افرند
افرند

افرند

مواد لازم

واقعا نمی دونم که به چه دلیل موجهی کنداکتور شبکه های تلویزیون با برنامه های آشپزی پر شده. یک اپسیلون هم احتمال نمیدهم که مفید باشند. تصور  خانم های خانه دار یا هر فرد دیگری با یک دفتر در حالی که جلوی تلویزیون نشسته و مو به مو دستور پخت غذاهای مختلف را یادداشت کند برایم عجیب و غیر واقعی است. نگاهی که به برنامه های شبکه های سیما بندازیم می بینیم هر روز تعداد زیادی برنامه آشپزی پخش میشه مثل "بهونه" ،  "آشپزخانه شماره " 3 یا بخش آشپزی برنامه های "سیمای خانواده " و "به خانه بر می گردیم " و.... در هر برنامه هم هر روز غداهای جدیدی یاد می دهند و همه هم ادعای این را دارند که پیامک و ایمیل و تلفن های زیادی از سوی مخاطبینشون دریافت می کنند و به علت کمی وقت نمی تونند تمامی آنها را بخونند. من اصلا موندم که مگر چند نوع غذا داریم که  هر روز با چند نوع غذای جدید آشنا میشیم؟ یا اصلا چند مورد از این غذاها به صورت اورجینال وجود دارد و چند درصدشون من درآوردیست و چیزیست که آشپز عزیز اختراع نموده؟ سامان گلریز و برنامه اش که معرف حضور همه هست. چند بار که اقوام و دوستان سعی کردند طبق دستور پختش عمل کنند چیزی  از آب درآمد که مستقیم روانه سطل آشغال شد. مثلا از پخت بیسکوئیت به همراه تخم مرغ یا ترکیب آب نخود با خامه نمی دونم میشه انتظار غذای خوشمزه ای داشت یا نه؟ یا اصلا این برنامه ایست که متوجه بشویم دنت حاوی 80 درصد شیر تازه است و سس مهرام بهترین سسه و رب دلپذیر از گوجه های تازه تهیه شده و ...؟!

به شخصه به کتاب های آشپزی بیشتر اعتقاد دارم . البته اگر از کنار کتاب " کتاب مستطاب آشپزی " نجف دریابندری که به 80 هزار تومان رسیده بگذریم ، " هنر آشپزی" رزا منتظمی هم معرف اکثر دوستداران آشپزی هست. حداقل از تبلیغات فراوان و بین برنامه ای خبری نیست و مهم تر از اون هم اینکه کسانی این دستور های پخت را امتحان         کرده اند و راضی بوده اند.

 

پی نوشت: آشپزی را دوست دارم.

نظرات 30 + ارسال نظر
شبنم دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:05

زود تند سریع بگو ببینم چی بلدی بپزی ؟؟؟

از رو کتاب آشپزی میکنی یا من در آوردی ؟؟تا حالا کسی دست پختت رو خورده ؟؟؟!!!!!

بلدی دنت درست کنی ؟؟؟؟!!!!!!!!

من بیشتر فست فود ها را بلدم. دست پختم را هم خیلی ها خوردند. تازه چند روز پیش تلفنی دستور پخت به یکی از دوستام یاد می دادم
دنت را بلد نیستم. شما بلدی؟! بیا به ما ها هم یاد بده

دل آرام دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:15 http://delaramam.blogsky.com

جالبه ! منم گاهی به این فکر میکنم که به فرض که n تا غذای محلی و فرنگی وجود داشته باشه . یعنی بعد از این همه سال ، باز هم انقدر تنوع وجود داره که میشه روزی چندبار برنامه سازی کرد ؟!
هرچند که معتقدم آشپزی یعنی خلاقیت ، اما خب یعنی تا این حد ؟!

این همه خلاقیت هم فکر کنم از ما ایرانی ها تو سال تولید ملی بر میاد

فرشته دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 23:38 http://houdsa.blogfa.com

یعنی تو فک کن با اینهمه برنامه ای که گفتی باز یکی از بزرگترین مشکلات خانوما هر روز صبح اینه.."چی بپزم؟!"

بنده به شما کتاب آشپزی آقای رنجبر رو معرفی میکنم..همون که سرآشپز سریال آشپز باشی بود...خوبه دستوراش..

دقیقا دغدغه همه خانم ها همینه
نمی شناختم ایشون را...ممنون که معرفی کردید

علیرضا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 00:20 http://www.ghasedak68.blogfa.com

اون خانومه که گفتی میشینه جلو تلویزیون مو به مو دستوراتو مینویسه مامان منه....سه تا سر رسید داره پر از دستور آشپزی و شیرینی پزی...جالبیش اینجاست که همیشه میشینه مینویسه وسطشم هی غر میزنه که وااااا فلان چیز که سرده..مخلوطش با فلان ماده که گرمیه جور در نمیاد!!آخرشم همیشه میگه چه چیزا به خورد مردم میدن...ولی بازم فرداش میشینه مینویسه به امید غذای بهتر.تازه مریممون که بدتر...هر روز تو سایت "چی بپزم" دنبال یه غذای جدید و در عین حال ساده میگرده....اون دیگه بدتر.....سامان گلریز که یکی از ادماییه که تو لیست ترور منن...نجف دریا بندری رو اسمش رو پشت چندتا کتاب فلسفی دیده بودم به عنوان مترجم....!!!!جدیدن فکر کنم دیده فلسفه نون توش نیست اونم بیخیال شدهبنده هم رسما با رزا خانوم خیلی حال میکنم....خدائیش هیچ کتابی رو هم مثل کتاب آشپزی اون کامل ندیدم که غذاهای حاصله اش هم خوشمزه باشه....خیلی غذاها رو هم از کتاب این خدا بیامرز یاد گرفتم....به هر حال بنده آشپزیم حرف نداره...چه سنتی و چه فست فودی...کیکام عالی ان...حلوا درجه یک میپزم....و خلاصه از هر انگشتم هنر می باره...شما عزیزم فکر کنم اون موقع که من میرم برا مانیکور و پدیکور و لوسیون بدن و اینا نشستی تلویزیونو زیر و رو میکنی یه غذا یاد بگیری....مشخصه سر کارم نمیری دیگه...تموم این برنامه آشپزیا تا ظهر اجرا میشه....کلا افتادی رو خط کدبانو گیری...یادم باشه از مکه یه دختر عرب برات سوغاتی بیارم....

اومدم بگم ایول به ساعت کامنت گذاشتنت که بعدی را دیدم و بی خیال شدم
شما که دیکه مجبوری که آشپزی بلد باشی . دیگه هر چی نباشه ازدواج کردی
نجف دریابندری کلا مترجم بزرگیست. چه کتاب های فلسفی چه کتاب های همینگوی و خلیل جبران و ... توضیحات بیشتر را هم عارفه داده
این پست را هم دقیقا همزمان با یک برنامه آشپزی نوشتم . قابل توجه شما به خانه بر میگردیم و آشپزخانه شماره 3 ساعت 6 و 7 عصر پخش میشه.
من که دست پختت را نخوردم . یکبار یه چیزی بپز و ماها را هم دعوت کن ببینیم چند مرده کد بانویی
سوغاتیت هم بخوره تو سرت...والا

عارفه سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:29 http://ashianeye2.blogsky.com/

خاله منم مثل مامان علی رضا سه چهار تا سر رسید این دستور ها رو یاد داشت می کنه ولی یه دونش رو هم عمرا درست کنه.
علی رضا جان در واقع آقای نجف دریابندری در اصل یه مترجم که به همراه زنش اومده این کتاب مستطاب آشپزی رو چاپ کرده چون خیلی به آشپزی علاقه داشته . فکر می کنم کتاب رزا منتظمی تو جهاز مامان های همه امون بوده. حداقل که تو جهاز مامان و خاله های من بوده. که البته اگه چاپ جدیدش رو خریداری کنن کمی حذفیات داره.
به نظرم اون بیس اولیه آشپزی رو می شه از تو کتاب آشپزی و دستور عمل در آورد بقیه اش دیگه هیچ ربطی به این چیز ها نداره. در واقع وقتی می گن آشپزی هم یک نوع هنر به همین دلیل است. وقتی آدم می خواهد شروع به یاد گرفتن طراحی کنه . اول پایه های کار رو یادش می دهن از پرسپکتیو شروع می کنه تا مرحله ی اخر که پرتره است. وقتی می رسی به قسمت اخر تو بیس اولیه طراحی رو یاد گرفتی مثل خیلی های دیگه ولی اون چیزی که داوینچی رو داوینچی کرد یا پیکاسو رو پیکاسو کرد خلاقیت و ابتکار ذهن اون افراد با توجه به اون پایه و اساس نقاشی است. حتی گاهی این فرا تر می ره و خودشون یک چیز دیگه ای رو پایه گذاری می کنن ویا قبلی ها رو رد می کنن.
آشپزی هم مثل همین می مونه تو می تونی پایه و اساس آشپزی رو از تو کتاب های آشپزی و ... بدست بیاری اما اگه تو مو به موی اون عمل کردی و هیچ خلاقیتی نشون ندادی می شوی مثل هزاران آشپزی که تو دنیا وجود داره. تو آشپزی مهم ترین چیز یه ذهن خلاق و مبتکر و این که تو جرئت داشته باشی گاهی ریسک کنی و دست به ابداع بزنی. گاهی حتی باید اون چیز هایی رو که تو کتاب آشپزی گفته نادیده گرفت و خومون یه روش دیگه ای انتخاب کنیم.خوب نیست همیشه آدم دنباله روی دیگران باشه .
این چیز هاست که یکی و یه آشپز خوب می کنه و آشپزی هر کسی رو فقط و فقط مخصوص به خودش.
آشپزی برای من به معنای پر کردن و شیکم و یا یه تفریح نیست. دقیقا همون قدر که موسیقی و طراحی و ... رو هنر می دونم آشپزی رو هم یه هنر خیلی بزرگی می دونم که تک تک آدم ها به اون نیامند و محتاجش هستن.

قبلا می گفتی تا این ساعت درس می خونی الان هم آیا داری درس می خونی؟!!
والا ما تو فامیلمون کسی را نداریم که دستور پخت ها را مو به مو بنویسه. شاید پند تایی نوشته باشند اما دیگه سر رسید و دفتر و اینها ندارند.
در مورد بقیه حرف هات که خیلی خوب گفته بودی هم موافقم. هر چیزی به قول خودت بیسی داره و بقیه اش بر میگرده به خلاقیت و توانایی های فردی

علیرضا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:48 http://www.ghasedak68.blogfa.com

عارفه کلا تو هواست....زمان و مکان روش صدق نمی کنه...اینو گفتم که زیاد رو ساعت کامنتاش دقیق نشی...دریابندری رو میدونم مترجمه ولی فکر میکردم تخصصی کار میکنه..من به شخصه اعتقاد دارم یه مترجم باید تو یه حیطه ی مشخصی کار کنه...مثلا خودم اگه بعد نود و بوقی خواستم ترجمه کنم توی یه حیطه کار میکنم...یا داستان و رمان....یا فلسفی...یا اجتماعی...یا هنری....بعد اینکه با نظر عارفه موافقم...یه سری چیزا کلی ان توی آشپزی ولی سلیقه ی آدم توی استفاده از چاشنی ها و میزان استفاده ازشون نحوه ی طبخ غذا و ...باید خودشو نشون بده..هر آدمی توی این چیزاست که آشپزی مخصوص خودشو نشون میده و غذاشو برای دیگران خاص میکنه....برادر من منظورم از برنامه های صبح تا ظهری سیمای خانواده و اینا بود...در ضمن شما که میشینی پای آشپزی بلدی ساعتاشو دیگه...من فقط سیمای خانواده رو میدونم..بنده هم از قبل از ازدواج به صورت تمام و کمال آشپزی رو بلد بودم..ربطی به تاهلم نداشت مثه شما زمینه سازی نکردیم والا

عارفه تو هواست ؟! یا تو فضاست؟! مگه چی جوریه که در مکان و زمان نمی گنجد؟!!
بله شما زمینه سازی نکردید همین جوری پریدی وسط قضیه. بعد تو که تو سنین نونهالی ازدواج کردی چه شکلی به صورت تمام و کمال آشپزی بلد بودی. یعنی از چه سنی شروع کردی؟ رمز موفقیتت چیه؟!

هان راستی . آره بیا ترجمه را شروع کن. زبان هم که کاری نداره

علیرضا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:20 http://www.ghasedak68.blogfa.com

والا من موفقیتمو مدیون مامان شاغلم و خواهرای نازپرورده و تنبلم بودم و مهمتر از همه ی اینا جذبه ی بابام...و البته در پس همه ی اینها بنده با شکمم رو دربایستی دارم...گرسنه که بشم همه چی یادم میره...از این رو چون یه سری چیزا رو نباید یادم میرفت آشپز شدم...
ترجمه تو دنیا فقط مختص انگلیسیه لامصبه؟؟؟؟؟یعنی فقط تو کل این دنیا ما یه فارسی داریم یه انگلیسی؟؟؟؟یعنی ..... تو این دنیا.
مرتیکه اگه تو خونه لم دادی منتظر تصویر زندگی نشستی وخی بیا کمک...پاشو بیا باید خونه رو تمیز کنیم...

من این شرایط را نداشتم و آشپزیم خوب شد.
ترجمه در هر صورت شاخه بزرگیش مربوط به زبان انگلیسی میشه. نو هم که زبان انگلیسی حرف نداره
اگه میخای جارو بکشی بگذار من بیام جارو بکشم تو هم برو آشپزی کن ببینم چیکاره ای

arefeh سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:45

Halet ke mese man bashe vaghti bekhabi be jaye in ke khastegit dar bere khaste taret mikone
Un vaght kheyli nemituni bekhabi
Kolan ru man daghigh nashin baba be natayeje ajib gharibi miresin
Mamnun ali reza

قبل از اینکه بیای داشتم خدا را شکر می کردم که کامنت قبلیت را فارسی نوشتی. هر بار با فارسی نوشتنت سورپرایزمون کن
والا تو که همه جوره مشکوکی. ما هم باور می کنیم حرف هات را و زیاد روت دقیق نمیشیم!!!

arefeh سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:15

Delam barat sukht un hama ro nemishod fingiish zad
Ruto ziad nakona
Bihare tarjome ke ye shakhe bozorgesh mishe engilish
Shoma dus dari bavar kon dus nadari bavar nakon farghi be hale man nadare ru man daghigh shi chizi giret nemiyad joz sar dar gomi

خدا خیرت بده. همون فارسی بنویس

شبنم سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:02

دستور دنت رو که همین جوری نمیشه داد !!!!!!!
میشه شفاف سازی کنی دقیقا کدوم دوستت ؟؟؟!!!!!
دوستاتم مثه خودت آشپزی دوست دارن آیا ؟؟؟؟!!!!!

احیانا دستور دنت را چه جوری میشه داد؟!
سوال اینجاست که شما با دوستای من چیکار داری؟!

شبنم سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:11

اونجوری ...
مثه اینکه اول من سوال کردم ؟؟!!! سوال من را با سوال جواب نده ... .....

مگه شما از جواب دادن می ترسی؟!

عارفه چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:05 http://ashianeye2.blogsky.com/

هر موقع اومدم پای کامپیوتر برات نظر می گذارم از این به بعد که اذیت نشوی

هر جور راحتی

خروس بی محل چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:56 http://fb20x.blogfa.com

از قدیم گفته اند:وصف العیش نصف العیش !
امیر حسین جان باز رفتی که نسازی ... !
وقتی اکثریت مردم ما کارشان به جایی رسیده است ( رسانده اند) که نان در سفره هایشان به زور پیدا می شود و حسرت یک وعده غذای گرم را دارند پس بگذار آقای ضرغامی با نمایش این برنامه های آشپزی یک حالی به مردم بدهد تا لااقل نام غذاها از یادشان نرود ! ضرغامی می خواهد با گفتن حلوا حلوا دهان ها را شیرین کند !
دهانتان شیرین باد

راست میگی فرهاد خان . حرف حساب جواب نداره

غزل چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 http://www.ghazal777777.blogfa.com

بهترین راه گرفتن دستور پخت غذاهای مختلف نه کتاب نه تلویزیون بلکه همین اینترنت هست .اسم غذا رو تو گوگل سرچ میکنی و دستور پختها با تصاویر و اظهار نظر راجع بهش میاد.تکنولوژی پیشرفت کرده بله

این هم راه حلیه . اما کتاب ها هنوز هم پر طرفدارترین راه هستند

قصه گو چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:34 http://khalvat11.blogfa.com/

اتفاقن خانمها می شینن مو به مو مواد لازم و طریقه پخت تمام این غذاها رو یادداشت می کنن. بعد اون دفتر رو یادگاری می زارن یه گوشه.
به شخصی خانمی رو می شناسم که سه چار تا از این دفترها پر کرده.


بله ....دوستان هم چند نمونه از این خانم ها را معرفی کردند

عارفه چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 17:00 http://ashianeye2.blogsky.com/

ما کلا همه جوره راحتیم این تویی که راحت نیستی گیر دادی داری قسممون می دهی فارسی بنویسم

عارفه چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:32 http://ashianeye2.blogsky.com/

فرهاد خان این حرفی که زدین در مورد امیر حسین که صدق نمی کنه امیر جزو مرفهین بی درد است. حالا در مورد ما شاید . می ترسم الان دهنمون این قدر شیرین شه دیابت بگیرم.
فرهاد خان دلتون می اید جناب ضرغامی که کارشون خعیلی درسته ما همهگی مدیون ایشون هستیم از بس که با با پخش فیلم هایی چون فاصله ها و دلنوازان و ... ما رو هوشیار می کنند تا به خطا نرویم. و تازه باعث می شه از دیدن هر چی فیلم بیگانه است نادم و پشیمان شویم. من در همین تریبون پیشنهاد می کنم کاملا به صورت خود جوش یه تقدیر و تشکری از ایشون به عمل بیاد. هزینه هاش رو هم اون فرد مرفه بی درد پیشا پیش پذیرفته

اون که تبلت داره و به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهزه تو که نیستی عارفه خانم؟!

فالگیر پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 00:07

سلام
اصولا زیاد به اینجور برنامه های انتن پرکن اعتقادی ندارم و ساعت خخیلی کمی برای برنامه های داخلی میزارم. "می شف" جالبه منتها برای متوسط به بالاها نه اماتورها.
کتابها فرصت فکر کردن بیشتر به آدم میده .

سلام
برنامه های می شف را ندیدم.
در مورد کتاب ها موافقم

عارفه پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:39 http://ashianeye2.blogsky.com/

امیر آقا ! ( نمی شه کلا سر اسمت چیزی آورد به من چه برای همین نصفه می گیم اسمت رو )
یک جمله ای هست که الان وصف حال ما است که یه بنده خدایی این حرف رو می زد که بیرونمون مردم و کشته تومون خودمونو. (فکر نکنم نیاز به توضیح معنی این باشه هست؟)
اون تبلتی که الان شما روش کلید کردی و باید به عرضتون برسونم یه کسی به یه مناسبتی به ما هدیه داد. وگرنه هیچم از این خبر ها نیست همه که مثل شما نیستن جناب بقیه اشو خودت گرفتی دیگه

تو که داری عذر بدتر از گناه میاری
کی بهت هدیه داده؟! کی به آدم همچین هدیه گران قیمتی میده؟! مناسبتش چی بوده!؟ به شدت مشکوکی عارفه. همین فرافکنیت هم نشون دهنده همین مشکوک بودنته

فالگیر پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 13:29 http://www.falgir64.blogfa.com

سلام
اصولا به این برنامه های دم دستی توجهی ندارم و وقت هام رو جور دیگه ای حیف کنم بهتر از دیدن اینجور برنامه هاست. کانال "می شف" فکر کنم به مذاقت بیشتر بیاد چون از تبلیغ خبری نی اونجا!
اما کتاب فرصت بیشتری به آدم میده.یه جورایی عجله رو از آدم میگیره.

بازم سلام
بازم چشم. شبکه می شف را در اولویت قرار می دهیم

علیرضا پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 16:57 http://www.ghasedak68.blogfa.com

می شف رو من دیدم...اصنم خوشم نیومد....تازه بدتر از اون چاشنی های امرول....
عارفه جان میشه صدا زد امیرحسین جان....
مردم مشکوک میزنن کادوها گرون گرون دریافت میکنن از اشخاص مجهول الهویه بعد تازه میرن تو وب شبنم دست پیشو میگیرن پس نیفتن..میگن ما به شما سه تا مشکوکیم....عجب آدمایی پیدا میشنا...

والا...
اصن یه وضی....به شدت مشکوکه


بار و بندیلت را بستی ؟! تو که هنوز اینجایی. پاشو برو دیگه

نیلوفر پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:13

من هم آشپزی را دوست دارم!

غیر از دوست داشتن آبا چیزی هم بلد هستی؟

نِد نیک پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 20:55 http://blue-sky.persianblog.ir

البته تنوع غذا که خیلی داریم. اما بیشتر این چیزها همین طور که مشخصه تبلیغاتیه. اشپزی بیشترش تجربه هست. نه نگاه کردن به تلویزیون. مادر من ی مدت ی چیزایی یاداشت میکرد اما ندیدم چیزی بپزه. فقط گهگاه نکات کوچیکی را اضافه کم می کرد ببینه طعم غذا چی میشه.
کتاب رزا که خیلی قدیمیه. مال جوونی مادر من هست. الان کتابهای جدیدتری تو بازاره. حتی کتابچه های کوچکی که فقط به نوع خاصی غذا اختصاص داده شده

کتاب مستطاب آشپزی جدیدتر هست و البته هنوز دود از کنده بلند میشه

فالگیر پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:05

دوبار نظر دادنم حمل بر چیز خاصی نشه. دیدم نظر اولم موقع لود کردنش تاخیر شد گفتم شاید نرسیده باشه اینه تلاش دوباره کردم بعد متوجه شدم که مشکل از بی حواسی من بوده!

شما ده بار نظر بده. ما استقبال می کنیم

عارفه پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:07 http://ashianeye2.blogsky.com/

ای بابا شما نگاه کنین اخه اصلا این موضوعیه که موجب مشکوک بودن من بشه؟ نه اخه جون من مثلا دوست پسر نداشته ام می اید برای من از این چیز ها بخره که به من می گین مشکوک؟ نه بابا ما از این شانس ها نداریم خیالتون راحت
شما بگین ما چیمون مشکوکه من توضیح بدم والا. هی یه کلمه یاد گرفتن. همش جو رو متشنج می کنن با شمام ها امیر حسین .
علی رضا جون می ترسم یه مقدار بچه امون سردیش کنه صداش بزنیم امیر حسین جان نیس عادت نداره

همه مشکوکیم مگر اینکه خلافش ثابت شود

arefeh جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:34

Khaste shodam ah asan mikham fingilish benevisam

Are kolan amir az afzayeshe comment esteghbal mikone
Bad ehyanan ame kuchikeye man bud ke migoft na man hich taghiri nakardam man mashkuk nistam uni ke in ruza mashkuke toi

هیچ کدام از ما به اندازه تو مشکوک نیستیم. تمام جوابیه های عمومی و خصوصی ات را خوندم ولی قانع نشدم

arefeh جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 19:10

Va bi maze alan chera ghane nashodi khob mishe begi
To gofti ki dade chera dade manam goftam
Chisho ghane nashodi

همینجوری الکی قانع نشدیم

نیلوفر جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 22:34

بذااااا فک کنمچیزی یافت نشد...بذار یه دور دیگه فک کنممممیه چیزایی پیدا شد!!!!!!!!

تبارک الله

خبرنگار کوچولو یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 21:42 http://www.khabarnegarkocholo.blogfa.com

ولی من به شخصه خیلی ها رو دیدم که پای تی وی میشینن و یادداشت میکنن و درست میکنن واصرار که غذایی که درست کردن فوق العاده بود...
من که به شخصه وقتی غذا درست کردن سامان رو میبینم حالم بد میشه چه برسه به درست کردنش...فکر کن آدم ماهی رو باشیر درست کنه...

مسافر سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:05

به نظرم دلیلش استقبال از برنامه بفرمایید شام هست...می خوان نظر همه رو به این برنامه های آشپزی جلب کنند

آره. می تونه یه دلیلش همین باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد