افرند
افرند

افرند

چند بود چند شد!

چند وقتی است که این اتفاق در زمینه کتاب رخ داده است. در این مدت همیشه علاقه دارم بعد از خرید کتاب  و قتی به خانه بر میگردم، برچسب هایی که روی قیمت کتاب ها زده شده را پاک می کنم تا ببینم وقت انتشار آن، چه قیمتی داشته است. مثلا کتاب با قیمت 6500 تومان چاپ شده ولی در حال حاضر برچسب قیمت 12000 تومان روی آن زده شده است. اگر کتاب 2200 تومان بوده الان با قیمت 4500 تومان به فروش می رود. اگر 25500 بوده الان 37000 هزار تومان شده است. بعضی ها هم خیال خود را راحت کرده اند. مثلا تیراژ کتاب را 5000 نسخه می زنند. بعد 1000 نسخه را با همان قیمت اولیه به فروش می رسانند و زیر قیمت عنوان می کنند فقط برچسب هولوگرام قیمت، معیار می باشد. هر سال هم هولوگرام جدید چاپ می کنند و هر 1000 نسخه را با یک قیمت به فروش می رسانند. 

راستی از این برچسب های ضد سرقت هم به شدت متنفرم. همین هایی که اگر کتاب را بدون هماهنگی بیرون ببری ، دم در صدای آژیر خطر به صدا در می آید. آنها را هم جدا می کنم!

نظرات 6 + ارسال نظر
همطاف یلنیز یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:49 http://hamsadehha.blogsky.com

سلام سلام
.
برچسب های ضد سرقت!؟ (با لحن جناب خان خندوانه بخوانید)
.
آفرین به همت شما در خرید کتاب
شخصا سالهاست تنها کتابهای امانت گرفته از کتابخانه رو می خوانم و کتابهای هدیه دوستان
.
برقرار بمانید و راضی

شب نم یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 20:49

مردادماه 60 هزار تومان کتاب برای نانازم خریدم که فقط چند تاشدکه یه شبه همه رو خوند .

دل آرام یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 22:10 http://delaramam.blogsky.com

میخوای دونه دونه برگهای کتاب رو هم بکن
خب بعد از این شوخی لوسی که کردم باید بگم که این برچسب های ضد سرقت رو ندیدم یا شاید هم اصلا بهش توجه نکردم اما اون برچسب های قیمت بددددددد روی اعصابه. آخه اصلا منصفانه نیست که اونها کتاب رو با قیمت ایکس چاپ میکنن و با قیمت ایگرگ و ضد میفروشن
حالا من هیچوقت اون برچسب رو نمیکنم چون دلم میسوزه ببینم قیمتش ارزونتر بوده و من با چه اختلافی خریدمش...

علیرضا دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:12 http://ghasedak68.blogfa.com

من اصلا به اون برچسب قیمت نگاه هم نمی کنم که وسوسه بشم بکنمش.شخصا در مورد خرید کتاب و تاکید می کنم فقط خرید کتاب،هزینه برام مهم نیست.اگه یه لباس یا یه وسیله ای اینجوری باشه چرا...ولی به نظرم کتاب انقدر ارزشمنده که هر چقدرم باشه باید خرید...در مورد بقیه ی خریدها حتی شاید بگردم و اون لباس یا ابزار رو جایی که کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری داره تهیه کنم.ولی کتاب رو همون جای اولی که رفتم و دیدم و احساس کردم که این کتاب رو میخوام،میخرم.

مریم دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:45

نگاه کردن به قیمت ها..تنها فایده اش اینه که وقتی صحبت از کتاب و قیمتهاس ،اونوقت زل زل و بِِر بِر نگاه نکنی ،انگار که از غار اصحاب کهف بدرآمده ای و از هیچ خبر نداری !!! همین.وگرنه همون بهتر که اصلا نگاه نکنی.

خبرنگار کوچولو چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 13:17 http://khabarnegarkocholo.blogfa.com/

سلام.این مورد برچسب زدن الان چند وقته که اپیدمی شده .حتی تونمایشگاه کتاب انتشارات البرز مخصوصا...
هی میگفت بیاید بخرید نصف قیمت .بعد که میخریدی میدیدی که روش برچسب زدن و نصف قیمت میشد همون قیمت اصلی!!!!!
از برچسب های ضد سرقت نگو که برای من یه بار آبرو نذاشتن.
یه بار از یکی کتاب قرض کرده بودم بعد رفته بودم تو یه فروشگاه لباس فروش به محض ورود آجیر زد.هی میگم خانم من که تازه ورود کردم.کل کیفم رو گشت آخر سر به اون کتاب رسید بعد خودش غیر فعالش کرد...

من هم یک بار کابل شبکه برای کامپیوتر گرفته بودم و چون حالت سیم پیچ داشت تو هر مغازه ای می رفتم آژیر میزد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد