افرند
افرند

افرند

60 روزگار رو به سمت ما

وقتی نوبت مدرسه رفتن ما بود ، مدرسه هایی بود که نمونه مردمی بودند. این مدرسه ها و بعدتر مدرسه های غیرانتفاعی ، آزمون ورودی داشتند و یادم میاد که برای دبستان هم، من آزمون ورودی دادم.


نوبت به دانشگاه ما که رسید ، همه وارد قیفی شدیم که عبور از آن از هفت خوان رستم هم بدتر بود. سالی که من در کنکور شرکت کردم بیش از صد هزار نفر (  صد و پنجاه هزار نفر یا بیشتر) در آزمون شرکت کردند و آخرین رتبه مجاز زیر پنجاه هزار  بود. شانس قبولی حدود دو دهم بود.


و حالا که نوبت یافتن شغل و استخدام رسیده .باز هم آزمون ورودی، راهمون را سد کرده. شانس قبولی در آزمون صنعت نفت برای ما چیزی حدود یک هزارم بود. خیلی از ادارات و شرکت های دولتی هستند که آزمون ورودی دارند که صد برابر بدتر از کنکور ست.


امشب نفرات برتر کنکور مشخص شدند. نکته جالب این است که همه شرکت کنندگان مجاز شده اند. البته چند سالی میشه که اوضاع به همین شکل است...


هیچی دیگه...ما کجا و نسل جدید کجا...



+ امسال پسرها باز هم نشون دادند که هوش بالاتری دارند!

نظرات 9 + ارسال نظر
فافا(◡‿◡✿) چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:51

امیرحسین با این پستت دارم میمیرم از استرس هی بابام راه میره میگه عهه فردا رتبه ها میاد

تو اگه از وضعیت فعلیت راضی هستی که نباید استرس داشته باشی
اگر هم ناراضی هستی که قبلا بحثش را کردیم

فافا(◡‿◡✿) چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:52

پسرا هوششون بالاتر نیست.چندساله درصد خرخونیشون افزایش یافته ایش

خرخونی مختص دخترهاست. این را دیگه همه میدونن. پسرها هر چند سال یکبار نشون میدن که دود از کنده بلند میشه!!

فافا(◡‿◡✿) چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:58

راضیم خب!حالا تا ببینم رتبم چی میشه میخام یه دانشگاه نزدیک خونمون بزنم تطبیق بدم شاید!:)

من دختر دوستام دختر هیچ کدوممون خر خون نیستیم:))

بابا شما پسرا هم....ایش:))

ساکت باشم بهتره

انسانی ها که بیشترشون دختر بودن!

بابام پارسال شبش گفتم بابا تا رتبه ده رو اعلام کردن بابام میگفت غصه نخور شاید ۱۱شدی

امشبم همینو میگه:))

ایول بابات. اگه بابای من اینو می گفت حتما قصد تخریب منو داشته تا روحیه دادن!
انسانی ها آره. اما ریاضی و تجربی همه پسر بودن

فافا(◡‿◡✿) چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:25

والا به خدا ادمو ضایع میکنن:(

منم نظرم رو تخریبه که اینو بهم میگه:(

پس ایول به بابات :)))

مریم انصاری چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:18

گذشته از "پسر"ها، شما برید توی بحر «کرج»ی ها.

رتبه ی اول ریاضی و سوم هنر (تا جاییکه یادم مونده).

الباقی شون هم شاید مستقیم به کرج وصل نباشن، ولی حتماً یه ارتباط غیرمستقیمی با این شهر مقدس دارن.

کرج، همیشه اسمش توی قتل های زنجیره ای و سرقت و کیف قاپی و تجاوز و کثافت کاری اول بوده. ولی الحمدلله که این بچه ها روسفیدمون کردن.

اتفاقا وقتی نتایج را دیدم به همین فکر می کردم. حتی منتظر کامنت شما در این مورد هم بودم. و باید بگم که چند تا از هم کلاسی های من هم کرجی هستند که اتفاقا همه هم فعال و درسخون هستند.

نیلو پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:28 http://for-me-21.blogfa.com

منم از وقتی یادمه هی آزمون ورودی دادم .. مدرسه نمونه دولتی سه سال یه بار و کنکوررر .. یاد اون سال خودم میوفتم همچین شبی

چه حسی داشتی؟! تو که به نظر رتبه ات خوب شده بوده...

مریم انصاری پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:52

ولی خوشبختانه من هیچ وقت آزمون ندادم.

فقط یه بار برای کاردانی به کارشناسی دادم، اون هم تقریباً فرمالیته بود.

خوشا به سعادتون :)

شبــ نم پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:08

یاد اولین آزمون استخدامیم افتادم ..اصن یه وضی

مگه چه طور بود؟!

سارا پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:12 http://rade-paye-shab.blogfa.com

هـــــــــــــــــــــــــــی با این پست من یاد این افتادم که چند وقت دیگه باز باید کنکور بدم و باز رتبه بیارم و قبول نشم

چند وقت دیگه؟ برای ارشد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد