افرند
افرند

افرند

هر سال تکرار میشه. تدابیر مسئولان را عرض می کنم

تدابیر شامل این موارد میشه، پر کردن صدا و سیما و فضای مجازی از عکس های جزغاله شدن افراد، مصاحبه با آنهایی  که بالای 95 درصد سوختگی داشتند و اعتراف گرفتن که چهارشنبه سوری ارزش این میزان سوختگی را ندارد.حالا فوقش سوختگی تا 30 درصد اشکال شرعی ندارد.

مصاحبه با مسئولین شامل پلیس، آتش نشانی، سیاسیون، دوستان در ستاد بحران، خاله شادونه ها و دیگران در مورد اینکه چهارشنبه سوری کلا حرام است.

صدا و سیما هم برنامه های متنوعی در سه شنبه آخر سال در نظر می گیره. قبلا که فیلم های روز خارجی در صدا و سیما پخش میشد، یکی از اون خوباش را برای این روز کنار میگذاشتن. قبل تر هم مراسم قهرمانان برتر سال  و از این حرفها برگزار میشد. اما الان که بودجه برای برنامه سازی نیست، فیلم های خارجی که اصلا نباید پخش بشوند (مگر کره ای باشه) میمونه با تکرار فیلم هایی که این چند سال مکررا پخش شده. مثلا یه حبه قند، بادیگارد و ...

اما شرایط فرقی نمی کنه، هنوز خورشید در روز سه شنبه غروب نکرده که اخبار سوختگی ها، قطع عضو ها، ترکیدن ها منتشر میشه. همان مسئولین و دوستان ستاد بحران هم یکی دو روز بعد آمار جزغاله ها را اعلام می کنند. این دور تسلسل فقط برای چهارشنبه سوری نیست. برای مسافرت های نوروزی هم تکرار میشه.

کار با تذکر و فیلم نشون دادن و اعلام آمار حل شدنی نیست. جور دیگر باید زیست