افرند
افرند

افرند

محمد علی نجفی

در بین تمام وزرای پیشنهادی، دو نفر بودند که نطقی بهتر از دیگران داشتند. دومین نفر، بیژن نامدار زنگنه بود. از اول هم می دانستم که او مخالفان زیادی خواهد داشت و از همان ابتدا هم می دانستم مدیر کاربلدی است و می داند که چگونه پاسخ مخالفانش را بدهد. او با آرامش خاصی جواب تک تک مخالفان را داد و درنهایت هم رای اعتماد گرفت تا خیالمان بابت وزارت نفت ( حداقل تا چهار سال دیگر) راحت باشد. با زنگنه می دانم که دیگر نباید حرص این را بخوریم که قطری ها چندین برابر ما از میادین مشترک پارس جنوبی استخراج می کنند.


اما اولین نفر، محمد علی نجفی بود. کسی که مشخصا از بهره هوش بالایی برخوردار بود ( دانش آموخته MIT  و استاد دانشگاه شریف )  و از همه مهمتر این که برنامه کاملی و مدونی داشت. اما مخالفانش چه ها گفتند؟

  • مخالفت در نام نهادن میدانی به نام 9 دی
  • عضویت در  ستاد کروبی
  • پیشینه نا مشخص!
  • احتمال فتنه گر بودن
  • مشخص نبودن اعتقاد به آقا


من اگر جای او بودم و نماینده ها به جای ایراد به برنامه هایم، این چنین دلایل مسخره ای می آوردند از کوره در می رفتم و پشت تریبون هر چی می توانستم بارشان می کردم. اما او پشت تریبون پاسخ همه را با آرامش داد. جلوی مخالفانی که در وسط مجلس عربده کشی میکردند با دلیل و منطق جواب داد .  133 نفری که مخالف او بودند به اعتقاد من و خیلی های دیگر ظلم بزرگی به فرهنگ این کشور کردند و قابل بخشش نیستند. 


محمد علی نجفی ، خیلی ها لیاقت تو را نداشتند...






پی نوشت: اینقدر این روزها وضع اقتصادی مردم و کشور بحرانی است که وزیر اقتصاد بالاترین رای را آورد و در عوض وزارت های مرتبط با علم و فرهنگ و ورزش رای اعتماد نیاوردند...


پی نوشت :نجفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی شد
نظرات 19 + ارسال نظر
فافا(◡‿◡✿) جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:01

کلا سه تا نماینده هاش رای اعتماد نیاوردند درسته؟:)

من ندیدم یه چیزی رد میشدم تلویزیون گفت شنیدم!نمیدونم درست شنیدم یا نه....

وضع افتصادی خیلی بدتر از این حرفاست....

اول شدم مگه نه؟:)

آره وزارت های علو و ورزش و آموزش پرورش

ایشال که درست میشه. وزیر خوبی انتخاب شده برای اقتصاد

له اول شدی :)

علیرضا جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:19 http://www.ghasedak68.blogfa.com

منم از زنگنه خیلی خوشم میاد و همه ی دغدغه ام شاید در بین این همه وزیر وزرایی که قرار بود انتخاب بشن انتخاب همین زنگنه بود...قبلا خودشو نشون داده بود و اثبات کرده بود.و اما نجفی...
والا این چند روز انقدر دلایل مسخره و پیش پا افتاده و بی ربط از این نماینده های مجلس شنیدیم که بعید نبود با همین دلایل با نجفی مخالفت شود....منم با همین نیمچه سواد فلسفه منطقی که دارم فهمیدم بیشتر مخالفت ها سفسطه و مغلطه بود.ولی خوب فعلا که نماینده ها باید نظر بدن و گویا نظری هم غیر از نظر شخصی و سلیقه ای خودشون بلد نیستن بدن...

زنگنه را من از قبل می شناختم و به مدیریتش ایمان دارم . خوشحالم که رای آورد
ای کاش مغلطه میکردن. فقط عربده کشی بود. البته یکی دو مرود هم بودند که منظقی بحث میکردن. مثلا یکی با اسلاید دلایل مخالفتش را آورد که نشون میداد تحقیق کرده. یا در مورد ورزش من هم بهشون حق میدم. اما بقیه واقعا در حد مجلس بحث نمیکردن. به قول قلعه نویی فقط کیلو کیلو اسم بودند

فالگیر جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:36

سلام
وزیر باید دلسوز و متعهد باشه. وزیری که همه چی رو بخواد گلستان کنه بدرد نمی خوره. یه وزیر چهار سال مهلت داره که یکسالش هیچ.میمونه سه سالش. بهتره تو این سه سال توی دو سه زمینه عمیق کارکنه باقیش رو بزاره برای بعدی ها. اینکه یکی بیاد و اون عرصه رو گلستان کنه یه رویایی بیش نیست و در حد رویا خواهد ماند.
حالا زنگنه هم یه عقبه تیره داره منتها در کل درین نظام آدمها چرخشی در هر دولتی از یه پست بالا به پایین یا برعکسش سوق داده میشوند.آدم جدیدی نداریم همه همون قدیمی ها با افکارشونن که بسته به اینکه افکار چقدر با افکار رئیس جمهور مورد نظر سنخیت داشته باشه در پستها و وزارت خونه ها بالا پایین میشوند.مثلا تو این دوره وزیری که آدم باسواد اما تازه کاری باشه نداشتیم یا من ندیدم.
وزیری که متعهد به نظام و آرمانها باشه با کمترین تجربه اجرایی کلان شانس بالایی نسبت به وزیر متخصص با تعهد به کشور با تجربه اجرایی زیاد در زمینه خودش داره.
در کل اهل رجال ما هم به طبع اخلاق هشت ساله مموتی و دولتش خیلی اماتوری رفتار میکنند و سالهاست از رفتار حرفه ای شغلیشون دور شدن.
هشت سال از فرهنگ دور شدیم و شونزده سال به بی فرهنگی برخوردیم.زمان میخواد تا دوباره درست شیم.کار یه روز و عمر یه دولت نیست.
چقدر حرفیدم.

مثال تو را من در موضوع مربیان لیگ برتر فوتبال دیدم که چه موفق و چه ناموفق هر سال از تیمی به تیم دیگر میروند و تغییر ساختاری ندارند.
اما در مورد وزرا... در مورد بعضی از اونها موافقم. گرچه مثال هایی هم مثل وزیر اقتصاد هست که به نظرم هم باسواده و هم در راس هیچکاری نبوده. به نظرم تخصص لازم را هم داره.

خوبی وزرای این دوره اینه که از جریان پوپولیستی فاصله گرفته و تخصص ، دانش و مدیریت را کنار هم جمع کرده

فافا(◡‿◡✿) جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:51

له نه بله اول شدم:))


سوتی میدیا:))

علو هم نه علوم:)

علو درجات را براشون مسئلت داریم :))

فرشته جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:32 http://houdsa.blogfa.com

به نظرم حیف شد نجفی...

دقت کن..اینجا همه ی این آقایون همیشه یه پست گنده داشتن...همیشه..یعنی یه دور تسبیح آدمن که هی میام بالا میرن وسط آخر بعد دوباره میان اول...یه دونه مثل خاتمی پیدا میشه که از گردونه حذفش میکنن...باقی سرجاشونن...

من تمام دغدغه ام تو قسمت فرهنگ و علوم بود...باید دید کیو معرفی میکنه روحانی دوباره...

از این وزرایی که معرفی شد میشه انتظار داشت که باز هم وزیرهای خوبی معرفی بشند اما مثل نجفی پیدا نمیشه

لیلیـــــــ جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:40

من حرف نزنم بهتره... والاااااااا...

+ولی ناراحت شدم بخاطر نجفی ... اه :|

حرف بزن. چرا نزنی؟

واقعا حیف...

شبــ نم جمعه 25 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:44

کاش همه چیز درست شود حالا به دست هر کسی که میخواهد باشد ..فقط درست شود ..!!

نه اینکه همه چیز درست بشه که نمیشه اینقدر آرمان گرا بود اما منم دوست دارم شرایط بهتر از این بشود :))

نیلو شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:54

کامنت خصوصی من رسید آیا ؟!

کدومش؟ اون که در جواب من بود رسید

farshad شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:22

خوب در سیاست خیلی دستی نداشتم این دوستان رو هم بیش تر از یک اسم (تازه اونم به زور) نمیشناسم...مگر چند تاییشون رو..ولی تعریف ایشون رو شنیده بودم..و متاسفانه رای نیاورد دیگه..
+ماشالله ما دو روز نبودیم 4 تا پست زدی..امیر جان رعایت کن...بابا کم پست بزار همیشه پست بزار:)

والا ما هم دستی نداریم :))
دو روز 4 تا پست؟! نه بابا دراین حد هم نبوده :))

علیرضا شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:42 http://www.ghasedak68.blogfa.com

:))

علیرضا شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:04 http://ghasedak68.blogfa.com

یعنی تو امروز منو ........ دادی....
با اون اینترنتت...

حالا ببین من چی کشیدم..
حالا دقیقا این چند نقطه چیه؟!

فافا(◡‿◡✿) شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:01

خاک تو سرم خوبه کسی تو اتاقم نیست بیاد این کامنتا بالا علیرضا رو ببینه از نت محروم بشم


میخواستم بیام بگم معاون میراث فرهنگی شد که خودت اضافه کردی منم ظهری تو اف بی دیدم

حالا اینترنتت چشه؟

نچ نچ نچ...همین که مفهوم کامنت علیرضا را درک کردی باید از نت محروم بشی

شارژم تموم شده . دارم از اینترنت غصبی استفاده می کنم

فافا(◡‿◡✿) شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:13

من و درک این چیزا؟:)

استغفرالله.....:))

خخخ خو شارژش میکردی دیگه:)

خدا صبرت بده با دیال میای؟

مخابرات عجب کارایی میکنه من همش با ای دی اس الم الان قبض اومده زده اینترنت اسان ۴۰۰۰تومان!

سامانه۵۰۵۰=۲۰۰تومان !

واقعا موتوشکرم:))

مثلا صبح تا حالا میخوام شارژ کنم :(

فافا(◡‿◡✿) شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:14

من چون دیدم چندتا نقطه اس گفتم حتما بد بوده ننوشته

آره ما هم باور کردیم

رها شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:59 http://gahemehrbani.blogsky.com/

این پیگیری ات خیلی خوبه موافقم باهات
البته توقع بیشتر از این هم نمیرفت ... نه؟

از نماینده های مجلی؟! نه ...نمیرفت

لیلیـــــــ یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:48

واااااااای جدی ...! میراث فرهنگی !! ایول... کاش دوبار این میراث و گردشگری و اینا رو از هم جدا کنه بابا ما که داریم جهانگردی میخونیم الاف نشیم بعد دور خیابونا یه کارایی صورت بده .... بیچاره استادم یه دل داغی داشت به این خاطر ... اه اه

حالا میتونی با اومدن نجفی به خیلی چیزها امیدوار باشی

لیلیـــــــ یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:01

پ نظری من کووووووووو :|
دومیش یعنی

اندکی صبر :)

فافا(◡‿◡✿) یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:07

تو افق محو شدی؟:)

چرا؟!

باران دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:16

واقعا جایی که آدم اعصابش خرد میشه...باید بگه خیلی ها لیاقت تورو نداشتن....
این هایی که به مخالفت برخواستن حسودانی هستند مثل سگ هایی که دستشان به چیزی نمیرسد و خودشان به خاطر نداشتن خیلی چیزها فقط پارس میکنند.
با مهر و ارادت

آدم میمونه چی بگه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد