افرند
افرند

افرند

هتل

تجربه زیادی در استفاده از هتل ندارم. یک جورهایی با این "صنعت و فرهنگ" آشنایی کافی ندارم. یک دوره ای وقتی سن و سال زیادی نداشتم همراه پدرم برای ماموریت های کاری تهران می رفتم و تجربه اقامت در هتل فردوسی را دارم. آن زمان سن زیادی نداشتم و جزییات کاملی از هتل در یاد ندارم. اما چیزهایی که به خاطر دارم جالب بودند. پاکت نامه هایی که روی میز تحریر بود، تجهیزات کامل حمام اتاق ها، فروشگاه هتل که هر بار یک ماشین اسباب بازی ازش می خریدم و مهم تر از بقیه موارد میز عریض و طویل صبحانه بود. تا آن زمان فکر نمی کردم این چیزهایی که روی میز هست میتونه بخشی از صبحانه باشه!

بزرگتر که شدم دیگه هتل نرفتم. یک بار هم حدود ده سال پیش هتلی در قزوین امتحان کردیم. یکی دو بار دیگر هم با خانواده هتل رفتم که آنها هم بیشتر شبیه مهمان پذیر بودند تا هتل. دوران دانشگاه هم بیشتر مهمان پذیر می رفتم. مهمان پذیرش هم انصافا خوب و تمیز و نوساز بود. اما همیشه دوست داشتم یک تور تفریحی کیش بروم و در یکی از آن هتل های گران قیمتش بخوابم. البته در فانتزی های بزرگ تر، سفر خارجی و استفاده از هتل چهار، پنج ستاره هم قرار دارد!


می خواهم این بار برای روزنامه در مورد قیمت هتل ها بنویسم. خب مشخصا تمرکزم بر روی هتل های اصفهان است. اما اگر تجربه، پیشنهاد، بازه قیمتی و هر چیز دیگر در مورد هتل ها می دانید خوشحال می شوم که بشنوم.


+یک سایت خوبی پیدا کردم که تصاویر 360 درجه از هتل ها داشت. اما هنوز کامل نشده بود و فقط بعضی هتل های مشهد در لیست قرار داشت. چند تایی را که دیدم جالب نبود. یک جوراهایی پشیمانم کرد!

نظرات 9 + ارسال نظر
نورا شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:18

حالا چرا هتل های اصفهان؟ شنیدم اصفهان از همه ی کلان شهر ها مخارجش ارزون تره! هتلهاشم بیشتر برای خارجیاست؟!اکثر ایرانیا همون خانه معلمو و مهمانپذیربراشئن کفایت میکنه

خورشید شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 19:30

هتل معمولا خیلی گرونه.
ما وقتایی که سفر میریم شیراز یزد اصفهان و .. معمولا یه خونه اجاره می کنیم برای دو سه شب..


پارسال با مدرسه رفتیم اردو کرمان.
هتل پارسیان کرمان بودیم..
فوق العاده بود.. عاااالی بود واقعا.

farshad شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:16

سایت chethoteli.com سایت خوبی هستش...شایدم .com نباشه..اینم یک نگاه بنداز ولی...

مریم یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:27

امیدوارم به خواسته ات برسی و یه سفر کیش و یه سفر خارج در یک هتل زیبا و شیک و راحت برات محقق بشه...(البت تشویقی و به هزینه روزنامه که شما خرجی نداشته باشی)
از اونجا که من چندان به درجه هتل توجهی ندارم و در سفر همیشه دنبال دیدنیها هستم و ترجیح میدم از همه لحظه هاش برا گشت و گذار استفاده کنم لذا برا سوال شما چیز زیادی در چنته ندارم...یه بار هم که اصفهان اومدیم منزل فامیل سکونت داشتیم..

مریم یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:36

یه چیزی که هست.. اینه که معمولا شهرهای توریستی مثل اصفهان و شیراز که ایام خاصی شلوغ هستن و هتلهای زیادی دارن..در مواقع خلوتی مثل زمستان هم باید هزینه هاشون پوشش داده بشه..برا همین فکرکنم نمیتونه قیمتهاشون پایین باشه...

مریم یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:43

اصلا بنظرم این مقاله کار کارشناسی لازم داره.
باید روزنامه شما یه بودجه خوب اختصاص بده یه کار تحقیقی....شما با اون بودجه یه یک ماهی برید انواع هتلهای 4-5 ستاره شهرهای مختلف و حداقل تو هر هتل دوشب باشید و همه برنامه هاشونو چک کنید و بعد هم بیایید بنشینید با دست پر مقایسه کنید و بررسی و بعد هم نتیجه گیری.....تازه فقط ایران کفایت نمیکنه...باید کشورای دیگه هم برید و تکمیلش کنید این نتیجه گیری رو...والله بخدا...کار آسونی نیست...سختیِ کار هم بهش تعلق میگیره ..مگه نه امیرخان ؟

تیم مذاکره کننده هسته ای هم این قدر بودجه ندارند

مگهان دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:54 http://meghan.blogsky.com

خب من افتخار حضور یک هفته ای در هتل داریوش کیش رو داشتم !
اون زمان بهترین هتلی بود که میشد رفت تو کیش و گرون ترین ...
خیلی خوب بود. ولی عالی نه.... صبحونه ش بهترین پوینتش بود !
اما یه چیزی ... تلویزیونش حتی تلویزیون معمولی بود با کیفیت خیلی بد...
من شنیدم برای درجه بندی هتل تک تک این موارد مهمن که خب اتاقش اونقدری که باید قشنگ و مدرن نبود .
ارزش یک شب اقامت رو داشت نه 7 شب با اون هزینه ی نجومی
---
هتل عباسی اصفهان خیلی خوب بود... البته بچه بودم که رفتم ! :)

من این مهمان پذیری که می رفتم تلویزیون عادی 14 اینچ داشت. دیگه هتل ها باید تلویزیون تخت و بزرگ داشته باشند با امکاناتی مثل حق انتخاب موسیقی و فیلم و غیره

من فقط یک بار توفیق داشتم تو هتل عباسی شام بخورم :))
ممنون از توجهتون

مگهان دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:57

دو سال پیش بود که رفتیم اصفهان ، یهویی تصمیم گرفتیم تعطیلات ایام فاطمیه رشت نباشیم !
هیچ هتلی جا نداشت و یه هتل پیدا کردیم که فکر کردیم نباید بد باشه... هتل پارت
3 ستاره بود .
ولی الحق و الانصاف خوب هتلی بود و واقعا مرتب و تمیز بود .
برخورد کارکنان هم خوب بود و قیمتش هم مناسب...
و غذای رستورانش هم یکی از ویژگی هاش بود جوجه چینی خیلی خیلی خوبی داشت :دی

همین هتلی که تو خیابان چهارباغ داخل کوچه است؟
فکر کنم یک بار کافی شاپش را امتحان کردم
:)

مگهان دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:10

من یادمه رستورانش تو شب خیلی خوش می گذشت ...

بله دقیقا همون :) تو خیابون چهارباغ بود ! به نسبت قیمتش و مقایسه با هتل مشهد و نگارستان کاشان که همون زمان رفته بودم این بهتر بود از نظرم ...

هتل خوب و آرومی به نظر می رسید...خوشحالم که تجربه خوبی داشتید :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد