افرند
افرند

افرند

تکرار تاریخ

امشب به پیشنهاد امیر باز هم به دیدن "گذشته" رفتم. و البته شبیه بار قبلی، سینما رفتن به همراه کافه گردی بود. همه چیز به خوبی و خوشی پیش می رفت که ناگهان اتفاقی رخ داد! بعد از سینما و کافه گردی قرار شد کمی کنار آب بشینیم و از موسیقی آب لذت ببریم و آرامشی از جریان آب به دست بیاریم. در فکر همین فانتزی هایمان بودیم که دیدم پنچر شدیم. پنچر شدن آن هم با موتورسیکلت  در کنار زلزله و فوران آتشفشان جزء سهمگین ترین بلایای طبیعی به حساب می آید. قسمت دردناک ماجرا این بود که این اتفاق در ساعات پایانی پنج شنبه شب رخ داد و در نتیجه مغازه ای باز نبود که در لاستیک من بدمد! امیر را کنار پل مارنان پیاده کردم و خودم با لاستیک پنچر راه افتادم. تک و توک مغازه ای باز بودند که آنها هم در شب جمعه از انجام این کار سر باز می زدند. احتمالا می خواستند نیرویشان را برای کار دیگری ذخیره کنند! دوستان اصفهانی می توانند تصور کنند که از پل مارنان تا گلستان شهدا چقدر فاصله هست. شاید ده کیلومتر شاید هم بیشتر . حدود 45 دقیقه طول کشید تا بالاخره جوانمردی پیدا شد که کارم را راه  انداخت. تیوپ به کلی از بین رفته بود و پیاده به دنبال تیوپ از این مغازه به اون مغازه رفتم. یک ساعت بعد لاستیک تعمیر شد . در حق تعمیرکار جوانمرد دعای خیری کردم راه افتادم. سر اولین چهارراه بود که فهمیدم تعمیرکار جوانمرد یادش رفته ترمز را جا بیندازد! بی خیالش شدم...دوباره همان مسیر تکرار شد . به پل مارنان رسیدم . امیر برای خودش شام سفارش داده بود! به زحمت و با موتوری که ترمز عقب نداشت برگشتیم...


عصر فکر می کردم که چه جالب. تماشای "گذشته" و کافه گردی تکرار می شود و البته این بار تنها نیستم اما خب تاریخ طور دیگری رقم خورد!


این فیلم را من در دو شهر دیدم. نکته جالب این بود که فرهنگ سینما رفتن از شهری به شهر دیگر تفاوت های آشکاری دارد...


و نکته مهم این که حس می کنم این روزها به سختی می توان "جوانمرد" پیدا کرد...

نظرات 28 + ارسال نظر
وب مانی جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:20

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان:وب مانی
لینک:http://www.PersianXchange.ir/

فافا(◡‿◡✿) جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:30 http://aroosak-f86.blogfa.com

کدوم سینما گذشته رو داره؟:)
قدسه فکر کنم اره؟:)

اه عجب شانسی پنجر شدیدها:(

از مارنان تا گلسنان شهدا خیلی راهه:))

ولی حالا فکر کن من یه بار از کوی امام صادق پیاده اومد تا درواز تهران

خدا خیر بده اون جوانمرد رو...:)

فرهنگ کجا الان بهتر بود به نظرت؟:)

سینما سپاهان
وقتی پیاده باشی اوضاع فرق داره. من رعشه گرفتم تا به آپارتی رسیدم...

فرهنگ کجا؟! بی خیال..

فافا(◡‿◡✿) جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 http://aroosak-f86.blogfa.com

وای رودخونه خیلی ارامش بخشه:(

دیروزم که با دوستام رفته بودم خیلی بهم خوش گذشت ولی حیف که باز میبندن...:((

اوهوم...البته من دیشب به آرامشش نرسیدم...همه اش دنبال آیاراتی بودم

کیانا جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:40 http://p4nt4lo0n.blogsky.com

منم س شنبه رفتم دیدمش به خوبی قبلی ها نبود اما خوب بود بهتر از خیلیای دیگه

میگم الان له ای؟؟؟!!!!

داغونم ...له له...

مریم راد جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:59

تفاوت فرهنگ ... چقدر جالب

ایامتان به کام و سیینما و کافه :)

خب به کام نبود دیگه :(

شبـــ نم جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:24 http://meslenafas.blogfa.com

گذشته دیگه بر نمیگرده ...

:(((

فالگیر جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:54

سلام
چه حالی دارید که دوبار برای دیدن فیلمی به سینما میروید(یا جایی شبیه به آن) تا روشنفکری بدنتان خوره جلایی بگیرد!
اما روایتت قشنگ بود.
"جوانمردی " فروشی شده دو حلقه سه هزار تومن!

شما که فیلم باز بودید دیگه چرا؟!
:)

فافا(◡‿◡✿) جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:05 http://aroosak-f86.blogfa.com

از سینما سپاهان خوشم نمیاد:(

امشب برو تا به این ارامش برسی:)

امشب یه جا دیگه بودم و چه آرامشی هم پیدا کردم!!!!!

مریم جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

جوانمردم آرزوس
اونم دقیق توی این قحطی
اصن برا همینه من اینهمه سال از جوونیم داره میگذره و هنوزم هنوزه به ازدواج به عنوان یه بازی نگاه می کنم چون جوانمرد وجود نداره

میگم امیرحسین آدرس اونی که لاستیکت رو درست کرد رو بده بهم
شاید یه شیرینی افتادین
واللا بقرآن

حالا پست من چه ربطی به ازدواج داشت؟!
مثل اینکه بچه ها معطلند :)))

ناهید جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:48

وقتیکه تصمیم میگیریی یه کاریو که قبلا انجام دادیو حس خوبی پیدا کردی دوباره تکرارش کنی هیچوقت مث اولیش نمیشه!!! فقط یک بار!!
+از اون تفاوت فرهنگ یه توضیح مختصری بدین لدفن..ما فضولیم اصلا...
+آپم ،باید بیای نظرتو بگی ...
(فقط کامنتای این پستمو نخون که کلی حرف زدیم پشت سرت من و فافا جون)

همه کامنتت را یک طرف ، خط آخر هم یک طرف
میرسیم خدمتتون

لیلی جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:58 http://sohre1370.blogsky.com

بعله جوانمرد "مانند ما" کم پیدا میشه... ریا نشه امروز رفتیم چهار محال عجب هوای خنکی داشت ..تو راه به ماشینی برخورد کردیم تسمه ماشینش پاره شده بود و ما بهش تسمه دادیم بعله دیگ

قدر ما رو بدونید ....

بابا جوانمرررررد

علیرضا جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:01 http://ghasedak68.blogfa.com

ایننجا منزل نو
آی لاو یو بلاگستان..

اینکه با دوستات برنامه بریزی و کنسل شه همه چی و به هم بخوره بدترین چیزه.اینجور مواقع تا چند روز کسل میشم.
شما عزیزم چرا کارت میلنگه از بقیه طلبکاری؟شب جمعه ملت کار و بار دارن.در برابر خانواده مسئولن و اینا..
در مورد تفاوت فرهنگا چیزی نگم بهتره..
وخسین.وخسین بیین منزل مبارکی برام بیارین.

به به تبریکات فراوان...حالا با گوشی آن شدی آیا؟!

کجای کار من میلنگه؟!

بچا بیایم بریم خونه علی :))

شبـــ نم جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:08 http://meslenafas.blogfa.com

حالا مگه مجبور بودی همون دیشب پنچر گیری کنی ؟؟!
مثل کافه قبلی یه عکس هم از این کافه میذاشتی خب ..!

واااااای علی واقعا خسته نباشی ....
منزل نو مبارک ...
مگه میشه همین جوری بیایم منزل مبارکی ...؟؟!!
ایشالله که یه افطاری افتادیم دیگه !!! ...

خب چیکار کنم؟ خودم هیچی امیر را چیکارش میکردم؟!

وااا چرا اینجا همه به علی تبریک میگن؟!

فافا(◡‿◡✿) جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:49 http://aroosak-f86.blogfa.com

امیر ناهید یه چیزی گفت حواسش نبود:)

اصنشم حرف بدی نزدم فقط تحسینت کردم داری میری تهران دوستت مهمونت کنه تازه پست پایینش بود الکی خودمونو لو داد

علیرضا رو نگاه خحسته نباشی

خودت کوجای نیستی امیرحسین:)

کارا ترجمه خوب پیش میره؟:)

هنوز نرسیدم بیام بخونم...باید بیام ببینم شماها چی گفتین

این دو روز نرسیدم ترجمه کنم...فعلا هم دارم میرم دنبال ترمز موتور!

ند نیک جمعه 14 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:04 http://blue-sky.persianblog.ir

اره فرهنگ سینما با بافت شهر همخوانی دارد. این فیلم را ندیدم. اما تجربه فیلم در شهرهای دیگه را دارم

مشکل اصفهان یک چیز دیگه هم هست...تمام سینماهای اصفهان در یک محدوده است...

پدیده شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:16 http://padideh-napadid.blogfa.com/

پنچری آی پنچری ...
گذشته را دیدم در سینما افریقا تهران بدون هیچ موتور سیکلت و کافه گردی. خیلی اقتصادی رفتم اما خیلی مفلس برگشتم چون ماشین برای برگشت گیرم نیومد خدا تومان پیاده شدم برای کرایه تاکسی خود و همراهانم.

بنده هم خدا تومان پیاده شدن برای تعمیر موتور و خرید تیوپ و ...

فافا(◡‿◡✿) شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:58

مشکوکی امیرحسین

دیشب کجا بودی؟:))

اعتراف کن

ب قول خودت ب ر ب ی

من چیزه بدی نگفتم که:))

پس حسابی سرت شلوغت بوده:)

منم الان یونی ام تا 2ظهر بیکارم
تک و تنها تو سایت یونی:))

الانم میرم یه کتابی چیزی بخونم

دیروز صبح تا شب باغ بودم
ب ر ب ب درسته :)

مسافر شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:42

عوضش خاطره ای شده برا خودش...خیلی سخت پیدا می شه...نسلشون داره منقرض می شه.. به روزم

اوهوم
میرسم خدمتتون

ناهید شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:34 http://sarpanahekhastegiha.blogfa.com

منکه تو خط آخر چیزی نمیبینم

دیگه هممون تو همین کوچه ایم :))

yasna شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:19 http://delkok.blogfa.com

خیلی اهل سینما رفتن نیستم ولی این فیلم رو رفتم دیدم...خیلی فیلم خوش ساختی بود هم بازهای قوی هم نو فیلمبرداری خوب بود.. یه نقد ازش تو پرسونا نوشتم...

خب خواهر من اهل سینما رفتن بشو
با این حال فیلم خیلی خوبی را انتخاب کردی...وقتی رسوایی 100 روزه هنوز اکرانه....
میخونمش :)

نرگس۲۰ شنبه 15 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 23:26 http://www.narges20.blogsky.com

متاسفانه تاریخ اونطور که باید تکرار نشد برات
انشالا سینما رفتن بعدی

یه زمانی برای پیاده روی از پل فلزی تا پل بزرگمهر را میرفتم و برمیگشتم
الان فقط مسیر رفت را کشان کشان میتونم برم!!
دیگه تصور اینکه یه موتور را هم مجبور باشم ببرم برام وحشتناکه
واقعا که خسته نباشی

از پل فلزی تا بزرگمهر را میرفتی و برمیگشتی؟! برای تیم ملی تمرین میکردی؟ بابا رکورد المپیک هم اینقدر نیست :)))

ممنونم

شیخ پشم الدین تلخی یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:05 http://zs1.blogfa.com

سلام بر افرند عزیز و ماجرا جو
مگه اب زاینده رود جریان داره ؟!

بهر حال همیشه پای یک جوانمرد در میان است !

ضمنا بعد از فیلتر شدنم، با نام و عنوان جدید آمده ام .
راستی هنوزم در عالم مجردی سیر می کنی (که فکر کنم همینطوره و گرنه در آن موقع شب ، آنجا چکار میکردی ! )
ارادتمند - سنوبال قدیمی

به به سلاااااام
خیلی زودتر از این ها منتظر بودم که با وب جدید برگردید
بعلللللله. مجردم و خوشحال!

آب زاینده رود هم جریان داره ولی همین یکی دو روزه می بندن

رها یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:22 http://gahemehrbani.blogsky.com/

خوب این دو بار دیدن شما به این که ما خیلی دلمون میخواد این فیلم رو ببینیم و ندیدیم در...
خدا صبرتون بده ...

حتما ببینید
ممنون :)

وانیا یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:52

امیر جان من جای تو بودم نمیرفتم دوباره تا مارنان از همونجا میرفتم خونمون

خاک به سرم...پس چه بر سر رفاقت ها میاد آیا؟!

ناهید یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:39

کدووووووم کوچه رو میگی ؟؟؟؟؟

علی چپ :))

فافا(◡‿◡✿) یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 20:52

اینجایی عایا؟

بالاخره رویت شدم بعد دیروز

بلاگفا خرابه چرا؟:((

نمیدونم. بلاگفاست دیگه

فافا(◡‿◡✿) یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 21:01

صبح تا شب باغ بودی؟

کار میکردی یا بخور بخور؟

من میرم باغ فقط بلدم برم وسطی بازی کنم و خودمو تقویت کنم

اهان یه کار دیگه هم بلدم غر بزنم

بله . صبح تا شب!
خسته نباشید.
در اون مورد هم بگذار کمی تفحص کنم!

نرگس۲۰ یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 22:06

نه...نه تمرین تیم ملی بود،نه مسابقات المپیک!!

فقط یه پیاده روی چند نفره بود که به دلیل بالا بودن دوز مکالمات،،همچنین توانایی ورزشکاران!!بعد مسافت به چشم نمیومد!

الان دیگه توانایی ورزشکاران به سمت صفر داره میل میکنه
ولی دوز مکالمات هنوز بالاست!!

در دوز مکالمات شما خانم ها که شکی نیست :))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد