افرند
افرند

افرند

بررسی

یکی از روش های مرسوم بازجویی این است که وقتی فردی را دستگیر و بازداشت میکنن برای چند ساعت در یک سلول انفرادی یا در حالت مودبانه تر در یک اتاق تنها می گذارند. این کار یک دلیل مشخص دارد. در این شرایط فرد بازداشت شده به تمام اعمال خلافی که کرده فکر میکند. مثلا به مستی و مصرف مواد مخدر فکر می کند یا به درگیری که چند روز پیش سر جای پارک داشته و زده طرف را ناکار کرده، یا به کف رفتن روغن هسته انگور از سوپر محل... حالا بنا به شخصیت طرف این افکار می تواند متفاوت باشد. برای افراد خلاف کار حرفه ای هم این فکر کردن بین خلاف های متعددی است که انجام داده. مثلا فکر می کند آیا به خاطر سرقت چند روز پیش بازداشت شده یا به خاطر زورگیری صبح! بعد از فکر کردن مدام به خلاف ها، وقتی این فرد رو به روی بازجو می نشیند بدون اینکه بازجو چیزی بگوید به تک تک خلاف هایش اعتراف می کند.

این رفتار در زندگی روزمره هم جایگاه بسی ویژه دارد! مثلا وقتی شب مرد به خانه بازگردد و ببیند همسرش همان همسر صبح نیست و رفتارش عوض شده و سکوت کرده، به فکر فرو می رود که چه اشتباهی مرتکب شده؟ آیا لیست خرید خانه را کامل تهیه نکرده؟! آیا امشب سالگردی ، تولدی چیزی بوده؟! آیا امشب باید زودتر به خانه برمیگشته که بروند خانه مادر خانومش؟! و الی آخر


از شما که پنهان نیست... من خلاف کار نیستم که بازداشت شده باشم، همسر هم که نداشتم اما الان ده روز است که همکار ما که می دانید خانم هم هست رفتارش به شدت عوض شده. یعنی 180 درجه تغییر کرده. فرض کنید تا ده روز پیش مدام صحبت میکرد و می خندید و به اصطلاح رو به راه بود. اما الان مدتی است که صبح سلام می کند، پشت میزش رو به روی من می نشیند و عصر خدافظی می کند و می رود. الان من ده روزه که دارم هی بررسی میکنم بلکه علت این جریان را موشکافی کنم و نمی فهمم سر منشا این قضیه کجاست آیا؟ طی تحقیقات صورت گرفته در شرکت هم بحثی صورت نپذیرفته...لذا از خانم ها استدعا دارم بنا به تجربیات شخصی اگر علت این موضوع را می دانند همی مرا همراهی نمایند....با تشکر

نظرات 9 + ارسال نظر
مریم شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:46

اول لطف کرده به سوالات زیر جواب دهید تا همی کمکرسانی کنیم..مرسی..:
1-آیا طی این مدت که روبروی شما می نشیند..حس میکنید شما را میپاد..گاهی زیرچشمی بشما مینگرد و تا شما سر می جنبانید اوهم چشمش را میدزدد یا خیر..اصلا بشما توجهی ندارد و در عالم خودست ؟؟!!
2-آیا اخموست و عصبانی...یا ناراحت و غمگین ؟؟!!
3-آیا وقتی با کسی دیگر صحبت میکند غیرمستقیم جمله ای میگوید تا مطلبی را بفهماند یا خیر صحبتش عادی ست؟؟!!
4-خوب فکر کن آیا قبل از این سکوت..موضوعی بینتان مطرح شد که ممکنه باعث دلخوری شده باشه یانه؟
5-..ای بابا..خب عزیز جان..شما همکارین..روبروی هم می شینید...یک کلمه تو این مدت مدید نپرسیدی که خانم..خانم عزیز شما چرا ساکت شدی و تو خودتی؟...اگه نپرسیدی بپرس ببین جوابش چیه...مطمئن باش نه فضولیه نه زشته..کاملا طبیعیه که شما دوتا همکار این سوال رو از هم بپرسین
اصلا شاید تداوم ناراحتیش همینه که چرا شما بی تفاوتی به این مسئله..

حالا شما جوابارو بده...بلکه چیزی به ذهنمان خطور کرد..ممنون

1- نه...در این مدت غیر از زمان هایی که کار میکنند باقی زمان ها را در حال مطالعه هستند و کلا سر به زیر دارند...توجه؟! نه بابا
2- بیشتر اخمو و در عالم خود بودن
3- کلا از صبح تا شب چند جمله بیشتر صحبت نمی کنند
4- آخرین صحبت های بین ما آرزوی داشتن آخر هفته خوب بوده!
5- خب اگه پسر بود تا حالا صد بار با فحش و بد بیراه هم شده بود جویای احوالش شده بودم اما چون خانم است و ما هم در درک رفتار آنها بی سواد به حساب می آییم چیزی نگفتیم. امروز به آن یکی همکار خانم گفتم جریان چیه و ایشان هم اظهار بی اطلاعی کرد و وقتی گفتم خب بپرسید گفتن دخترا خیلی پیچیده تر از این حرف ها هستند!

مریم شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:20

والا تجربه من میگه که دوحالت داره:
یا ایشون مشگل خاصی ندارن و این رفتار جهت جلب توجه هست..و خب وقتی میبینند شما عکس العملی نداری ادامه میدن تا بالاخره شما تسلیم بشی و یه چیزی بگی !!!..تابلوئه که شما ارتباط گرفتنتون با خانمها یکم سخته..و همین یه دخترو تحریک میکنه که از این کارا بکنه(اینا احتمالاته و امیدوارم اشتباه باشه)
یا نه..واقعا مسئله ای پیش اومده که اونقدر شخصی و خصوصیه که نمیتونه چیزی بگه و طوری هم سنگینه که نمیتونه واکنش طبیعی از خودش بروز بده...
در حالت اول..بهتره خودت سر صحبت رو باز کنی و حالا با مسائل ساده سعی کنی باهاش حرف بزنی..مثلا لطفا اون خودکارو لطف کنید ..یا هرچی.....بابا ما که میبینیم همکارای خانم و آقا خیلی باهم صمیمی هستن و صحبت میکنن راحت...کم کم شمام تمرین کن جانِ برادر..!!
اگرم موضوع دومه که نمیشه کاریش کرد..باید منتظر شد تا کم کم حل بشه....ضمنا اگه باهاش صحبت کنی...میفهمی که از نوع یک هست یا دو...
اگه دوست دختر داشته باشی این مسائل برات عادیتر جلوه میکنه امیرخان..دست بجنبون..

والا بعید میدونم برای جلب توجه باشه. چون اول هفته چند باری اومدم سر صحبت را با سوال های تخصصی باز کنم که نشد!
چه عرض کنم. ایشالا که مشکل خاصی نیست...
دیگه این کارها از سن من گذشته

پری گل شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 14:14 http://sangghollab.blogsky.com

با جواب سوالات بالا مشخصه شما مورد غضب نیستین.

گاهی خود ما هم نمی دونیم چرا موودمون پایینه. ینی دلیل شروعش انقد کوچیکه که خودمونم دلیل تاثیر زیادشو نمی فهمیم.

خود من گاهی که اینطور می شم یهو با یه اتفاق کوچیک هم حالم خوب می شه. ولی اصن دلم نمی خواد هی جواب پس بدم که چی شده و چرا این شکلی شدی.

بد نیست اگر یک بار اشاره کنید که می بینم سرحال نیستین و اگه کمکی ازم بر میاد بفرمایین. که اگر مشکلش حاده و جدیه کمکش کنید.
ولی بیشتر کشش ندین.

اگر فقط سرحال نیست و موودش پایینه بذارین خودش با خودش کنار بیاد.

البته که این پیشنهاد و نظر منه :)

ایشالا که هیشکی مورد غضب نباشه
حالا من به اون همکارم ماموریت دادم یه چشمه وارد بشه ببینه راهی داره یا سر منشاش مشخص میشه یا نه
و گرنه به قول شما میگذاریم خودش با خودش کنار بیاد

فرنوش شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 15:14

سلام
نظر من اینه: اولا هنوز اتفاقی نیفتاده قراره بیفته. دوما دست پیش گرفتن پس نیفتن. نتیجه این که: بیچاره شدید: چون این خانم ممکنه بخواد یه حال اساسی ازتون بگیره که ا الان خودشو مغموم گرفته این تنها سلاح رو هم از شما بگیره.

ممنون بخاطر روش جالبتون برا طرح موضوع

سلام
هی وای من
خب من الان باید چیکار کنم؟ فرار؟! استعفا؟! با لباس رزم سرکار حاضر بشم؟ :))
آخه چرا به من استرس میدین؟! :)))

علیرضا شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 15:16 http://ghasedak68.blogfa.com


خودشونم میدونن پیچیده ان...
من فقط ازت یه سوال دارم.چون فقط یه حدس میزنم.درستی و نادرستی حدسمم به جواب تو بستگی داره.دقیقا چند روزه اینجوریه؟:))

گفتم. آخرین روزی که اوضاع رو به راه بود، چهارشنبه دو هفته قبل میشد. پنج شنبه من در حال رفتینگ بودم و سر کار نبودم. از شنبه هم دیدم که اوضاع رو به راه نیست.
حدس من که اشتباه از آب در اومد
تو که دیگه در این زمینه ها پیشکسوت به حساب میای

نگفتی تصمیمات اساسیت چیه ها؟

فرنوش شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 19:09

پیشنهاد: فردا با لباس چروک و موی شونه نشده برید سر کار و تمام مدت هم تریپ غم داشته باشید. ساعت 2 بعدازظهر جواب میگیرین.

جریان چیه؟ بگید من طاقتشو دارم :))

هیچکاره یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:07

پاشو برو یکی بزن پس گردنش و یا ماچش کن ناگهانی . کلا متوجه میشی موضوع چیه . تضمین میدم

از هر سه تا کامنت تو، مجبورم دو تاش را سانسور کنم یکیش را هم اون وسطا تایید کنم کسی نبینه! :))

فافا یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:38

جوووان ایرانی سلام :))))
ما دخترا خودمون هم نمیدونیم چرا ولی گاهی دوست داریم حرف نزنیم:-D
خیلی تحلیل ها هست که ممکنه کمکت کنه ولی از آنجایی که من آدم مادی گرایی هستم در قبالش مزد دریافت میکنم :-D:-D

سلام
حالا شما بیا تحلیل کن سر قیمت به توافق میرسیم :))

فافا یکشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 15:31

من دیگه خام نمیشم امیرحسین
اول مزد دریافت میکنم
خیلیم قانعم به کافه قنادی رز و کافه میوه هم راضی ام همونجا هم مهمون شما ی چیزی میخورم هم براتون تحلیل میکنم.
زیاد وقت نداری باید زود تصمیم بگیری

جواب مسئله را یافتم و اصلا خوشایند نبود :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد