افرند
افرند

افرند

موجز

یکی از تمرین های نگارش مطبوعاتی و رسانه ای، مختصر نویسی است. این که بتوان کل قضیه را در چند جمله بیان کرد بدون این که نکته ای جا بماند. آغاز این برنامه هم به حدود 150 سال قبل بر می گردد. وقتی می خواستند خبر پیروزی یا شکست در جنگ را از طریق تلگراف بیان کنند و برای همین به خاطر اینکه خطوط و تلگراف قطعی زیادی داشت مجبور بودند کل خبر را به صورت مختصر بیان کنند تا مبادا مشخص نمودن طرف پیروز یا بازنده در همین قطع و وصلی  از قلم بیفتد. کمی بعد هم در سبک نگارش مدرنیسم به این قضیه توجه ویژه شد و جنبش داستان های 55 کلمه ای به راه افتاد. 

خلاصه مطلب اینکه در دنیای امروز که دیگر نوشته های اینترنتی، چه در وبلاگ و چه در شبکه های اجتماعی، جای خود را به استاتوس و عکس و اینستاگرام داده است، چه بهتر که وب نوشت های من هم کوتاه باشد. می شود کل یک قضیه را چند جمله خلاصه کرد، به صورتی که هم من بتوانم مطلبم را بگویم و هم حوصله و وقت مخاطب اجازه خواندن آن را بدهد...همین!

نظرات 6 + ارسال نظر
عارفه شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:09

ای باباااااا من اصلا دوست ندارم تو رو خدا یه این جا رو دیگه این جوری نکنین بابا ادم دلش برای متن ها با کلی حس و حال تنگ می شود.
دچار مدرنیته زدگی شدم

یک نگاه بنداز ببین الان چند تا وب هستن که هنوز به روز میکنن...
این کار را میکنم تا همین مخاطبان فعلیم را از دست ندم

مریم شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:06

نفرمایید امیرحسین عزیز..............
اتفاقا نگارش شما خیلی بجا و حساب شده و مطالبتان نه کلمه ای کم دارد و نه اضافه !..درعین اینکه آرام و متین ..و بدور از هیجانات شداد و غلاظ هست ، کشش دارد و تاثیرگذار است و خواننده را تا آخر همراه خود میبرد .... و این در حالیستکه خیلی از وب نگارها ضمن قلم خاص و زیبایی که دارند ، پرتنش و پرماجرانویسی شان هست که خواننده را میخکوب میکند.
امیدوارم در این خلوتگه بلاگستان امروزی ،شما قلم چرخان ِدل ِ دوستان و خوانندگانتان باشید.

ممنون از نظر لطفتون :)

علیرضا شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:39 http://ghasedak68.blogfa.com

ایششششششش....اه اه...خوشم نیومد...دچار شغل زدگی شدی...وخی جم کون خوددا..ایشش

دوباره سر و کله تو پیدا شد...ایشششش

عارفه شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 16:39

اااا خب من چوبم؟ منم خیر سرم خواننده ی این وبلاگم دیگه می گم اون جوری دوست ندارم. ایییییش یکم به سلیقه خواننده هات احترام بگذار

تو خواننده این وبلاگی؟ شوخی نکن :))

عارفه شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 19:38

می دونم خیلی ذوق کردی ولی باید بگم دیگه چی کار کنم منم مخاطب این افرند کج و کوله ام به من چه این و یکی دیگه می گفت
تازه مخاطب خاصم هستم

نوشابه یا دلستر؟

عارفه یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:35

موهیتو لطفا با سالاد سزار

استغفراله...بیا برو تا یه چیزیت نگفتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد