افرند
افرند

افرند

جوابیه

دوستی به نام ثنا برای پست " چگونه غرق شدم ؟" این کامنت را داده اند: 

 

سلام.درسته برنامه های تیوی باید شادتر باشه.اما همین شیرینی و شربت به بچه ها وکودکان و نوجوانان علاقه میده.به بچه ها ذوق و حس مثبت میده راجع به امور دینی.کلی خوبی داره این حرکت.اتفاقا من تمام مداحان رو دوس دارم البته اگر دقیقا در صراط مستقیم حرکت کنن که غالبا همینطورن.و البته بقول شما بهتره که در مراسم عید و شادی شادتر بخونن و حالت غم و اندوه نباشه

اما نظر خروس بی محل ناراحتم کرد،کی گفته این مداحان و ذاکران خاندان پیامبر اسلام یاوه گو و اینطورند؟نمیترسید به خیل عظیمی توهین میکنید؟اینطوری نیست دوست عزیز همه چیز حساب کتاب دارد.میشود انتقاد درست و دلسوزانه کرد اما نباید توهین و تمسخر کرد.اگر مداح خوب باشد خیلی هم عالی است که در مراسمها دعوت شود،دلیل نمیشود یک نسخه کلی بپیچید و یک انگ کلی بزنید.
جناب نویسنده فرهنگ و رفتار مردم  ربطی به اعیاد مذهبی و جشن گرفتن ندارد.برای برد تیم ملی هم اگر شربت و اغذیه پخش کنند ترافیک و غلغله میشود.بیهوده اینها را به مذهب نبندیم و درپی تخریب علایق و اعتقادات و ارزشهای "دین دوستان"  برنیاییم
خدا همممونو اصلاح کنه،اول از همه خودمو.یا حق 

 

 

ضروری دونستم که جواب ایشان را در یک پست مجزا هم برای ایشان و هم برای دیگر دوستان بنویسم 

1-    ۱-   "برنامه های تیوی باید شادتر باشد"  . در رسانه ملی به ریاست و صدارت عزت الله ضرغامی سال هاست به مناسبت این عید بزرگ هیچگونه برنامه مناسب ودرخور شان اش تهیه نمی شود. در واقع برای هیچگونه مراسم مذهبی اعم از محرم و صفر ، دهه فاطمیه و دیگر اعیاد بزرگ مثل غدیر خم و قربان برنامه مناسبی پخش نمی شود. وقتی چیزی نیست پس نمی توانیم بگوییم باید شادتر باشد. همان طور که بنده در پست عرض کردم اول از همه باید برنامه ای "تولید" شود بعد نظر بدهیم که شادتر بشود یا نه.

2-   ۲ -    در بحث تبلیغ دین همین بس که هم من و هم شما می دانیم که در این برهه از زمان تنها کاری که [ توسط دولت  ویا حکومت]  انجام میشودنه تنها تبلیغ دین نیست بلکه ضددین است و بیشتر مردم را دین زده میکند. مثالش هم همین طرح تشدید برخورد با پوشش و حجاب خانم ها یا پوشیدن لباس فرم در دانشگاه ها یا جداسازی زن و مرد در مکان های گوناگون مانند کنسرت ها  یا  اجبار مردم به دیدن شبکه های داخلی است. دین اسلام دینی نیست که بخواهد با شیرینی و شربت بچه ها را مجذوب خودش بکند. دینمان اینقدر حذابیت دارد که نیاز به بزک و دوزک ندارد.

3-    ۳ -   آنچه در این پست نگارنده به آن اشاره کرده است طریقه اشتباه شادی کردن است. من و شما که دهه شصتی هستیم می دانیم که سال هایی نه چندان دور برای این عید چه برنامه های مفصلی داشتیم. تمام خیابان ها آذین بندی میشد. صدا و سیما با امکانات به نسبت کمتر از الان سنگ تمام میگذاشت و "آهنگ" از تلویزیون پخش میشد. همان سال های نه چندان دور را که با الان مقایسه کنید مایوس خواهید شد.

4-   ۴ -    فرهنگ و رفتار مردم نه به پست من ربط دارد نه به تخریب علایق و اعتقادات و ارزش های دین دوستان. کلام نگارنده اگر هم نیش دار بوده است متوجه همشهری های خودش بوده و بس.به نظر من دیدگاه رادیکالی شما باعث شده است چنین برداشت دور از ذهن و واقعیت داشته باشید.

5-   ۵ -    در مورد مداح ها کاملا در دو سوی بزرگاه هستیم. به نظر من و جناب خروس بی محل غالب مداحان نه تنها در مسیر درست نیستند بلکه دین را به صورتی دیگر به مردم عرضه میکنند. مداح ها غالبا به دلیل نداشتن سواد کافی در زمینه موسیقی ، ردیف ، دستگاه ها و وزن و ریتم خوانی ، مجبور می شوند برای انتقال حس حزن به گفتن و خواندن چیزهایی خلاف واقع روی بیاورند. قاعدتا کتاب حماسه حسینی را خوانده اید و منظورم از این تحریف ها در دین را می دانید. به  دلیل همین نداشتن سواد کافی برای جشن و سرور به مشکل بر می خورند و نمی توانند مردم را شاد کنند.

6-    ۶ -   اگر خواننده قدیمی این وب بودید حتما می دانستید که من هم خودم را یک دوست دار دین می دانم. اما چشم و گوش بسته جلو نمی روم. که اینگونه هم نباید باشد. هر جا تضاد و تناقضی ببینم به آن اشاره کرده و خواهم کرد.

یا حق

نظرات 5 + ارسال نظر
م . ح . م . د یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:53

من قبلن تو وب کیامهر حرفامو به ایشون زدم !

و اینو میدونی که قبولت داریم داش امیرحسین ...

کللن شما جیگر ما تشریف داری

علیرضا یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 http://www.ghasedak68.blogfa.com

کلا هر چی حرف قرار بود بزنیم رو خودت زدی به این خانوم....تمام و کمال...اگه عینکشو برداره و چشاشو باز کنه و بی قصد و غرض و بدون هیچگونه پیش زمینه ای به مسائل نگاه کنه و حلاجیشون کنه به همین حرفای من و تو و دیگر بچه ها میرسه...اگه هم کلا دوست داره دنیا و مسائل دور و برشو اینجوری که دوست داره ببینه که هر جور راحته...

خروس بی محل یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:41 http://fb20x.blogfa.com

با سلام
دفاعیه خروس بی محل :
( عین این نوشته را خدمت "ثنا " هم در وبلاگش آورده ام) :

در خصوص گله ای که از بنده در وبلاگ امیر حسین برای موضوع مداحان داشتید باید عرض کنم که من خودم یک مسلمانم و شیعه و خاک پای اهل بیت و بر این هم افتخار میکنم و اگر از این طیف( بجز عده ای خاص که فقط دغدغه دین و اهل بیت دارند) بدم میاد( صراحتا میگویم) بخاطر این است که هیچ خاصیتی ندارند و به هیچ فکر نمی کنند جز پر کردن جیب خودشان !
نه سواد دارند ! نه تاریخ می دانند ! نه حرفهایشان پیامی دارد ! نه صدایی دلنشین دارند( بجز اندکی که آنها هم برای گرم کردن مجلس خود دست به دامن سبک خوانندگان قدیمی امثال ایرج و گلپا و شجریان و سیمابینا و... شده اند و مثلا می خواهند جوان پسند بخوانند و سبکی ارائه کنند ! و این را بوضوح در این اواخر می بینیم و البته از یک بابت جای خوشحالی است که همان سبکهای قدیم دارد نمود پیدا می کند!)
آوازهایشان شده عربده کشی و صحبتهایشان شده خنک و بیمزه !
سوال من این است که اگر اینها نباشند چه چیزی از ما کم می شود ؟ هیچ چیز کم نمیشه جز آلودگی صوتی !
مگر برای شناخت دین و اهل بیت ما باید به کتاب و قرآن و تاریخ مراجعه کنیم یا به صحبتهای تکراری و تقلیدی اینها گوش نمائیم ؟ تازه ذکر مصیبتهایشان جز تنزل مقام شامخ اهل بیت وخوار کردن و بیچارگی آنها هیچ چیزی را القا نمیکند ! بگذریم . حرف زیاد است . بهتر است همان کتاب "حماسه حسینی" جلد اول نوشته شهید مطهری را بخوانیم تا بهتر بدانیم .

مهربان یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 14:40 http://mehrabanam.blogsky.com/

جوابیه ات رو خوندم...
یاد نظرای مختلف بچه افتادم درباره ی ثنا توی کامنتای چند تا پست قبل جوگیریات...

راستش امیر حسین من خودم هم موافق نظرات تو هستم ولی یه کم با این جوابیه نوشتن موافق نیستم.... چون هرکسی می تونه هر نظری داره توی قسمت نظرات بده. حالا تو بخوای برای نظری که مخالفه پست بنویسی یه کم زیاده....
البته این هم فقط نظر منه امیر حسین جان.
وبلاگ خودته. هر کار راحتی بکن.

این یا حق آخرت هم منو یاد کامنت های کج آوا انداخت. کج نه ببخشید مثلثی

حق با شماست

علی یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 16:17 http://sheyda07.blogfa.com

اوهوم...فقط همین اوهوم...البته این اوهوم هزارتا حرف پشتشه...یکیش این که حرفاتو قبول دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد