افرند
افرند

افرند

لبخند تحقیر آمیز




زمانی که به خیر و خوشی و پس از رفت و آمد ها و پیگیری های فراوان کارت معافیت از سربازی را گرفتم ( شرح مفصل ماجرا را می توانید در اینجا و اینجا بخوانید) فکر می کردم هر روز باید این کارت را به یک نفر نشان دهم یا در خیابان جلوی راهم را می گیرند و می گویند :" هی پسر تو سربازی رفته ای؟" و من هم با لبخندی تحقیر آمیز و به سبک نشان دادن" نشان مخصوص حاکم بزرگ میتی کومان "، کارتم را از جیبم در بیاودم و به مامور گیر دهنده نشان دهم. ولی این کارت به هیچ دردم نخورد ، نه به کسی نشان دادم و نه کسی به این بهانه سد راهم شد. البته اگر بخواهم روراست باشم باید بگویم که فقط یکجا به دردم خورد. آن هم زمانی که با ارائه کارت، مدرک دانشگاهیم را گرفتم که ایضا آن مدرک که به قول یکی کاغذ پاره ای بیش نیست به هیچ دردم نخورد.

پارسال که اعلام کردند تمام دارندگان کارت معافیت باید بر حسب زمان های تعیین شده با مراجعه به دفاتر خدمات پلیس + 10 کارت خود را هوشمند کنند من هم از سر بیکاری رفتم و به صورت داوطلبانه کارتم را به آنها دادم و یک رسید گرفتم. این رسید فقط یک ماه اعتبار داشت . از زمانی که رسید را گرفتم بیش از دو ماه می گذرد! اما خبری از آن کارت نیست. وقتی هم با دفاتر خدمات پلیس + 10 مراجعه می کنم می گویند حداقل سه چهار ماه طول میشکد ولی نمی دانم چرا رسید من فقط یک ماه اعتبار دارد!  وقتی می گویم حالا کارم به این کارت گیر است با لبخندی تحقیر آمیز می گویند خب میخواستی نیایی و کارتت را به ما بدهی! والا...

حالا که شدیدا نیاز به این کارت دارم هیچ چیزی در دست ندارم. فقط یک رسید نامعتبر و یک کپی که برابر اصل نیست. اگر هم کسی بهم گیر بدهد و ازم کارت پایان خدمت یا معافیت بخواهد باید منتظر لبخند تحقیر آمیزش باشم.

وجدانم! میگه: چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی....

نظرات 28 + ارسال نظر
کامیار علی پور دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:00 http://www.shabavizk.blogsky.com

همین جوری که نمیشه کارت رو بدن بهت بری اون جوری مزش میره، من که می ترسم برم اقدام کنم براش البته ایران نیستم، می ترسم تو سفارت خفتم کنن

از من میشنوی در این زمنیه اصلا و ابدا اقدامی نکن....والا

شبنم دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:41

برای کپی برابر اصل کردن منشی های با؛هو یت جعلی ؛ هم باید به پلیس +۱۰ مراجعه کرد .؟؟؟!!!!



نه اون ها باید بروند اداره تشخیص هویت

خروس بی محل دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:47 http://fb20x.blogfa.com

ما جز طلب صبر نداریم که بگوئیم !

ایوب هم بود کم میاورد فرهاد خان

راد دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:57 http://mmrad.blogfa.com

من هر دفعه که یه کاری چیزی پیش میاد
به برادر گرامی میگم این خیلی موقعیت خوبیه ها
اون هم نگاهی عاقلانه به من می کند
و این من هستم که یادم میاد و می گم
اااااااااه ببخشید تو کارت پایان خدمت نداری !!

حالا من که دارم چه گلی به سر خودم زدم؟!

دلتنگ دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:16

هی هی هی
خوب خوبه خودت می گی عاقل! چرا عاقل!‌کند کاری.
بابا تو این مراحل اداری ایران هنوز برایت جا نیافتاده؟
حالا برای چی لازم داری؟ میخواهی بری خارج از کشور؟
اگه می خواهی بری اون طوری یه راه هست که حوصله ندارم توضیح بدهم خواستی بیا بگم.
ببین اگه الان سربازی رفته بودی یکم عاقل می شدی دیگه از این کار ها نمی کردی.
وای تو رو خدا برایم دعا کنید تا صبح داشتم عربی می خواندم زنگ دیگه امتحان داریم. لامصب از کل کتاب گفته هم ترجمه هم قواعد .

میگم عارفه اون که صبح ساعت 3:57 دقیقه اومده تو وبم که تو نبودی؟! بودی؟!
یکبار دعا کردم بسه
آهان راستی برای خروج از کشور مشکل ندارم

هیچکاره دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:03

منشی اصل اصل . بارکد هم داره

از این چینی ها؟!

دلتنگ دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:01

همون خدا خیرت بده این بار دعا نکردی خوب دادیم.
چرا می دونی من از خواب بلند شدم نصفه شبی یه کاره اومدم تو وب تو. اخه خودت چی فکر می کنی؟ من نصفه شب وب تو رو چی کار دارم. در اون لحظه ما خواب بودیم تا ۴ و نیم بر خیزیم دوباره عربی بخونیم.
قربونت برم وقتی اصل معافیت دستت نیست اون ورقه هم که بهت دادن یک ماه ازش می گذرهچه جوری می تونی از کشور خارج شی؟

جناب هیچ کاره برای ما هم پاره وقت کار میکنین؟

مدارکش موجوده....بگم؟! بگم؟!
عقل کل...با یک برگه که نمیرن خارج از کشور....برای خارج از کشور رفتن نیاز به گذرنامه داری نه کارت معافیت ( خدایا گیر کی افتادم من!!)

غزل دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 http://ghazal777777.blogfa.com

بابا همون قوانین مورفی هست دیگه که گردن همه رو گرفته.یه چیزی چند ساله بیمصرف اقتاده گوشه خونه و به هیچ دردی نخورده تا می اندازینش دور همون فرداش ها نمیگم یه ساله دیگه همون فرداش لازمتون میشه(ایکون یه ادم که خیلی اعصابش خورده)

دقیقا همینجوری هم هست
حالا شما اعصاب خودت را خورد نکن

علیرضا دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 16:24 http://www.ghasedak68.blogfa.com

بله.منم پارسال اقدام کردم برای این کار.من بیشتر سر پولایی که خورده خورده در روند کار ازم گرفتن لجم گرفت.ولی رسید من اعتبارش یه ماهه نیس.مال تو واسه چی یکماهه است؟کدوم شعبه پلیس+10 رفتی تو؟

من نمی دونم تو چه شکلی گرفتی که رسیدت یک ماهه نیست....همه جا یک ماهه صادر شده...خود نظام وظیفه هم تاکید کرده که یک ماهه صادر شده! در هر صورت چند شب پیش تو تلویزیون می گفت همه کسایی که رسید دارند اعتبار رسیدشون تمدید شده

arefeh دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 16:53

Chi ro mikhay begi begu
Na kheyr janam bayad to gozar namat mohre moafiat bezani in karam bayad beri moafiateto neshun bedi
Ma mikhastim berim torkie sare hamin tu furud gah be hamede ma gir dadan dg baresh gardundan

دخترم این کار را سال ها قبل انجام دادم

شبنم دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 18:08

یه وب نداریم که هیچ ....هیچ کسی رو هم نداریم که بشناسدمون و بره تو وبش پست بذاره و تقدیمش کنه بهمون ....
عاقبت منشی چینی داشتن همینه ....

ما اینیم دیگه

عارفه دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 19:03 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

منشی چینی رو خیلی باحال اومدی شبنم. می خواهی هیچکاره برات وب بزنه؟
امیر خوشم می اید خودم کاری کردم مرد بار بیای ها ببین قبلن ها چه قدر غر می زدی که فینگیلیش ننویس. ولی الان خودتو با شرایط وفق دادی. و من بسی خوش حالم که تو شرایط سخت تونستی خودت رو بسازی .

اون فینگلیش ها را نمی خونم

علیرضا سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:16 http://www.ghasedak68.blogfa.com

بله که همه یکماهه است. منتهی تو یه جوری گفتی کارت گیر است و مدرک نامعتبر داری که فکر کردم مال تو با مال ما فرق داره و کاری نمیتونی بکنی.هی هم رسید خودم را چک کردم و با خودم کلی فکر کردم که یعنی مال امیرحسین مشکلش کجاس؟واسه چی نا معتبر؟اتفاقا دو هفته پیش یه کاری پیش اومد که ارائه ی کارت معافیت میخواست.منم بهش گفتم رسید دارم اونم رسیدمو دید و گفت مشکلی نیس.وقتی طرحشون اینجوریه جاهای دیگه که گیر نمیدن اصولا.!!تعجب منم تو همین حرفت بود.



اینجایی که کار من گیره، گیر میدن!

اصغر سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:25

خودم برات وب میزنم میام بهت تقدیم میکنم از این اجنبیها چیزی نخواه

دیگه چی بهتر از این

دلتنگ سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:25

پدر جون من از کجا باید بدونم که این کار ها رو کردی؟ دیدی که در هر صورت من اشتباه نمی گفتم
اره جوووووون خودت که نمی خونی.
خوشم می اید امیر حسین کل پست رفت زیر سوال. می بینیم که الان هیچ مشکلی هم نداری و فقط پیاز داغ زیاد کرده بودی

ای خدااااا
آخه تو چرا فکر میکنی مشکل من خروج از کشور ؟!

شبنم سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:52

wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow

my goooooooooooooooooooooooooooooooooooood

بیصبرانه منتظرم ........میخوام اولین نفری باشم که برای وب خودم کامنت میذارم ....

اولین کسی که وبش رو نمایی بشه سمت منشی را از آن خودش کرده ........

اینم یه فرصت برا بقیه که نگن از بند "پ"استفاده کردین ....







تو همین بلاگ اسکای بسازین بهتره

arefeh سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 15:54

Bia bezan
Bebin ye chizi ro dorost motevajeh nemishi zuud ghezavat mikoni

Manzuram un harfi bud ke gofti akhbar gofte unai ke 1mahe dashtan tamdid mishe bud
Asanam dg chizi nemigam

تو آخه فکر نمیکنی وقتی این ها را خودم می دونم پس چرا بازم اومدم پست گذاشتم؟!
برای من تمدید هم جواب نمیده جانم

اصغر سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 17:44

یه نفر به من یاد بده چجوری باید یه وب بسازم برای شبنم جونم

شبنم سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 18:05

الحق که هیچکاره ای .....

arefeh سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:20

Ok bebakhshid asan mese chi az nazar dadanam pashimun shodm
Omid varam karetunam doros she

دقیقا مثل چی؟!

رخساره سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:43

22 اردیبهشت کنسرت سالار عقیلی اصفهان

خب؟! مثلا اطلاع رسانی کردی رخییییی؟!

فالگیر چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:06

سلام
خب چون مال ما کارتمون ازین جدیداست دیگه ازین قرتی بازیا و دنگ و فنگ و علافیاا نداره.به درد کرایه کردن فیلم میخورد که دیگه دوره ی اونجوری فیلم دیدن هم تموم شده!

بابا کارت مدل جدید که به هیچ دردی نمی خوره

arefeh چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 17:17

Kheli divunei amir hoseyn

Bardasht asade mitunid har mojudi ke dus darid dar nazar begird
Comment ghablim shoma ro yade chizi nemindaze
Masalan yeki shebhe in harfo zade bashe

دیونه خودتی

عارفه چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 20:39 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

ما پست جدید می خواهیم یالا ما پست جدید می خواهیم یالا

دوستان همراهی کنند دست دست دست دست دست ها شله
اااا بسه دیگه نیاین وسط وایسین اون ور فقط دست آآآآ

ایول به عارفه. فکر نمی کردم که حرکات موزونت اینقدر خوب باشه

جزیره چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 23:12

اااااااااااااااااااااااااااِ پس من نرم کارت معافیتمو بدم پلیس+10 نه؟!

نه شما راحت باش

دلتنگ پنج‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:13

امیر حسین سالمی؟؟؟؟

اینطور به نظر میاد

پدیده شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 14:12

بدت نیاد. ولی تو این مملکت برای انجام کارها نباید نفر اول باشی. میگذاشتی دیرتر اقدام میکردی. مگه نمیدونی اول باید به اینکه دیگران چجوری ضربه میخورن بخندی بعد خودت دنبالش بری. مثل کارت م لی.نفرات اول که اقدام کردن حیرون بودن. اما نفرات ب عدی روی اصول و قاعده پیش رفتند

خبرنگار کوچولو یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 http://www.khabarnegarkocholo.blogfa.com

همه چیز این مملکت لبخند تحقیر امیز داره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد