افرند
افرند

افرند

آماده واکنش احتمالی باشید!

اول از همه باید بگویم که در اطرافیان دور و نزدیک ما نیز پزشک وجود دارد. اما این دلیل نمی شود که از صنف پزشکان انتقاد نکنم. از قدیم عادت بوده که بعضی چیزها در کشور ما "تابو" به حساب آید و در مورد آن نه بشود حرف زد و نه بتوان شوخی کرد. یکی از همین تابو ها هم پزشکان هستند. گروهی که درصد بالایی از آنها خود را برتر از دیگران و به خصوص بیماران می دانند و حس می کنند که اگر دقیقه ای بیشتر برای بیمار وقت بگذراند از وقت گران بهای آنها تلف می شود. خود من به شخصه تا به حال برخوردهای بد زیادی از این گروه دیده ام. برای مثال وقتی که از دکتر خواستم توضیح بیشتری در مورد کاری بدهد عصبانی شد و درآمد هنگفت اش را به رخ ام کشید. نمونه بارز این نوع نگاه هم در بیانیه سازمان نظام پزشکی به عینه وجود دارد که نسبت به عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داده است!!


زیاد از بحث دور نشویم. اینکه مردم وقتی خسته و کلافه به خانه برگردند و بتوانند ساعتی را به خنده بگذرانند بد نیست. والا اگر دلیل این خنده و انبساط خاطر من باشم خوشحال میشوم. چون توانسته ام باری از روی خستگی های روزمره مردم کم کنم.اما موضوع دیگری که چند سالی است باب شده است اعتراض به برنامه های طنز، متون طنز و حتی کاریکاتور است و نشان می دهد حتی قشر تحصیلکرده هم می توانند درک درستی از طنر و کاریکاتور نداشته باشند. هر چیزی مسخره کردن به حساب نمی آید. واقعا چه اشکالی دارد که سریال طنزی ساخته شود و قبح و گارد همیشگی پزشکان ریخته و شکسته شود؟ به شخصه از دکتری خوشم می آید که برایم وقت بگذارد و حرفم را بشنود و در چشمانم نگاه کند. نه آن پزشک بیمارستان نیمه دولتی که حتی سرش را بلند نمی کند و فقط دفترچه ام را با انواع قرص پر می کند.


در انتها باید خطاب به رییس سازمان نظام پزشکی عرض کنم که تهدید، واکنش احتمالی!، تجمع و اعتراض و در نهایت جلوگیری از پخش سریال یک هزارم هم به کار و حرفه شما اعتبار نمی بخشد. تقدس و اعتبار حرفه شما در عمل مشخص می شود نه در حرف و تهدید...


نظرات 8 + ارسال نظر
بابک اسحاقی دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 15:16

دمت گرم

ارادت داریم

هاله دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 16:49

لعنت به اون پزشکایى که خودشونو برتر مى دونن و واسه همین برتر دونستن با جون آدما بازى مى کنن ، چون اصلا اونا رو آدم نمى بینن ! لعنت ..

دل آرام دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 18:21 http://delaramam.blogsky.com

به شدت موافقم
همه چیز رو کامل بیان کردی

عارفه دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 20:12

من عیدییییی می خواههههم
صرف نداره جواب بدهی؟

عارفه سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 17:48

عیدیییییی

عارفه چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 14:15

اه اه اه
من دیگه نظر نمی گذارم نصف نظر منو می خورهههه. اه اصلا ذوق ادم واسه نظر گذاشتن کور می شود

سهره دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:36

من تو این بیست و سه سالی که ع خدا عمر گرفتم فقط یه بار یه دکتر عمومی رفتم راضی بودم که مشخص بود پسره هنوز داره ادامه میده هر چی ازش پرسیدم با حوصله جوابمو داد :)

جدی فقط یکبار دکتر رفتید؟

باران چهارشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 00:20

ما لایک رو میکوبیم...بسیار عالی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد