افرند
افرند

افرند

اسباب کشی

تا به حال اسباب کشی های زیادی را تجربه کردم. تنها اسباب کشی که برای خودمان بود مربوط به ده سال پیش میشد که می خواستیم خانه را تعمیر کنیم. بعد از آن هم چندین و چند مرتبه در اسباب کشی ها اقوام حضور داشتم. به نظرم جنبه های منفی اسباب کشی بیشتر از جنبه های مثبت اون میشه. جنبه مثبت اون را میشه در دور ریختن وسایل غیر ضروری دونست که مدت ها در انبار و گوشه و کنار خانه گذاشته ایم. از طرف دیگه در حین اسباب کشی خانه تکانی هم انجام میدیم. اما خب دل کندن از محیطی که گاهی سالها و البته بعضی مواقع از ابتدای عمر در اون بودیم خیلی سخت و آزاردهنده است. دل کندن از خاطراتی که با یک خانه داشته ای و حالا باید همه را در همان خانه بگذاری و بروی. خستگی های خانه به خانه شدن هم که جداست.

از اول هفته  درگیر اسباب کشی هستم البته از نوع کاری. از دفتر قبلی جدا شدیم و به یک دفتر بزرگتر و نورگیرتر منتقل شدیم. دو سه روز اول را به بسته بندی وسایل و جمع و جور کردن کارها سپری شد و این چند روز آخر هفته هم به جابه جایی و چیدن مجدد وسایل، کاغدها و زونکن ها و چیدمان دفتر و غیره سپری شده و می شود. نمی خواهم خوشبین باشم. اما شاید یک ماهی دطول بکشد که همه چیز به روال سابق برگردد. اما خب چون به جای بهتر و دفتر بهتری رفتیم می شود خستگی جسمی را در ازای بهبود شرایط روحی تحمل کرد.

مطمئنم شما هم خاطره های زیادی از اسباب کشی دارید. مثل علیرضا که تا به حال طعم اون را چند بار چشیده. حداقل اگر مربوط به خودتان نباشد در اسباب کشی یکی از اقوام شرکت کرده اید. نظر شما در مورد اسباب کشی چیست؟

نظرات 9 + ارسال نظر
علیرضا چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 20:59 http://ghasedak68.blogfa.com

بله جانم.من تا حالا در عمر زندگی مشترکم که دیشب پنج سال کامل ازش گذشت،سه بار اثاث کشی کردم و بازم اگه بشه استقبال میکنم.چون برای من تنوع مهمه و تموم خستگی های اثاث کشیم رو میذارم در قبال تنوع جابجایی خونه ام و چیدمان جدید منزلمون.برای همین اثاث کشی رو خیییلی دوست دارم.الانم با اجازتون دو روز قبل از عید فطر که خودمون اثاث کشی داشتیم،فردا هم اثاث کشی خواهرمه و بعدشم به زودی اثاث کشی مامان اینا.
شما یه خونه دربست حیاط دار دو سه خوابه در منطقه ی بزرگمهر و خیابان های حومه اش سراغ نداری؟؟

حالا که کامنتت را خوندم دارم به این فکر میکنم اسباب کشی درسته یا اثاث کشی؟!

علیرضا چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:26 http://ghasedak68.blogfa.com

هر دوتاش درسته دادا....اسباب به نظر من جمع سبب میشه...شاید که چون وسایل زندگی سبب میشن برای زندگی راحت تر بهشون میگن اسباب زندگی...

هیچکاره پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:47

نظر من مثبته

شب نم پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 09:56

خدا قوت .به سلامتی .


ایشالا دفه بعد برای خودت باشه .
چه خونه و چه دفتر کار .

مریم پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:42

همونطور که گفتی هم خوبی داره هم مشگلات خاص خودشو !
چندباری که اثاث کشی داشتیم سختترین قسمتش جاسازی و چیدمان و راست و ریس کردن و آب بندی وسایل آشپزخونه ست ..مثل لباسشویی و ظرفشویی و سینک و پکیج و آبگرمکن و غیره...
خوبیش هم که گفتید..چیدمان جدید و تنوع ..و البته یه پاکسازی اساسی وسایل بدردنخور !

مریم پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:09

بعضی اوقات وقتی اثاث کشی داری..یه چیزایی پیش میاد که حس میکنی خونه جدید نمی پذیرتت !!
مثلا همین آخرین اثاث کشی یادمه وقتی اومدیم ..در همون بدو ورود تق و توق ظرف و ظروف بود که بی دلیل می افتاد و می شکست..خونه تمیزی بود و ماهم ظاهرا صحیح و سالم تحویل گرفتیم.. ولی روز دوم سوم بود که دستگیره های هردو اتاق خواب بی دلیل شکست..بعدم سیفون توالت که روزای اول مشگلی نداشت یهو کار نکرد..در ادامه آبگرمکن قاطی کرد و دربازکن تصویری هم از کار افتاد..بعد چند روز هم لوله آب تو تراس ترکید و...دیگه ادامه ندم بهتره...باور کن خونه ای رو که ظاهرا سالم تحویل گرفتیم تا چند روز لوله کش و نصاب و نجار و خودمان داشتیم توش مانور میدادیم .......دیگه وهم برمون داشت و به این رسیده بودیم که خونه با ما ساز نمیکنه و میخواد مارو پرت کنه بیرون...طی یکماه بعد از همسایه کناری شنیدم که اینجا قبل از ما زوج تازه ازدواج کرده ای اومده بودن و همون اوایل زندگیشون خانم خونه توی تصادف کشته میشه و مرد هم خونه رو مدتها خالی ول میکنه و میره....انگارروح زن هنوز تو خونه بود...تصمیم گرفتیم با خونه آشتی کنیم..انواع عودهای ریلکس کننده و ضد انرژی منفی روشن میکردیم و شاد بودیم.. و یکی دو مهمونی تولد و مهمتر از همه پذیرفتیم که او هست..حاضره کنار ماست..همین باعث شد خونه با ما آشتی کنه !

مریم پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:13

شرمنده پرحرفی کردم...اما اثاث کشی برا فامیل ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
آدم برا خودش هم سختش میاد ..والااااا
الان که چمع کردن و بار زدن و جابجایی همه توسط شرکت باربری انجام میشه ..

Friends شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:11 http://friends.blogsky.com

دو سال پیش اسباب پسر عموم رو بردیم انبار، بعد یکماه بردیم خانه جدید
6 ماه پیش خودم جا بجا شدم انشالله اگر خدا بخواد یکماه و نیم دیگه دوباره جا به جا میشم

نبات یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:02 http://be-live.blogsky.com

من هم در 5 سال گذشته سه بار اثاث کشی کردم و الان یکجورایی به فوت و فن هاش واردم ...
خوب و بدش به نظرم به اصل قضیه ربط داره ... اینکه چرا داری اثاث کشی می کنی؟ اگه از خونه اجاره ای داری میری به خونه ای که خریدی شیرین میشه و اگه به خاطر مسائل مالی به خونه ای سطح پائین تر بری تلخه ... خستگی اما سر جاش هست که میتونه خستگی شیرین یا تلخ باشه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد