افرند
افرند

افرند

26 سال؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟

1. امیر تتلو، خواننده  پر مخاطب پاپ، به تازگی در صفحه اینستاگرام خود (با نزدیک به ۱.۵ میلیون مخاطب) نوشته است: «تتلیتیام، هوادارام، عشقن عشق، کوشین؟!؟ بیاین ببینم، هر کى نگه بغ بغو، بغ بغوووو!» در پاسخ به این فراخوان، بیش از ۳۷هزار نفر یادداشت را لایک زده‌اند و بیش از ۳۰۰۰ نفر نوای بغ بغو سر داده‌اند! 

2. رئیس مرکز تحقیقات سلامت خانواده گفت: در بخش عدم آگاهی که بالاترین درصد را به خود اختصاص داده است معمولاً با مشکلاتی از قبیل ازدواج نافرجام که دو نفر قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند و باکره می‌مانند، مواجه هستیم. افراد مراجعه کننده به مرکز مشاوره با مشکل ازدواج نافرجام به لحاظ زمان بروز و وجود مشکل، از 2 هفته بعد از ازدواج تا 26 سال زندگی بدون رابطه را به خود اختصاص داده‌اند!


این قدر ادعای با فرهنگ بودن و با سواد بودن داریم. اما کسی هست که نشانه ای از این سواد ارائه کند؟ مگر همین فیلم مسابقه ثانیه ها را ندیده اید که شرکت کننده ها حتی کشورهای همسایه ما را نمی شناسند؟ مگر فرهنگ رانندگی و انتظار در صف را ندیده ایم؟ حالا با این 3000 نفری که بغ بغو کردن باید چه کار کرد؟ نگویید که به سلیقه برمی گردد و غیره. خواننده باید یک سری ارکان داشته باشد تا او را خواننده حساب کنیم. به نظرم همه این 37 هزار نفری که پست تتلو را لایک کرده اند را باید به یک دوره بازپروری فرستاد. حساب آن 3000 نفری که بغ بغو کردن جداست. به نظرم این افراد راه درمانی ندارند. کاری به کارشان نداشته باشید.


حالا این مسائل هم به کنار. آقاجان. دو نفر که می خواهند ازدواج کنند نباید با یک سری مسائل ابتدایی آشنا باشند؟! نباید بدانند که معنی و مفهوم ازدواج چیست؟ آیا باید تا دوران کهنسالی فکر کنند بچه توسط  لک لک از آسمان به زمین می آید؟ خب چرا این دو نفر ازدواج کردند که 26 سال در یک خانه زندگی کنند و تعریف زندگی زناشویی را ندانند؟!

نظرات 12 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:25

در مورد اول..یعنی بغ بغووو..باید بگم که فکرکنیم چرا جوونای ما این رفتارهارو از خودشون بروز میدن !..چرا هیپیگری و قانون گریزی و تمسخر ، شده یه مسلک !..شاید تاحدی اینا عکس العمل ان نسبت به شرایط زندگی غیرانسانی ..یه اعتراض یه نه گفتن به هوایی که ازشون گرفتن..

در مورد دوم هم که بنظرم مسائل پیچیده روانشناسی دخیله..یه نوع فلج ذهنی و روانی....وگرنه هرآدمی بالفطره میدونه بعد ازدواج چکار باید بکنه !

ببین قانون گریزی و تمسخر نیست به نظرم. یک فردی که آهنگ منتشر میکنه و بنا به دلایل زیادی ( همانند حاشیه سازی فراوان) پر مخاطب شده حرفی میزنه. اما اینکه 3000 نفر بغ بغو کنن ریشه در مسائل جامعه شناسی و اجتماعی داره که خب از سطح سواد من بالاتره و نمیتونم نظری بدم. فقط میدونم فاجعه است.
در مورد مسئله دوم هم...نه بابا کجا فطریه... یکی از دوستانم مشاور همین مسائله...چیزهایی که تعریف میکنه به شدت فاجعه باره... در جامعه ما این مسائل تابو به حساب میاد و اطلاع رسانی در موردش صورت نمیگیره.
همین خود شما ...درس تنظیم خانواده داشتی؟ اگه داشتی در این درس چی یاد گرفتی؟
من کتاب دانشجوهای فعلی را دیدم. پر از حدیث و روایت بود. با حدیث و روایت نمیشه این مسائل را یاد داد

دل آرام پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:00 http://delaramam.blogsky.com

مشکل روانی که شاخ و دم نداره. جدی میگما. خب این مدل جلب توجه کردن، و بدتر از اون ادمهایی که دوست داشتن این حرکت رو و بدترینش اونهایی که تکرارش کرده، قطعا یکسری گره ها توی روانشون وجود داره. به نظر من به جد باید اسیب شناسی بشه. قبول دارم که دور تا دور دنیا هستن افراد و تیپ هایی که اینجور رفتارها رو دارن و اتفاقا خیلی هم هوادار دارن و چقدرررر هم مشهور و معروف هستن توی حیطه خودشون. اما من دارم درباره همین وضع فعلی جامعه خودمون نظر میدم.
و اما مشکلی که تا 26 سال حتی میتونه ادامه داشته باشه... فقط میتونم بگم غم انگیزه... غم انگیز نیست که از هیچی اطلاع ندارن؟ واقعیتش رو بخواهیم بدونیم باید بگیم خب از کجا یاد میگرفتن؟ کی و چجوری و در چه زمانی باید بهشون اطلاع میداده... خانواده؟ حیا کجا رفته؟؟!! اجتماع؟ حرفهای بی ناموسی؟؟!! دانشگاه؟ هیس! زنها اینور! مردها اونور!
تا حد زیادی ظاهرا میشه حق داد به اونهایی که درگیر چنین مشکلی هستن...

من نمیگم کار درستیه اما همین آمریکا را اگه نگاه کنیم در فیلم های زیادی قهرمان پروری میکنه و همین قهرمانان و سوپر استارها تبدیل به الگو می شوند. بماند که قهرمانان و سوپر استارهای هالوودی توجیه هستن که چه نوع رفتاری باید داشته باشند. برای همین تکلیف همه مشخصه.
اما در ایران قهرمان نداریم یا اکه داریم طرف نحوه رفتار صحیح را نمیدونه. مثلا ورزشکارها اول میان از عرق ملی حرف می زنند اما بعد از بردن و تبدیل شدن به یک قهرمان سراغ پاداش و جوایز نقدی می گیرند.

غم انگیزه...راست میگی.

علیرضا پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:37 http://ghasedak68.blogfa.com

خوب اصولا از کسایی که طرفدار کسی مثه تتلو هستن بیشتر از این انتظار نمیره...خودش مثلا چقدر تعادل روحی و رفتاری از خودش نشون داده که طرفداراش نشون بدن؟؟؟ و اما مساله ی دوم: بعضی وقتا موانع خارجی مانع برقراری ارتباط میشن.خودت بهتر منظورم رو میفهمی...مثلا دخالت نابجا و زیاد از حد و البته صد در صد غلط خانواده ها و تحریک یکی از زوجین برای عدم برقراری ارتباط..یعنی دو طرف میدونن باید چیکار کنن ولی از روی اعتماد بی جایی که به خانواده هاشون میکنن،مشاورات غلط اون ها رو دریافت میکنن و کلا بیخیال رابطه میشن. ولی یه مورد هم هستن که واقعا براشون شرح داده نشده و کلا جاهلن در این مورد...که واقعا متاسفم برای اون قشر و برای این جامعه که اطلاع رسانیش در این حد ضعیفه که این قشر رو در خودش جا داده...واقعا اگه انقدر که مستند میسازن برای فتنه ی ۸۸ و از قضا صدا سیما برای این کارا بودجه اش به حول و قوه ی الهی از فضا میرسه،تا نسل به نسل از این ماجرا و زوایای پنهان و پشت پرده اش باخبر بشن و بصیر بشن،هزینه میکرد و یه سری برنامه های آموزشی یا کلاس های آموزشی قبل از ازدواج تدارک می دید الان این مشکل وجود نداشت...

مانع خارجی زیاده. مثل مواردی که آنچیزی که به اشتباه در ذهنیت یک نفر شکل میگرده و در مواجه با واقعیت پس زده میشه. نقش خانواده در این امر مسلما پر رنگ تر از همه است اما خب باید در نظر داشت که خیلی از این دخالت های خانواده ها به خاطر تاثیر نادرست جامعه است.
گفتم برنامه های آموزشی و کلاس ها فقط در حد روایت و حدیث شده. تا حدودی میشه در این زمینه در سایت ها اطلاعات کسب کرد اما سایت و شبکه های ماهواره ای و حتی فیلم های هالیوودی نوعی آرمان گرایی را رواج می دهند

مریم پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:37

از بغ بغوووو که بگذریم..در مورد دوم:
توی یه برنامه روانشناسی یه خانم زنگ زد و گفت که ما ده ساله ازدواج کردیم و هنوز رابطه زناشویی نداشتیم..و علتش هم اینه که هروقت شوهرم به من نزدیک میشه من میترسم و گریه میکنم و اوهم که عاشق منه تا حالا دست نگه داشته !
روانشناس بعد از کلی سوال و جواب متوجه شد که اون خانم در کودکی تصادفا شاهد رابطه مادر و پدرش بوده و با دیدن اون صحنه فکر کرده مامانش در خطره...و لذا در ذهنش ناخودآگاه این مسئله ترسناک نقش بسته..میگفت بااینکه همه چیزو میدونه..ولی لحظه وقوع این نزدیکی یهو ترس و وحشت وجودش رو پر میکنه....خلاصه مشخص شد که با یه دوره روان درمانی این مسئله میتونه حل بشه..
اینجا روان درمانی هنوز یه تابوئه !

البته این یه مورد بوده و همونطور که دوست شما حتما براتون تعریف کرده..کلی موارد مختلف هست که به آگاهی و دانایی کاری نداره ...

مسائل روانشناسی جای خود دارد. اما چیزی که آزاردهنده نبود سواد، دانش و مهارت کافی است در عین اینکه همه می پندارند در هر زمینه ای استاد هستند

مریم پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:39

یه چیز دیگه...الان منبع جوونای فعلی کتابهای دانشجویی تنظیم خانواده نیست..انواع و اقسام سایت ها و نت و ماهواره و گروههای مجازی مرتبط و اینهاست امیرخان..

جواب سوال من این نبود...
نت و ماهواده اتفاقا بدتر هستند چون مسئله را پر زرق و برق نشان می دهند و این بازخورد منفی بر جای میگذاره

عارفه پنج‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 22:37

تتلو وای خداااا خدااا خداااا واقعا با کیا شدیم ۷۵ میلیون؟
درد دل من و نوشتی بی فرهنگی و بی سوادی در ورژن های مختلف داره موووج می زنه. و فقط ادعا ادعا ادعا اه اصلا بهش فکر می کنم اعصابم خورد می شود .
تا ۲۶ سال زندگی ؟ چه عجیب از یه ور دیگه دونستن این مسائل به دبستان رسیده و دختر های راهنمایی ادای پورن استار ها رو در می ارن و از طرف دیگه کسی ندونه این مسائل رو . وا عجبا

حالا شما خون خودت را کثیف تر نکن
آره... یا از این ور پشتبام افتادیم یا از اون طرف!

هیچکاره جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:08

اقا سلام . اولا منم بغ بغو
دوما عجب بحث باحالی .
سوما میومدن من یادشون میدادم
چهارم خوب ازدواج کردن برای همدلی و تکامل و داشتن پشتوانه نه چیزای خاک بر سری
پنجم بحث کتاب تنظیم خانواده جدید را نکن که دلم پره . به دوستان پیشنهاد میدم برن بخونن خیلی با حاله
ششم 26 سال ؟!!!!! مگه میشه ! مگه داریم !

سلام...بیا برو تو یکی دیگه
آهان پس ازدواج برای همدلی و پشتوانه داشتنه...

شب نم جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:32

فقط ناآگاهی از بر قراری ارتباط نیست .گاهی به سطح توقعات منفی و کاذب هم بر میگرده که خودش نشون از نا آگاهی از یه جنبه دیگه س .هنوز یاد ندارند که باید از هم چی بخوان !!!
باهات موافقم با باز خورد منفی نت و ماهواره .

چند وقت پیش خوندم که یه آقاهی برای اینکه دیدش نسبت به خانوما و بعضا رنگ پوست بدن خانومها از خود تصورات ماورایی داشته بس که فیلم های ماهواره ای دیده . همین امر باعث شده بود که هنوز بعد از یه هفته از ازدواجش هیچ رابطه ای با خانومش نداشته باشه و راحت نوشته بود سرد شدم .

که احتمالا بعدا برای حفظ ابرو مجبور به تحمل همدیگه میشن .و این میشه که با هم در یه جا اما جدا از هم زندگی کنن.

دارم فکر می کنم مردم دو دسته اند. اون هایی که خیلی آگاهی دارند و وان هایی که آگاهی درست و کاملی ندارند. یعنی فکر میکنم حد وسط نداریم!
راه حل هایی هم ارائه شده که من نمیتونم درست یا غلط بودنش را تصدیق کنم. فقط میتونم بگم یک بار که داشتم یک روحانی را با ماشین به مجلس بعدی میبردم بهم پیشنهاد داد قبل از ازدواج مدتی با یک خانم بیوه باشم تا چم و خم کار را یاد بگیرم....باور کن!

شب نم جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:09

سلام عرض شد جناب هیچکاره .
مرداد ماه هم رسید و چی بهتر از این که مرداد تولد شماست .
از همین جا و همین الان تولدتووووووون خییییلی خییییلی مباااااااررررک.

مریم جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 18:38

اون خاج اقایی رو که سوار کردین برسونیندش.. شاید بد هم نگفته..البته اگه از راه درست باشه و لطمه به کسی نزنه................چون منم از دخترانی میشنوم که میگن ما با مردی که اصلا تجربه رابطه ای نداشته باشه ازدواح نمیکنیم.حالا چرا؟...خدا داند..

والا من هم نمی دانم چرا...خب برین دلیلش را هم بپرسین!

علیرضا جمعه 2 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:36 http://ghasedak68.blogfa.com


؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
روحانیه بهت گفت با یه زن بیوه باش تا وقتی که زن بگیری؟؟؟!!!
مرتیکه تو از کدوم مسیر عبور و مرور داری که این موارد گیرت میان؟؟؟خوب بگو بلکه ما هم مستفیض شیم...نمیمیری که..
ولی جدای از شوخی بزار تا همه طبق معمول نریختن رو سرم و اعتراضا شروع نشده از همین تریبون اعلام کنم که من اصن موافق این راه حل نیستم و کلا صد در صد با رابطه با بیوه و مطلقه قبل ازدواج مخالفم عاقا...مخالف...

این مورد مربوط به هفت هشت سال پیش میشه. اتفاقا این مورد را نزدیک خانه فعلی شما پیاده کردم. گفتم حواست باشه اون طرف ها زیاد روضه نری که یهو...

عارفه شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:03

من بودم به اون روحانی می گفتم مادر یا خواهر شما بیوه نیست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد