افرند
افرند

افرند

دارو


یکی دو هفته پیش خبری خوندم مبنی بر اینکه طی مصوبه ای قیمت دارو از 40 تا 90 درصد گران می شود. بی درنگ با خوندن این خبر ، سهام شرکت های دارویی را خریدم و از فردای اون روز دیدم که ارزش سهام شرکت های دارویی افزایش پیدا کرد. اما این همه ماجرا نیست. همه ما در خانواده ، فامیل و یا دوستان کسانی را داریم که مشتری دائمی داروخانه ها هستند. کسانی که مثل من نوعی محتاج فقط کدئین نیستند. کسانی که سردرد ، عادی ترین دردشان است. چند روز پیش هم خبری خوندم که با نهایت پررویی می گفت قیمت انسولین چهار برابر شده. یاد دوستم افتادم و زنگ زدم و پرسیدم الان وضعیتش چطوره؟ قبلا تو سلف دانشگاه دیده بودم که بعد از خوردن ناهار جعبه مخصوصش را باز کرد و همونجا انسولینش را تزریق کرد. می گفت چاره چیه...

انسولین که از قیمت 3500 شده 12500 ، شاید جزء ارزون ترین دارو ها باشه. آمپول هایی هست که باید ماهی چند بار تزریق بشه و قیمت میلیونی دارد. خدا هیچ کس را مریض نکند اما اوضاع جالبی برای دارو نداریم.

خبرهای دارویی تمامی ندارد. دیشب که بازهم خبرها را چک میکردم نوشته بود که 70 میلیون دلار دارو در گمرک منتظر ترخیص است و اگر در همین چند روز ترخیص نشود همه فاسد میشوند. علت ترخیص نشدن هم ،همان دلیل همیشگی نبود ارز است.


وقتی من با خرید سهام دارویی سود می کنم، مسلما کسانی هم هستند که از ترخیص نشدن داروها ، از نرسیدن داروها به بیماران و کمبود دارو در کشور سود می برند. خوشا به حال آنها و خانواده هایشان که از چه راهی کسب سود می کنند. در همین حال است که شخص اول اجرایی کشور این روزها مدام در تلویزیون ظاهر میشود و  فقط آمار ارائه می کند. نه انگار که نه انگار...


به حق همین ماه عزیز امیدوارم هیچ کسی مریض نشود . برای شفای همه بیماران دعا کنیم.




پی نوشت : "محمود استاد محمد" پیشکسوت تئاتر از دنیا رفت. او به خاطر بیماری مجبور بود از دارویی خاص استفاده کند که به علت نایاب شدن این دارو در کشور ، حال او وخیم شد و امروز صبح دار فانی را وداع گفت...روحش شاد

نظرات 23 + ارسال نظر
فافا(◡‿◡✿) پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:15

ایشالا هیچکش مریض نشه و همه مریضا شفا پیدا کنند....:)

شب خوش

ایشالا
شب و روزت خوش

vahid پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:46 http://bazbinafza.blogsky.com

چنانچه می خواهید در دنیای اینترنت بهتر و بیشتر دیده شوید فقط این کار را به ما بسپارید/
با ما شمارشگر بازدید سایت خود را منفجر کنید/
ما کاری می کنیم تا به طور چشمگیری بازدید از وبلاگ و وب سایت شما افزایش پیدا کند
100 هزار بازدید در طول یک هفته
200 هزار بازدید در طول 10 روز
900 هزار بازدید در طول یک ماه
http://bazbinafza.blogsky.com
http://bazbinafza.rozblog.com

ب ر ب ب

عارفه پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:58

بعله اصلا همه چیز به عزیز دل عارفه سحر گره خورده.
لازم به ذکر که بگم من هنوز این جام و بعد از مدتی یه دل سیر تا سحر از همه چی حرف زدیم و خندیدیم و بسی خوش گذشت. ولی پستت حالم و گرفت .
اوضاع فراتر از گرون شدنه امیر. من داییم شرکت دارویی داره. وقتی داشت از مسا ءلی که وجود دارد و هیچکس هم حرفی نمی زنه حرف می زد خیلی وخیم تر از این چیز ها به نظر می اومد خدا کنه درست شه همه چیز

هنوز اونجایی؟ هی وای من

یعنی چی فراتر از گرون شدن؟ اگه منظورت نبود داروئه که گفتم تو گمرک مونده و فقط ادعا دارن که انبارهامون پره
اما اگه مسئله دیگه ای باشه نمیدونم

شبـــ نم پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:50

دندانپزشکی رو بگو..از حالا باید جای پر کردن بریم دندونامون رو بکشیم ..تازه همونم اگه آمپول بیهوشی موجود باشه و قیمتش بالا نباشه .!!.وگرنه دیگه باید تو فکر کشیدن دندون به سبک قدیم باشیم ..

..
یکی از آشناهامون که یه شب به خاطر دل درد پسرش مجبور میشه شب تا صبح بیمارستان بمونه میگفت که اینقدر داروی بیهوشی کم شده که فقط عمل های فوری و اورژانسی رو انجام میدن و بقیه بیماران مثه پسر ایشون که مشکوک به اپاندیس بوده رو فقط با تزریق یه سرم و یه مسکن راهی خونه کردند..

الان من دارم فکر میکنم چرا وقتی دارو ارزون بود نرفتم آپاندیسم رو بردارم ..من اصلا طاقت درد ندارم ..اصلا از آمپول میترسم اونوقت چطور هر شب برم بیمارستان و سرم وصل کنم یا مسکن بزنم ..؟؟!!!!!

خدار رو شکر که من زیاد دوندون پزشکی نرفتم و ایشالا نخواهم رفت. اما میدونم که قیمت های دندون پزشکی سرسام آوره. برای پر کردن ساده و یه کم خورده کاری دوستم 500 پیاده شده بود!

نه ه ه...این که خیلی بده
از آمپول میترسی ؟! :))))

علیرضا پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:27 http://www.ghasedak68.blogfa.com

بله....قبلا هم که هنوز انقدر گرون نشده بود خیلی اساسی چند باری رو پیاده شدیم برای خرید داروهای خانومی.اسپری هایی که با بیمه نیستند.آزادن.قرص هایی که فقط باید مدل خارجیش مصرف بشه.قرصایی که دونه ای دو سه هزار تومن بودن.این مال اون موقع بود که قیمتا بهتر بود.حالا دیگه خدا میدونه..
اللهم اشفع کل مریض...

من نمیدونم بیمه به چه در می خوره؟!؟! میدونی مثل چیه؟ مثل کارت تخفیفیه که بعضی جاها با ارائه اون ده درصد تخفیف میگیری

لیلیــــــ پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 http://sohre1370.blogsky.com

این مواقع باید بجای زدن مشت در دهان دیگری مشت بزنیم در دهن خودی...

مریضی سخته.. خیلی سخت

حالا نه اینقدر هم خشن :)

مریم پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:35 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

من دیروز رفتم دندون عقلم رو کشیدم
40000 ازم گرفتن
فقط یه دندون بودآ
ولی برای شفای تموم مریضا دعا میکنیم و میگیم:
اللهم اشف کل مریض

بابا خیلی خوبه...الان باید تو دندون پزشکی میلیونی هزینه کنی

عارفه پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:15

وا چیههههه تا حالا نشده خونه زن دایت بمونی؟
تازه افطار باز این جاییم.باور بفرمایید فقط جهت کمک . چنین موجودات یاری دهنده ای هستیم ما.
فعلا برم می ایم

نه نشده!!!
احتمالا این ساعت تازه از خواب پا شدی!

نرگس20 پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:18 http://صصص.دشقلثس20.ذمخلسنغ.زخئ

پشت دفترچه های بیمه از قول یکی!! نوشته:
"ما" میخواهیم کاری کنیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد،بیش از مریض داری رنج دیگری نداشته باشد!!!
و این است اوضاع مریضی و مریض داری در کشور "ما"!!!

آره والا.الهی هیچ کسی مریض و نیازمند دکتر . دارو نشه

دقیقا من هم این جمله را چند بار خوندم و هی تو دلم صلوات فرستادم!!

نیلو پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:19 http://for-me-21.blogfa.com

واقعا باید خیلی خیلی قدر سلامتیمونو بدونیم ..

نگفتی گروه خونیت چی بود؟! :)

لیلیـــــــ پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:09

داستان رو تموم کردم تونستی بیا بخونش... :)

باشه

دل آرام پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:05 http://delaramam.blogsky.com

با اینکه میدونم توی این مملکت چه خبره و اوضاع چجوریه اما با خوندن پی نوشتت عجیب بغض کردم... روحش شاد باشه
الهی که همه مریضها بهبود پیدا کنند و هیچکس هیچ جای این دنیا نیاز به دارو نداشته باشه... ای خدا...

دقیقا یک روز بعد از نوشتن پستم این خبر پی نوشت منتشر شد...عجیبه

ایشالا

شبـــ نم پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:08

روحش شاد ...

شبهای عزیزی تو راهه ..برای شفای همه بیماران دعا کنیم..از همگیتون خیلی خیلی التماس دعادارم ..
بابای عزیز من رو از دعاهاتون فراموش نکنید ...

محتاجیم به دعا
ایشالا که پدرتون هم به زودی سالم و سرحال میشن

علیرضا پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:22 http://www.ghasedak68.blogfa.com

روحش شاد...متاسفم...

شما نمیخاد اینقدر تاسف بخوری. شما همون تاسفی که سر خاطره بازی های دانشگاهت با رضا میخوری کافیه

فالگیر پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:40

سلام
اگر این روزها کارت به بیمارستان کشید محترمانه از خدا توفیق رفتن بخواه تا ملتمسانه از پزشک و داروخانه ها تقاضای حیات!مرگ با شرافت به از زندگی با ذلت هست!
کاش آدم می تونست ریشه ی همه ی این گیر و گورها رو شناسایی میکرد و بعد با یه تیر دقیقا خال وسط دو ابروش رو نشونه می گرفتی و یه بار تو عمرت نقش عزرائیل رو ایفا میکردی!

اوه اوه. فالگیر جان اعصاب نداری ها :)

عارفه جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:17

هنوز خونه زن داییتی؟! ایشش

تلاش جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:07

خدا همه مریض ها رو شفا بده..
عجب اوضاعی شده خدا کمکشون کنه..
خدا رو شکر که تنمون سالمه..

خدا را شکر

ناهید جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:33 http://sarpanahekhastegiha.blogfa.com

اون دفترچه بیمه رو خوب اومدین!!!
ما که مریض میشیم دردمون فقط همون دردمونه وگرنه مشکل دیگه ای نداریم!!شمارو نمیدونم!
میبریم دفترچه رو میدیم ب داروخونه و مفتکی داروها رو میده ...
آخه دفترچه داریم!;-)

کی؟! ما؟! ما هم دردی نداریم. اصن میریم بیمارستان موقع ترخیص ، بیمارستان یه پولی هم بهمون میده بایت دردی که کشیدیم...والا

علیرضا جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:24 http://ghasedak68.blogfa.com

واقعا من موندم تا کی آدم باید تاسف بخوره تو زندگیش سر هر چیزی....

فعلا با زبون روزه نخور :))))

باران جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:03

آمین...

:)

عارفه جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:37

بابا خب زن داییم دیروز افطاری 100 نفره داشت موندم کمک کنم
نه خیر از صبح هم بلند شدم کلی کار کردم. بعله. تازه دیشب هم موندم جمع و جور کنم بعله. الان هم هنوز این جام. بعلهههه این جوریاس . کفت برید؟حرفی داری امیر جون ؟ولی دیگه کارهایم و دارم می کنم بیامخونه افطار خونه عمه جانیم لطف کردن یادشون افتاده تازه ما رو دعوت کردن

افطار 100 نفره؟
شما وقت کردی یک افطار هم خونه خودتون باش

سارا شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:55 http://rade-paye-shab.blogfa.com

دیگه از تاسف خوردن گذشته
ولی من نمیخورم ک چاق نشم

روحش شاد.

نه شما نخور خوب نیست :)

نیلو شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:12 http://for-me-21.blogfa.com

آآآآآ مثبت :)) کشتین شماها منو ..

حالا چرا میزنی :)))
منم همینه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد