان است:

سه تا شش ماه حبس

74 ضربه شلاق

پرداخت جزای نقدی

در پایین صفحه هم مصادیق توهین را نوشته بود.


واقعا از دیدن این نوشته ناراحت شدم. اینجا یک اداره دولتی است. کارمندان این اداره از پول مالیاتی که ما پرداخت می کنیم و از بیت المال حقوق میگیرند. در ازای این حقوقی که میگیرند باید به ما مردم که ارباب رجوع هستیم سرویس بدهند. بارها و بارها عنوان طرح تکریم ارباب رجوع را شنیدیم ولی چرا در عمل با چیزی متفاوت با آن روبه رو هستیم؟!  چرا پیرمرد بازنشسته ای که بعد از 30 سال کار برای دریافت مستمری اش به اداره دولتی مراجعه می کند به جای لبخند و تکریم ، در همان ابتدای کار باید با تهدید رو به رو شود؟! چرا به جای این نوشته که بالای سر هر کارمند نصب شده، نوشته ای نصب نمی کنیم که شرح وظایف آن فرد باشد؟!

من، شخصا از کسی که از پول بیت المال حقوق می گیرد و این تهدیدنامه را در تمام ادارات دولتی نصب کرده نمی گذرم...

نظرات 23 + ارسال نظر
نیلو شنبه 13 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 21:40 http://for-me-21.blogfa.com

منم نمیگذرم :(

:(

فافا شنبه 13 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 21:49

هه! :|

برخوردشون و نصب این جور نوشته ها جای تاسف داره...

البته همیشه بوده و هست...

نباید باشه....نباید

دل آرام یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:09 http://delaramam.blogsky.com

اینجوریش رو ندیده بودم والا
خب کار درست انجام بدین که قابلیت توهین نداشته باشین...
از پول ما حقوق میگیرن، تهدیدمون هم میکنن!!
منم نمیگذرم آقا... شهر هرت که میگن همینجا ست...

آخه دل آرام میدونی تلخیه قضیه چیه...این نوشته میگه همه مجرمند مگر اینکه خلافش ثابت بشه

علیرضا یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 http://ghasedak68.blogfa.com

ووووااااااااا!!!!کدوم جهنم دره ای بود اونجا که همچین چیزی داشت؟؟؟؟!!!
من اصن کلا هیچ وقت از کارمندان دولتی توی شرکتا و ادارات دولتی نمیگذرم.....کلنا....هیچ وقت نمی گرم...چه گذرم بهشون خورده باشه چه نخورده باشه....

اداره بیمه...
من گذرم خیلی خورده...غیر از همون باغ رضوان که واقعا راضی بودم از بقیه دل خوشی ندارم...مخصوصا با این نوشته

شبــ نم یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:14

استغفرالله ..

:(

باران یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:52

جای تاسف داره...امیدوارم همه چیز عوض بشه...و دعا میکنم این جور نوشته ها از زمان دولت قبل باشه...
اول مهر امسال در سخن رانی دکتر در یکی از مدارس دیدم که ایشان آزادی بیان را یادآوری کردند به دبیران...که بچه ها در مدرسه باید آزادی بیان داشته باشند...امیدوارم همه چیز درست بشه ایشالا

منم اون سخنرانی را دیدم و خیلی از صحبتش خوشم اومد. امیدوارم که شرایط عوض بشه

مریم یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:05 http://najvaye-tanhai.blogsky.com

آقا حضرت امیر می فرمایند اگر مقام ماندنی بود به شماها نمی رسید
به قول خودت بجای خوش آمد گویی و لبخند باید از در وارد نشده مَشت محکم تهدید این طور نوشته ها رو بخوریم
حالا کسی نیس بگه که کارمندان دولت چجوری با ارباب رجوع رفتار کنن؟
و اگه رفتارشون زشت باشه چ مجازاتی براشون وجود داره؟؟؟

امروز باز هم اونجا بودم. یکی از واحد ها که نوشته ها را های لایت هم کرده بود. واقعا این نوشته برگشت به پنجاه سال پیشه...

محمد مهدی یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 19:01 http://mmbazari.blogfa.com

سلام

انگار انان ارباب و مردم رعیتشان هستند ...این کارها نشانه های خوبی نیست باید بدانند اینجور برخوردها نشان از ضعف و سستی سیستم شان دارد

سلام
اوهوم

لیلیـــــــ یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 19:31

ای بابا :(((

والا....

علیرضا یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 21:00 http://ghasedak68.blogfa.com

قهرمانی تیم والیبالمون مبارک همه مون.نوش جونمون..

بعله...حسابی مبارکا باشه :)

فافا دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 00:19

درسته نباید باشه ولی هست نتونستیم تا الان عوضش کنیم :)

همیشه حرص خوردم و خوردم واسه این چیزا مخصوصا از روزی که پامو تو یه محیطی مثه دانشگاه گذاشتم خیلی بدتر ناراحت میشم ولی هیچ کاریم از دستم برنمیاد...

متاسفانه نه انتقاد پذیرن نه کار کسی رو راه میندازن :)

اوهوم
فکر نمی کنم با انتقاد هم حل شدنی باشه

ناهید دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:16

وااا..
من تا حالا ندیده بودم.!
مسخره کردن خودشونو..

منم تا چند روز پیش ندیده بودم و فکر نمی کردم چیزی شبیه این وجود داشته باشه

عارفه دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:05

یه روز خوب می اید ...
بالاخره می اید حالا ممکنه ما نباشیم.
لهیدم. الان عصاره شدم در واقع .

امیدواریم...

چرا؟!

ناهید چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 14:44

امیرحسین خااااان قراره یه بازی تو ولاگم بذارم امشب..
دوس دارم توام باشی..
بیاییا حتما

الی چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:53 http://khooshegandom.blogfa.com/

خوشم میاد همه ناراضی ان!

من یکی از همینارو تو یه داروخونه شبانه روزی خوندم! کلی منو به فکر واداشت والاااا! ینی مردم ما انقذه خشنن! بنده خدایان!

به این می گن دست پیشو گرفتن واسه پس نیافتادن. بعله! ا

عارفه چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 20:47

بابا اصلا دوشنبه ها یه روز وحشتناکی ها .
دو زنگ عربی با میرابی داریم.
بعدش با اقای عامری ریاضی داریم اصلا یک روز استرس زایی است برای خودش . بعد به خصوص که میز من چسبیده به میز معلم هر بار سر کلاس این اقای عامری من یه سوتی گندی چیزی می زنم. اصلا یه وعضی .

هم وبلاگی جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 http://hamweblogi.blogfa.com

سلام
سلام
سلام
شماره سوم نشریه مجازی هم وبلاگی رفت رو هواااا

بدو بیا حالشو ببر
: )

مسافر جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 23:52

وای چه مسخره واقعا ..دیدم اطلاعات دم در دانشگاه انقدر بد به همه جواب می داد و خیلی راحت دعوا می کرد..حتما از این برگه ها بهش دادن

تلاش شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 23:40

سلام..
خوبی؟
کدوم اداره بود؟
نکنه رفتی اوین؟..

شیخ پشم الدین یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:11 http://zs1.blogfa.com

امیر حسین جان ناراحت نشو !
این ، یکی از مصادیق اعتدال گرایی در دولت جدید است !
قبلا "طرح تکریم" ارباب رجوع بود ... ولی چون دیدند خیلی از ارباب رجوع ها زده اند به پررویی و تابلو "طرح تکریم" را چون پتک بر سر کارمند دولت میزنند ، لذا دولت فخیمه و اعتدال گرا به این فکر افتاد که جهت برقرای توازن (یا همان اعتدال) طرح تهدید و تحدید!(یعنی آهای ارباب رجوع ، حد خودت را بدان و پا را از گلیمت درازتر نکن ! ) را پی ریزی نمود !

عارفه چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 http://ashianeye2.blogsky.com/

عیدت مبارک امیر.

ندنیک پنج‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:12 http://blue-sky.persianblog.ir

این تهدید نامه را در فرودگاه گیت ورود دیده بودم. فکر می کردم از وقتی با یکی از مامورین برخورد کردم اونجا نصب شده

اینم یک روش دفاع شخصی برای گسترش رفتارهای غیر مسوولانه کارمندانه

لیلیـــــــ جمعه 26 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:16

نه به وقتایی که تند تند مینویسی آدم فرصت نمیکنه کامنت بذاره نه به الان که تار عنکبوت بسته :|

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد