افرند
افرند

افرند

ای کاش

چند روز پیش یکی از مشتری ها که نمایندگی بیمه دارد، در مورد بیمه عمر میگفت و از این که اگر ماهی 100 هزار تومان بدهم 30 سال دیگر 6.5 میلیارد نصیبم می شود و از این صحبت ها. مسلما هر کسی در این فکر است که امروز کاری بکند که 20، 30 سال دیگر که توان کار کردن ندارد، پشوانه ای در اختیار داشته باشد. مثل همین پرداخت حق بیمه که بعد از بازنشستگی مستمری ماهانه داشته باشیم. احتمالا شما هم در اطراف خود کسانی را می شناسید که به علت عدم آگاهی در زمینه بیمه، در حال حاضر و بعد از 40 سال کار کردن، مستمری بازنشستگی یا حتی پس انداز درست و حسابی ندارند. همه این ها را گفتم که به این قسمت برسم که همیشه یکی از بزرگ ترین دغدغه های من همین مسئله بوده. همیشه در فکر این هستم که الان که توانایی کار کردن دارم خب تا بشود کار می کنم اما ای کاش شرایط به به صورتی باشد که بعد از 50 یا 60 سالگی این دغدغه کم رنگ شده باشد.

چند وقتی است که بازنشستگان ذوب آهن، این غول بزرگ فولاد، مستمری های خود را با تاخیر دریافت می کنند. این همان نکته بد ماجراست. شخصی که 30 سال پای کوره های بلند ذوب آهن کار کرده به این امید بوده که بعد از عمری بتواند زندگی راحتی داشته باشد نه اینکه سه ماه حقوق بازنشستگی خود را نگرفته باشد و کارش از تحصن در خیابان های اصفهان، به تحصن رو به روی مجلس کشیده شود... ای کاش هیچ بنده ای درگیر مادیات نباشد...

نظرات 6 + ارسال نظر
مریم یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:42

یادمه چندسال پیش همین صحبت بین همکارا بود که بریم بیمه عمر بشیم که هم پس انداز باشه و هم بیمه عمر برا بازماندگانمون !.. بعد که محاسبه کردیم دیدیم با توجه به نرخ تورم (که اگه اینا عمر نوح کنن خدانکرده و تااون موقع باشن!!) پس اندازش چندان ارزشی نداره و برعکس الان که باید دم را غنیمت دانست و هزارو یک مسئله مادی رو حل کرد..اون صدتومن دویست تومن بیشتر مورد نیازه...
خلاصه بعضی بیمه شدند و بعضی نشدند...چندسال که گذشت همه اونایی که بیمه بودند، و تاحدی پس انداز کرده بودن رفتند و گرفتند و به زخمی زدند !!

مریم یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:51

گذشته از بحث مستمری بگیران که واقعا باید در آسایش باشند(که اگر فرزندانشون بزارن و سر پیری همون چندرغاز رو هم ازشون دریغ نکنند) مسئله خیل کسانیست که بیمه نیستند..هرکدام هم به دلیلی ..شغل آزاد و فرهنگ ندیده گرفتن بیمه..تا ممکن نشدن اش....کسانیکه در اوج افتادگی محتاج پسر یا دخترانشون میشن و همین بزرگترین شرمندگی و خجالت میشه براشون و واقعا قابل تحمل نیست !
کاش همه تامین باشند...

مگهان یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 16:48

سه ماهه که دارم فکر می کنم به بیمه ی عمر ... که بکنم این کارو آیا یا نه؟

+ و ای کاش هیچ بنده ای درگیر مشکلات مالی نباشه و ای کاااش...

علیرضا یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 20:26 http://ghasedak68.blogfa.com

در مورد بازنشستگان ذوب آهن "چند وقت" که حق مسأله رو ادا نمی کنه.باید گفت چند سال.تحصنشون به کنار....پارسال پیارسال بود شوهر عمم تو یکی از تحصناتشون روبروی مجلس درگیری شد و دندونش شکست...

عارفه یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 21:01

ااا دقیقا امروز که داشتم صحن علنی رو گوش می کردم می گفتم از اول عید تو این تذکر و نطق و دارن داد می زنند که حقوق بازنشستگان فولاد هنوزم هیچی به هیچیه
الان فعلا باید قسط دوربین عکاسیم و به مامانم بدهم اون که تموم شود من حتما بیمه ی عمر خواهم گرفت ولی باید یه جای معتبر پیدا کنم

دل آرام دوشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:00 http://delaramam.blogsky.com

الهی آمین... واقعا از صمیم قلب آرزو میکنم هیچکس هیچ جای دنیا درگیر مشکلات مالی نباشه و همیشه جیب همه پر پول باشه و خیالشون راحت. مخصوصا در سنین پیری...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد