افرند
افرند

افرند

امید

دیشب بعد از تحویل سال بزرگترین نگرانی ام، نام سال بود که رهبر اعلام می کردند. فرض من بر این بود که اگر در نام سال حرفی از تلاش و جهاد و کوشش و استقلال و این صحبت ها بود به معنی عدم توافق و تحریم های بیشتر بود. اما نام سال جنبه بسیار مثبتی داشت و نشان از خوشبینی میداد.

الان هم نشسته بودم پای صحبت های ابتدای سال که رهبر در مشهد گفتند. هم جنبه های مثبت داشت وقتی گفتند که آمریکایی ها به دروغ می گویند ایران با توافق مخالف است، هم جنبه منفی و تند داشت در آنجایی که گفتند که تحریم های باید بلافاصله برداشته شود.


هم به دلیل فعالیت در بازار سرمایه و هم از جنبه روزنامه نگاری باید پای صحبت های رهبر می نشستم، چون نتیجه مذاکرات برای من بسیار مهم است. دوست دارم توافق بشود چون دیگر از پیگیری مداوم خبرها خسته شده ام. اینگه هر روز مرتب سایت های خبری را رفرش کنم تا ببینم آخرین مصاحبه ها نشان از توافق داشته یا عدم آن. اگر توافقی صورت نگیرد یا بدون نتیجه، باز هم مذاکرات تمدید شود وارد دوران فرسایشی می شویم که انگیزه و انرژی را از همه می گیرد. هم زمانی که توافق اولیه در یک سال گذشته اعلام شد بازار را دیده ام و هم زمانی که مذاکرات تمدید شد. از دور هم با تمامی بازارها ارتباط داشته ام و می دانم که اوضاع آنها به چه صورت است. می دانم که یک خبر کوتاه چقدر جو روانی با خود دارد.

درست است. توافق هم نشود آسمان به زمین نمی آید. همانطور که سی و خورده ای سال است زندگی کرده ایم باز هم زندگی می کنیم. اما امیدی که در زندگیمان جا خوش کرده بود، همین اول سالی باید خانه هایمان را ترک کند.


امیدوارم سیزده به در، امیدهایمان دو صد چندان شده باشد.

نظرات 7 + ارسال نظر
عارفه شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 20:36

ای جاااااااان
اون سبزه ی بالا رو کنار افرند کج و کوله

افرند ِ کج و کوله؟!

عارفه شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 21:23

مگه من گفتم دوست خودت گفت
به من بعضییییا مجوز دادن هر چه قدر می خواهم اذیتشون کنم. خود کرده را تدبیر نیییست افرند.

نیلو شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 23:04

سال خوبی داشته باشی امیرحسین عزیز :)

مریم یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 00:46

سال نو مبارک...
آره...از این حالت کش و قوس دربیاد خیلی بهتره..
سال خوبی داشته باشید..

خورشید یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 23:44

سال نو مبارکا..

ان شاالله که توافق بشه و به شادی تموم بشه و اینا..

علیرضا دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 00:19 http://ghasedak68.blogfa.com

سال نو مبارک مجددا:)
امید چیز مهمیه...شاید تنها دارایی یه آدم باشه....آدما به امیداشون زندگی می کنن..برنامه ریزی میکنن...چه توی مسایل خیلی کوچیک چه توی توافقات هسته ای.

شب نم دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 18:17

اووووه .این مذاکرات و توافقات برای من خیلی مهمه.


کلا چیزی که در زندگی منو جلو میبره و اشتیاق رسیدن فردا رو بهم میده امید هست .من خیلی روی این امید امیدوارم .فردا و فرداهای من روی امید برنامه ریزی شده .:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد