افرند
افرند

افرند

کثیرالسفر

هیچوقت خودم  را جزء افرادی که زیاد سفر می کنند نمی دانستم. سفر می رفتم اما بیشتر مواقع با خانواده بود و اغلب اوقات با برنامه خاصی سفر می رفتیم. به غیر از سفری که خرداد با دوستانم مجردی رفتیم و برای خودمان تعیین نکرده بودیم که کجا بخوابیم و از کجاها بازدید کنیم. در هر حال کسی بودم که هر سال دست کم یکی دو بار سفر می رفتم و با سفر کردن غریبه نبودم.

اما الان شرایط فرق می کند. می دانم که از الان تا حداقل دو سال باید هفته ای بیش از هزار کیلومتر در سفر باشم و خودم را آماده کردم که تنهایی به جاده ها بزنم و همدم شب های کویر شوم. از هفته پیش این سفرها شروع شده و من در اکثر زمان های بیکاریم نقشه در دست دارم و به جاده ها و مسیر ها نگاه می کنم. مثلا نقشه شهر قزوین را حفظ می کنم و سعی می کنم نام های قدیم و جدید خیابان هایش را به خاطر بسپارم یا نقشه تهران را به دنبال بهترین مسیر جا به جایی واکاوی می کنم. چهارشنبه هفته پیش، روز جالبی داشتم . از صبح تا شب در سه استان کشور سوار تاکسی و اتوبوس های شرکت واحد شدم! در نوع خودش و خودم رکورد عجیبی بود.این سفرها گرچه سختی هایی به همراه دارد اما به نوعی واجب و ضروری می دانم. برخورد با مکان ها و آدم ها و موقعیت ها و گویش های متفاوت تجربیات زیادی در اختیارم می گذارد که می تونم بعدها استفاده زیادی از اون ها ببرم.


پی نوشت: در همین راستا آخر هفته ها کامنت ها تاییدی می شود. با عرض پوزش

نظرات 9 + ارسال نظر
افزایش الگسارایگان دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 19:23 http://www.20ranking.com/




دقت کردی بعضی وبلاگ و سایت ها رو تو گوگل تا اولین جمله رو میزنی خود گوگل وب یا سایت طرف رو میاره؟؟ اونا رتبه الگسا شون پایین هست یعنی اگه توهم می خوای رتبه الگسا بیاد پایین و محبوب گوگل شی ، می تونی اول رتبه وبلاگ خودت رو توی این سایت http://www.alexa.com ببینی و بد یک هفته عضویت تو سایت ما رتبه جدیدت رو ببینی
به همین سادگی وبت محبوب گوگل میشه

اصلا یک هفته عضو سایت ماشو اگه راضی بودی

خوب رضایت شما افتخار ماست ،

وبسایت مارو یادداشت کن

http://www.20ranking.com




یادت نره

تلاش دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 19:25

سلام..
خوبی؟
خوب به سلامتی پس کلاس ها شروع شد..
خیلی سخته این مدلی درس خوندن اما یه دورانه و زیبای خاص خودش رو داره..

سلام
شما خوبی؟
من زیاد باهاش مشکل ندارم. اتفاقا ازش استقبال هم میکنم

شبـــ نم دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:13

ولی من با اینجور سفر کردن خیلی مشکل دارم ..
من تا جای خواب و خوراکم مشخص نباشه جایی نمیرم ...

میگما اگه پا شدی و رفتی اونجا بعد به هر دلیلی کلاس ها تشکیل نشه باید چیکار کرد ؟؟!!

جای خواب؟! خب اتوبوسه دیگه
هیچی ...کلاس ها تشکیل نشه برمیگردم

مریم انصاری دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:28

شما که تا قزوین میرین و قاعدتاً باید از جاده کرج قزوین بگذرین.

کرج که رسیدین، یه نیش ترمزی بزنین بفرمائین ما می آیم دنبالتون تشریف بیارید منزل ما، در خدمتتون باشیم امیرحسین جان. یه چایی، چیزی... والّا بی تعارف

سعی می کنیم به نحو احسن، شما رو با مکان ها و آدم ها و موقعیت و گویش کرج آشنا کنیم.

اگه در این دو ساله که رفت و آمد دارین به قزوین، کرج رو به قول خودتون «واکاوی» نکنین، از کف تون رفته.

کرج رسیدین یه تک زنگ بزنین میایم دنبالتون.

برای رفتن به قزوین نه اما در برگشت از کرج رد میشم. اما گفته باشم برای یه چایی صرف نمیکنه که بیام. حداقل برای یه ناهاری شامی چیزی دعوت کنید تا بیام

دل آرام دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:34 http://delaramam.blogsky.com

موقعیت و فرصت جالبه
امیدوارم بهترین تجربه ها رو برات به ارمغان بیاره .

مرسی دل آرام

علیرضا سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:09 http://www.ghasedak68.blogfa.com

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی....بعععععععععععله.....
به سلامتی......انشالله همیشه موفق باشی...چه توی درس و چه توی سفر

می ترسم تو این دو سال جزغاله باشم تا اینکه پخته بشم

مریم انصاری سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 13:23

اگه گفتم فقط یه «چایی»... برای اینکه کلاساتون دیر نشه... و از کاراتون، وا نَمونین.

حالا که مسیر برگشتتون از کرجه، پس یه روز، از ناهار تشریف بیارین، یه نون پنیری بدیم بهتون.



راضی نیستم اینقدر تو خرج بیفتید

مسافر سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:55

سفر رو خیلی دوست دارم ..ادم خوش سفری هستم به نظر خودم..فرصت خوبی داری ازش استفاده کن

ایول خوش سفر

لرمانتف پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 http://kakestan.blogfa.com

هیچ چیزی به اندازه ی سفر لذت بخش نیست.

ایرانگردی ! اووووممممم ! لذت ِ‌زندگی ِ‌من !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد