افرند
افرند

افرند

در حاشیه

المپیک تمام شد. المپیکی که رسانه های دولتی به جای " المپیک لندن" اسم آن را "المپیک سی ام" یا " المپیک 2012" می نامیدند چون می ترسیدند اگر اسم آن را به صورت کامل ببرند تبلیغی برای استعمار پیر خواهد بود . المپیک تمام شد اما همچنان گزارش های اسماعیل فلاح از لندن ادامه دارد تا ما با خبر شویم با توجه به اتوبوس های دو طبقه ای که نماد شهر لندن است حمل و نقل عمومی در این کشور دچار مشکل است یا مردم این کشور همچنان با بحران مالی که در اروپا و آمریکا وجود دارد دست و پنجه نرم می کنند. المپیک تمام شد در حالی که ما نباید برای مدال گرفتن ورزشکارانمان خوشحال می بودیم و آهنگ هایی در حد نوحه گوش می دادیم ولی حالا که باید در غم از دست رفتن هم وطنانمان به سوگ بشینیم " خنده بازار" را می بینیم. باید چند ثانیه اول هر بازی را از دست می دادیم تا بفهمیم که ایرانسل تنها حامی ورزش ایران در المپیک است. المپیک تمام شد و ما فهمیدیم که نباید صحنه مدال گرفتن ورزشکارنمان را ببینیم چون ممکن است از آن طرف ها خانمی رد شده باشد یا از میان تماشاگران ایرانی احیانا خانمی هم برای تشویق ورزشکارانمان آمده باشد. در بریتانیای استعمارگر که آزادی وجود ندارد خانم هایی که ورزشکاران مدال آور را تا سکوها همراهی می کردند می توانستد حجاب داشته باشند یا نداشته باشند اما در کشور ما که نزدیک به آزادی مطلق هستیم گشت هایی هستند که منتظر این هستند که در هوای گرم پوشش خانمی باب دل آنها نباشد. المپیک در حالی تمام شد که خودِ ما مردم هم به جای خوشحالی از اینکه فلان ورزشکار مدال گرفته نگران این بودیم که مدالش را به چه کسی اهدا می کند و به چه کسی اهدا نمی کند. که اگر به آن شخص خاص  اهدا کرد تمام این چهار سال تلاش و پیروزی اش در این میدان را بی ارزش و سخیف جلوه دهیم. المپیک تمام شد و ما یاد نگرفتیم که می شود بزرگترین رویداد ورزشی جهان را در یک شهر برگزار کرد و میزبان ورزشکارنی از 204 کشور جهان بود و هیچ اتفاق خاصی هم برای زندگی روزمره مردم نیفتد. ما یاد گرفته ایم برای اجلاسی که حتی نمی دانیم اسمش به چه معنیست  ( اجلاس جنبش عدم تعهد) ، پنج روز پایتختمان را تعطیل می کنیم. حیف که اسماعیل فلاح گزارش هایی از تهران تهیه نمی کند.

نظرات 32 + ارسال نظر
جزیره دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 18:58

من یه چیزی بگم...نه ولش کن نمیگم

فقط اینکه....هیچی بازم ولش کن.
میخواستم انتقاد کنم ولی بیخیال شدم

انتقاد از من یا در مورد چیزهایی که گفتم؟!
در هر حال انتقاد کن...اشکالی نداره

جزیره دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:03

الان عنوان پستتو دیدم.
از حاشیه ها متنفرم
اون اهدای جوایزو هم نشون نمیدادن چون میترسیدن یه ورزشکار با خانوم اهدا کننده مدال دست بده. البته مقصر نه صداسیماست نه دولت نه هیچ ارگان دولتی دیگه، مقصر همین منِ ایرانی هستم. وقتی میری تو وبلاگ حمید سوریان میخونی یکی از همین من و توها میپرسه :آقای سوریان با وجو اینکه معلوم بود شما اجتناب کردین از دست دادن با داور زن ولی اون به زور دست داد، فک میکنین مردم نظرشون چیه در برابر این حرکت شما؟!!!!!!!!آخه ادم چقد کوته فکر
میخام بگم ما ملتِ حاشیه باز هم کم مقصر نیستیم. وقتی هنوز هستن ادمایی که اینجوری فک میکنن خب چاره ای جز سانسور نیست.

منم از حاشیه ها متنفرم....از اینکه حاشیه وارد زندگیم بشه....به همه هم گفتم که از حاشیه ها دوری کنند
در مورد کوته فکر بودن ...باید بگم همه اونایی که باید بلند نظر باشند نیستند و همین را هم به بقیه انتقال میدن
حمید سوریان هم...خیلی دلم براش میسوزه که حق انتخاب در تقدیم کردن مدالش هم نداره

جزیره دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:15

حمید سوریان ادم قابل احترامیه،نه صرفا چون قهرمان ملی مونه، من شخصیتشو دوس دارم.
شاید هم با رضای قلبی تقدیم کرده بوده....

مهم نیست که به چه کسی تقدیم کرده
مهم اینه که به خاطر کشورش مبارزه کرد و مدال گرفت...همین مهمه

arefeh دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 20:00

Aval az hame ghorbune khodam beram ba ravesh haye roshan fekranam
Badam mim migam

پپسی یا کوکا ؟!
احتمالا زمزم!!!

عارفه دوشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 21:45 http://ashianeye2.blogsky.com/

خب وقتی کسی تحویلم نمی گیره خودم باید خودمو تحویل بگیرم یکم روحیه بگیرم.
----------------------------------------------------------------
خب و اما در مورد این پست خیلی انتقادیت باید بگم. تا حدودی حرف هایت رو قبول ارم این که کشور مون به جای این که سعی کنه اشکالاتش رو بر طرف کنه داره سعی می کنه انکار کنه. این که بالاخره باید از یه جایی شروع شه . این که تا کی باید این روال مسخره رو ادامه بدهیم. این که پر از اشکال های ریز و درشتیم هم درسته که تمام این حرف های تو جزو همین اشکالات می شه. ولی یه سری چیز هایی رو عمیقا بهش باور دارم و اون اینه که اولا به نظرم نه دید تلویزیون رسانه های مون درسته که فقط بدبختی کشور های دیگه رو نشون می ده و از اون ور کشور خودمون رو خیلی آباد نشون می ده اشتباه چون مردم کور نیستن. ما داریم تو این کشور زندگی می کنیم و می فهمیم و لمس می کنیم تمام این اشتباهات رو ولی این که فقط هم اشکال ها رو ببینیم و تمام چیز های خوبی رو که داریم بخواهیم نادیده بگیریم هم درست نیست امیر .اون جوری تو یه سیاهی مطلق فرو می ریم که نمی تونیمم ازش بیرون بیایم و خودمون رو بالا بکشیم.
دومین چیزی که من همیشه هر موقع بحثش پیش اومده پاش وایسادم و بهش اعتقاد دارم این که الان می دونی چه جوری شده همه می گن اره کشور فلان کشور چی چیه ولی هیچ کس نمی اید با خودش فکر کنه آقا اگه کشور اینه این کشور رو کی می سازه اخه؟ بابا کشور رو چهار تا دولت مردا و سیاسی ها نمی سازن ما هم می سازیم. اصلا ما تو یه سیستم فاسد می گیریم زندگی می کنیم اگه خیلی راست می گیم تو این سیستم فاسد خوب باشیم راه درست رو بریم وگرنه خوب بودن زمان حکومت امام زمان که کاری نداره. بابا من حرفم اینه قضیه این شده به جای این که سعی کنیم درستش کنیم نه اقا درستشم نکنیم حداقل سعی کنیم خودمون درست باشیم به هوای این که هزار تا مشکل داریم ما هم می شیم مثل بقیه. هر موقع با مائده این بحث رو می کنیم می گه عارفه تو یه نظام فاسد نمی شه خوب بود مجبوری مثل بقیه شوی ولی من می گم دیگه بد تر از زمان جاهلیت پیامبر نیست که هست؟ پیامبر و نمی گم می گیم اون پیامبر بوده ولی عمار و یاسر وبلال و خیلی های دیگه که مثل ما بودن نتونستن تو اون زمان خوب بمونن؟ ما ها فقط دنبال بهانه ایم. اگه هر کسی خودش خوب بمونه خودش حواسش به خودش باشه جامعه کم کم درست می شه . حتی اگه بشه هم اختلاص کرد کسی نمی کنه می دونی دایی ام یه حرف خیلی خوبی می زد می گفت ما ایرانی ها فقط ادعا داریم. راست می گفت تا حالا شده یه بار هر کسی با خودش فکر کنه در اون زمین ای که هست چه گلی به سر کشورش زه که این قدر اعتراض داریم.
می دونی حرف های مثل شهید مطهری و شهید بهشتی دکتر شریعتی رو تبدیل کردن به شعار برای همین همه امون از این حرف ها زده شدیم ولی می دونی یه حرف شهید مطهری رو خیلی دوست دارم و اون اینه که چرا ما همش می گیم انقلاب برای ما چی کار کرده یه بار هم از خودتون بپرسین شما برای انقلاب چی کار کردین. همه می گیم 30 سال ز انقلاب گذشته به کجا رسیدیم خب چرا کسی نمی گه ما باید این انقلاب رو جلو ببریم و به یه جایی برسونیم.؟
(قطعا می دونی این حرف ها کلی بود و منظورم تو یا هر کس دیگه ای نبود )

امیرحسین... سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:17

خب عارفه باید بگم که در حالت کلی به غیر از بعضی جاها کلا باهات مخالفم
من حرف از اینکه انقلاب برای من چی کار کرده یا من باید برای انقلاب چکار کنم نزدم. بحث اینه که رسانه ملی و دولتی که حقوقشون را از جیب تک تک ماها و در واقع بیت المال در میارند نباید هر طور که دوست داشتند رفتار کنند. اگر اشکالی در کار صدا و سیما باشه من و توی نوعی کاری غیر از انتقاد نمی تونیم انجام بدیم. اینجور نیست که بگیم حرف زدیم و در عمل کاری نکردیم. چون در واقع در عمل کاری نمی تونیم انجام بدیم.
من موافقم که یک بالانس در نشان دادن وقایع اطراف وجود داشته باشه. اینطور نباشه که فقط مشکلات کشورهای دیگر نشون داده بشه و در کشور خودمون فقط پیشرفت ها و موفقیت ها نشان داده بشه...یک دید بی طرف نیازه...
در مورد اینکه در جامعه فاسد ما نباید فاسد باشیم هم باید بگم که خوشحالم که در رشته شغلی خودم خوشحالم که هیچ گاه کم نگذاشتم...شاید بشه گفت عالی نبودم و نتونستم گام مهمی بردارم اما حداقل اینه که در مقابل وجدان خودم برای کشورم هر کاری شده انجام دادم. همون مصداق من اگر بخیزم تو اگر برخیزی...
به نظرم یه کم دیدگاه هایی که داری ایده آلیستیه که به نوعی وابسته به سنته. من بیشتر خودم را نسبت به وقایع حال حاضر رئالیست می دونم
دو نکته :
یک اینکه برای بهتر خونده شدن کامنتت از نقطه بیشتر استفاده کن
دوم اختلاس!!!

امیرحسین... سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:24

الان وقتی مردم دیدن که دولت برای کمک رسانی به زلزله زده ها دست دست می کنه و اونطور که باید اقدامات لازم را انجام نمیده خودشون دست به کار شدند. یک حس نارضایتی از آنچه که دولمتردان باید انجام میدادند و انجام ندادند تبدیل به یک حس ناسیونالیستی قوی شده و مردم به جای اینکه کمک های نقدی را به حساب کمیته امداد واریز کنند یا کمک های غیر نقدی را به هلال احمر بدهند ، همه دست به دست هم دادند وسایل موردنیاز را جمع می کنند و سعی می کنند خودشون این کمک ها را به دست زلزله زده ها برسونند

مردم ما همیشه در کنار هم بودند و هستند ...ای کاش اون هایی که باید باشند می بودند

arefeh سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:34

Bebin man 3saat paye computer budama akhe alan javab midanke man pash nistam?bara harfat javab daram miam hala migam

بیا و بگو

دل آرام سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:36 http://delaramam.blogsky.com

جای غریبی زندگی میکنیم ... بعد از دو روز تازه شخص اول مملکت یادش افتاده که ای بابا یه جایی به غیر از میانمار(!) هم هست که یه سری آدم طفلک داره که اسیر خشم زمین شدن ... زحمت کشیدن و تسلیت عرض کردن ... (این هم از حاشیه ی زلزله آذربایجان)

فعلا حج عمره شون مهمتره!

نیلوفر سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:50

نااااامرد،مگه نگفتی تا من نیام پست نمیذاریییی؟ :دی!

خب ما خبر دار شدیم که شما اومدی و پست گذاشتیم!
حالا بحث را عوض نکن! سوغاتی چی شد؟!؟!

عارفه سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:16 http://ashianeye2.blogsky.com/

تا حدودی حدس می زدم که با حرف هایم مخالف باشی .
ال این که چشم علایم نگارشی رو سعی می کنم بگذارم . اون اختلاس هم شرمنده خوبه تازه از اون عقل کل مائده پرسیدم اون گفت با صاد .
خب ببین من که گفتم با حرف هایت در این زمینه مواقفم که رسانه ی ملی و دولت و غیره نباید هر کاری دوست دارن بکنن اون ها فقط وظیفه ی خدمت دارن که جون خودشون، ولی من می گم فقط این نیست که هیچ کاری از دست من و تو بر نیاد. من به الان فکر نمی کنم دارم به 20 سال بعد فکر می کنم امیر.
ببین تا وقتی یکی نتونسته خودش رو درست کنه نمی تونه جامعه اش رو درست کنه.
من حرفم رو به اون هایی که شروع می کنن غر زدن به کشور ولی خودشون تو همون شغلشون هزار تا کار می کنن تا مثلا خودشون رو بالا بکشنه . اون وقت همین می اید می شه رئس جمهور خوب گند می زنه.
مگه احمدی نژاد و ضرغامی و ... کی ان؟ از فضا که نیومدن . رئس جمهور سال 1400 هم الان بین ماست دیگه همین ما ها هستیم که قرار بریم هر کدوم یه نقشی تو جامعه ایفا کنیم یا حالا داری می کنیم. مهم این به اون نقش که رسیدم وا ندیم . تو از کجا می دونی شاید رئس جمهور آینده تویی . شاید وزیر میراث فرهنگی هم من شدم .
ببین شاید حق با تو باشه شاید من خیلی آرمانی فکر می کنم در مورد آینده ی جامعه ام . ولی من تنها راه حل این مشکل رو یه برنامه ی دراز مدت می دونم . تا چهار تا نیروی به درد بخور از بینمون بیاد بیرون که دو هزار کار انجام بده.

شما به همون اتوپیای خودت فکر کن!
وزیر میراث فرهنگی؟!؟!؟!؟!؟!؟

عارفه سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 http://ashianeye2.blogsky.com/

بیا اومدیم علایم نگارشی اش رو درست کنیم پر غلط نوشتم.

پر غلط که نوشتی هیچ، جمله هات فعل هم نداره

عارفه سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:27 http://ashianeye2.blogsky.com/

بعله هم شما هم تما دوستانی که از طریق وب تو می شناسمشون.
مثل نیلو جونم , هیچکاره ی عزیز و دیگر دوستان ممنون می شوم بیان یه سر به وبم دارم ازشون دعوت می کنم.

هان؟! دیگه دیر وقت بوده و معلوم نیست تو خواب کامنت میگذاشتی یا تو بیداری؟

عارفه سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:52 http://ashianeye2.blogsky.com/

بابا من با تمام این غلط ها سوتی ها وگند زدن ها می شوم عارفه دیگه وگرنه من نبوم که یکی دیگه بود.
مگه چمه من واقعا به این شغل فکر می کنم .
بلکن بتونم یه غلطی بکنم جبران شه گند هایی که وزیر محترم در حال زدن هستن رو. تو رو خدا الان خونم به چوش می اید هر چی فحش تو زندگیم بلد نثارش می کنم مرتیکه ی
بی خیال
نیلوفر بانو شما هم بیا این اطلاعیه ی ما رو بخون.

عافه جان
سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی داریم و در واقع معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی داریم
و از اون طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی...
حالا شما کدوم شغل را میخوای؟!

عارفه سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:02 http://ashianeye2.blogsky.com/

بیا ببین نمونه اش کامنت قبلی یعنی خدایی ها جوش و چوش نمی نوشتم بلدم و بلد نمی نوشتم تو شک نمی کردی که این نظر و من گذاشتم یا یکی دیگه؟

بله شما درست می فرمایید

علیرضا سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 http://www.ghasedak68.blogfa.com

روزای دردناکی ان....پر از له شدن....پر از فشار...
این روزا رو مثل تیغ توی گلو با فشار سعی میکنیم فرو بدیم....واقعیت جلوی چشامه...دیگه دوست نداشتم در موردشون فکر کنم...بنویسم...بخونم و یا چیزی بشنوم....ولی این پستت مثه نمک شد رو زخم گلو....پشت هر خط به خطش بغض کردم.... کاش زود بگذرن.....کاش...

اوهوم...می فهممت
حالا خوبه من وارد جزییات نشدم و گرنه فکر کنم تا دو سه روز کلا می خواستی گریه کنی!

علیرضا سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:51 http://www.ghasedak68.blogfa.com

گریه سهم دل غمگین من است...

مرد و گریه؟!!

علی سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 http://sheyda07.blogfa.com

المپیک تمام شد...

جزیره سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 13:57

امیر حسین دولت کمک نمیکنه یعنی چی؟ دیگه کم لطفی میکنیم به خدا...دولتمردا هم یکی مثه ماهستن.اونا هم آدمن مثه من و تو. اونا هم ایرانی ان.نباید اینقدر منفی فک کرد دیگه


راستی اومده بودم بگم دیدی گروه خنده بازار اومدن تسلیت گفتن؟چه میکنی این دنیای مجازی و کلا چه میکنن مردم. دیروز اس ام اسشو دختر داییم بم نشون داد، هنگ کرده بودم...

کی گفته دولت کمک نمیکنه؟! کجا همچین حرفی را خوندی
نمی دونم منظورت من بودم یا به کامنت دیگه ای اشاره کردی. اما من گفتم دولت در کمک کردن به مردم دست دست می کنه. این را به چه حرف سندی میگم؟! به این سند که شخص اول اجرایی کشور دو روز مانده به یک اجلاس برای حج عمره میره مکه و همه منتظر این هستند که ایشون دستور ویژه برای رسیدگی به زلزله زده ها بدهد

بله خنده بازار را هم دیدم. نوش دارو بعد از مرگ سهراب...

جزیره سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 14:07

ولی واقعن ترک ها خیلی غیرت دارن. دمشون گرم. یعنی وقتی میبینم این همه خودجوش برای کمک رفتن به مناطق زلزله زده، به داشتن چنین هموطنایی افتخار میکنم

ترک ها واقعا با غیرت و با تعصب هستند . این را از طرف داری تیم تراکتورسازی هم میشه فهمید

علی سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 21:52

میشه قبل از اینکه باهام قهر کنی یه بار دیگه بهم سر بزنی؟؟؟

پی نوشت هایت را خواندم

نیلو سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:08 http://for-me2025.blogfa.com

خوندن پستت قاطی شد با آهنگ شاهین .. اشکام ریخت ..
با تمام وجود غمگینم ..
کشورم نفت به جهان میده ..

فکر نمی کردم این پستم اشک کسی را در بیاره

وانیا سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:23

سلام امیرحسین نمیدونم چرا؟؟
چررررررررررررا؟

سلام وانیا
هی...

arefeh چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:33

Amir ba ali ghahri khejalat bekeshin man nistam bayad havaye hamo dashte bashin

Amir to adat dari faghat ps haye matno bekhuni
Kalame kharejaki barundam ps

خدای من
چی میگی تو عارفه؟!؟!؟

arefeh چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:56

Amir agha zud tond sari tashrif farma sho webe ali rusho bebus
Khejalatam bekeshin
Khususi bahat koli harf daram vali heyf ke vaght nadaram ru delam mund harfa

استغفرالله

نیلوفر چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:11

اشتباه نکن جانم، من دو هفته دیگه برمیگردم ولی از همینجا همراه شما هستم! بعلهههه

به قول علیرضا
بپکی

تینا ناجی چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:18 http://www.tina55.blogfa.com

سلام نقد شما از المپیک واقع گرایانه بود . مخصوصن اینکه جو آرام لندن را می خواستند بدو ویران نشان دهند

و
چطوری میشه با قلم طنز برای مصیبت دیدگان زلزله ی آذربایجان کاری کرد ؟! ... آخر کجای دنیا تخریب صددرصد منازل با یک زلزله 6 ریشتری ثبت شده ...این خانه های کاهگلی وتیر چوبی با زلزله ی 3 ریشتری هم صددرصد تخریب می شدند چراباید همه ی نابلدی ها و کم کاری های مسئولین را به قهر و قسمت الهی نسبت دهیم... .

سلام
ممنون
تو ژاپن زلزله 8 ریشتری میاد و فوقش یک قاب عکس از روی دیوار میفته اما تو ایران خونه ها منتظر یک تلنگرند

قصه گو چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:24 http://khalvat11.blogfa.com/

دست گذاشتی رو دلم و اعصابم

امیدوارم رو اعصابتون راهپیمایی نکرده باشم

غزل چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:10

از المپیک نوشتی ولی چرا همش نیمه خالی لیوانو در نظر گرفتی؟اخه چرا؟ یعنی هیچ روزنه ای نبود که ازش نور بیاد! این همه طلا گرفتیم رو اصلا اشاره نکردی

پست من ربطی به کاروان ورزشکاران ایرانی نداشت

علیرضا پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 http://www.ghasedak68.blogfa.com

فردام همه مثه ....... سرشونو میندازن پائین میرن راهپیمایی روز قدس....این مردم حقشونه هر چی هم به سرشون بیاد....

والا به قرعان

مسافر پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 http://www.payepiyade.blogfa.com

این تعطیلی تهران دیگه واقعا مسخرست ..فکر نکنم تو هیچ کشوری اتفاق بیفته

ما چون از همه لحاظ سرتر از بقیه کشورهاییم این تعطیلی ها تاثیر روی پیشرفت ما نداره

مسافر پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:50 http://www.payepiyade.blogfa.com

این تعطیلی تهران دیگه واقعا مسخرست...به قول علی دایی کجای دنیا دیدین؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد