افرند
افرند

افرند

آخه دیگه این قدر تابلو؟!

دیشب شرایط مثل روز آخر لیگ نبود که هزار دلیل و بهانه و اتهام نثار اصفهانی ها شود و بگویند باند و پارتی و مافیا و شانس و اتفاق باعث شده سپاهان قهرمان شود. دیشب در یک بازی خوب، بین بهترین تیم های این فصل، ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد تا هر دو جام به اصفهان بیاید.

اما نمی دانم چه رمز و رازی در کار است که تهرانی ها ( منظورم مسئولین و آنهایی است که قدرت دارند) دوست ندارند اصفهان به جایی برسد و خدای ناکرده در برابر تهران قد علم کند! فقط بحث فوتبال نیست. در هر زمینه دیگری تهران اصرار زیادی بر تمرکزگرایی دارد. این که دوست دارند همه چیز زیر دستان خودشان باشد نه چند صد کیلومتر آن طرف تر... در ادامه هم اگر مجبور شدند کاری را به شهر دیگر محول کنند تا می شود آن شهر نباید اصفهان باشد! (مثال هم تا دلتان بخواهد موجود است!)


بگذریم. برگردیم به همین فوتبال. امروز سری به صفحه اول روزنامه های ورزشی بزنید و ببینید کدام روزنامه تیتر یک خود را به قهرمانی ذوب آهن اختصاص داده است. ما که خودمان دستی در روزنامه نگاری داریم می دانیم که صفحه اول و تیتر یک چه نقش و جایگاه ویژه ای دارد. اکثر تیترهای امروز به سرمربی آبی و قرمزها ربط دارد! آنهایی هم که می خواستند به قهرمانی ذوب آهن اشاره کنند اینطور تیتر زده اند" سومین دربی را هم قرمزها بردند!"


نظرات 9 + ارسال نظر
فرنوش سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:38

این قصه سر دراز دارد. کلا مسئولین تهرانی و تهرانی شده بزرگترین مسئولیت خودشون رو محروم کردم سه کلانشهر، شیراز، اصفهان و تبریز می دونن و جانانه در این راه تلاش می کنند.
شیراز تبدیل شده به یه روستای بزرگ، اصفهان تحت شکنجه روانی قرار داره و از تبریز چه خبر؟!

نانشان تهران، آبشان کرج. کلانشهرهای اصل و نسب دار را با شهرستان نامیدن کشوندن به حاشیه.

ای بابا... مگه تو گوششون میره..

مریم سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:35

امیرخان شمام بعععععله ؟؟!!!..
خدایی چند سال سپاهان جام گرفت؟؟...کسی چیزی گفت ؟؟.........مگه به اصفهان نمیگن نصف جهان ؟؟!!..نقطه ای از دنیارو میشناسید که اصفهانو نشناسندش ؟؟!!
مگه چندتا رود مثل زاینده رود تو ایران داریم که از وسط..درست از وسط شهر بگذره و تلطیف هوا کنه(بگذریم که مدتها خشک بود!)
چند تا چهلستون و پل خواجو و نقش جهان و ....تو دنیا هست..که همش خداروشکر تو اصفهون جمع شُدِس !!
بازم بگممممممم؟؟!!
نمیشه که همه چیز مال اصفهونیا باشِد برادر من...من اصلا قبول ندارم که اصفهونیا خسیس و اینان...نه..حتی نمیگم تمامیت خواه هستن..خیر.......ولی شمام نفرمایید دیگه دوست عزیز !!!

به قول رییس جمهور قبلی: من از شما می پرسم؟
اصفهان مترو داره؟ اصفهان تئاتر برگزار میشه؟ کدوم نمایشگاه بین المللی مرکزش اصفهانه؟ کدوم سالن کنسرت موسیقی در اصفهان وجود داره؟ تهران چند برابر اصفهان سینما داره؟ فشار آب تهران چند برابر بقیه شهرهای ایرانه؟ تا حالا شده یک بار اولویت هر کاری تهران نباشه؟
وقتی همراه اول میخواد قبض تلفن همراه مشترکینش را بده برای تهران میذاره تو پاکت دربسته اما بقیه شهرها فله ای از زیر در میندازن داخل و بعد ما باید بگریدیم ببینیم کدوم قبض مال کدوم همسایه است
حالا مگه اصفهان چند تا جام گرفته باید دیگه جام نگیره!؟؟!؟! این دیگه از شما بعید بود

مریم سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:37

ولی حیف شد...نفت باید قهرمان میشد...

مریم سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:13

خب راستش من اطلاعات اینجوریم کم بود..حق با شماست...این امکاناتی که گفتید در تهران متمرکز هستش...مترو که الان تو مشهد و شیراز هم هستش..تعجبم..یعنی اونجا کلنگ هم نخورده؟؟!!
من نمیدونم وقتی میخوان تمرکز در تهران کم بشه چرا قدمی برنمیدارن برا رشد شهرهای دیگه ؟؟!!
منو باش...انگار الان با چه کسانی روبرو ایم..کسایی که بفکر رشد مملکت ان..یا رشد ابعاد جیب خودشون !!

علیرضا سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:56 http://ghasedak68.blogfa.com

بسکی حسودن این تِیْرونیا
بعععععله دادا....این قضیه رو قبلا تو پست قهرمانی سپاهان که نوشتی مطرح کردم.کلا تهرانیا معمولا فکر میکنن آدمای خاصی ان و همه چیز باید محصور و در دست خودشون باشه و توی همه ی زمینه ها پیش قدم باشند...ولی خوب خدا رو شکر بعضی چیزا رو شایستگی و لیاقت تعیین میکنه...

فرنوش سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 15:27

مریم عزیز،
شیراز مترو داره. از ساعت 9 صبح تا ده و نیم صبح (یک ساعت و نیم) در روز فعالیت داره.
مشهد به دلیل موقعیت سیاسی مذهبی (بخاطر زوار عزیز عرب) مترو داره.
شیراز هیچ چی نداره. شهری که تا سی سال پیش قطب جنوب کشور بود حالا یه برهوته. یه هتل داره. دو تا اتوبان. یه خط متروی کوتاه یک ساعت و نیمه. یه عالمه مسئول غیرشیرازی و خیلی بدبختی های دیگه.

دل آرام سه‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 18:29 http://delaramam.blogsky.com

ما هممون ایرانی هستیم. اینکه کجا چی داره و چی نداره چیزیه که بین من تهرانی و شمای اصفهانی رو بهم میزنه. تا وقتی مال ما و مال شما باشه ''ما'' وجود نداره. برای همین هم هست که نمیتونیم پیشرفت همدیگر رو ببینیم. تهرانی ها فکر خودشون و شهرهای دیگه فکر خودشون. این میشه که نه پایتخت ''پایتخت'' میشه و نه شهر های دیگه نگین میشن و میدرخشن...
البته این چیزهایی گه گفتم بیشتر منظورم به مسئولین هر شهر و بخش بود...

فرنوش چهارشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:27

دل آرام عزیز،
متاسفانه اینجور که گفتی نیست و ما هممون ایرانی نیستیم. ماها در بهترین حالت عضو دو دسته ایم: تهرانی ها و شهرستانیها، یا جنوبی ها و غیره. یا شمالیها و غیره. یا فارسها و غیره. ترکها و غیره. مسلمونا و اقلیتها. بالاشهریها و پایین شهریها. ملت و خاشاک. اهل و نااهل و .....
میبینی همیشه دسته بندی وجود داره.

رضا شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 00:42

اصفهان داره آب کارون رو میبره و چون مردم خوزستان نسبت به حقشون اعتراض کردن استاندار اصفهان اونارو دارای شعور اجتماعی پایین دونست.این ظلمه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد