افرند
افرند

افرند

دست بجنبان!


 بعضی وقت ها فکر می کنم که کارشناسان بیکارند. گاهی اوقات به چیزهایی فکر می کنند و آمار بعضی چیزها را در می آورند که معلوم نیست به چه درد می خورد. مثلا زمان کنکور که می رسد آمارهایی ارائه می کنند که شاید در نگاه اول جالب باشد اما برنامه و فکر و  تدبیری برایش در نظر نمی گیرند. فرضا می گویند شرکت کننده های کنکور امسال 51 درصد دختر بوده اند و 49 درصد پسر. پیرترین شرکت کننده در آزمون فلان سن را دارد و کمترینشان بهمان سن را دارد. خب که چی؟ حالا باید چه کار کرد؟ مثل میزان تلفات در تصادفات جاده ای یا میزان مشارکت در انتخابات!

امروز هم خبری خواندم که برای من اصلا ارزشی ندارد( به جان خودم!) اما برای آن عده از دوستان دم بخت و مشتاق ازدواج و اینها جالب و حتی استرس زا است. برای عده ای خوشحال کننده و برای عده ای هم نارحت کننده است.

حالا این خبر چی می تواند باشد:

  •       افزایش میزان وام ازدواج؟!
  •        مسکن ارزان برای زوج های جوان؟!
  •       ازدواج ارزان با 200 هزار تومان؟!
  •        کار با امنیت شغلی برای زوجین؟!
  •       همه موارد؟!
  •        هیچکدام؟!

 

گزینه درست همان هیچکدام بود. اصل خبر این بود که از حدود دو سال آینده و با توجه به پیک افزایش جمعیت در دهه شصت و کاهش میزان زاد و ولد در دهه هفتاد ، تعداد پسران مجرد و دم بخت بیشتر از دختران دم بخت خواهد بود! حالا همین کارشناسان بیکار نتیجه گیری کردند که با تشویق به ازدواج دختر پسرهای همسن و با اختلاف سنی کم می شود از بروز مشکل پیشگیری کرد!

این مهم( مزیت /مشکل ) تا حدود های سال 96 و 97 ادامه دارد. خلاصه گفتم که با توجه به اینکه مسولان هیچ برنامه ای در این زمینه ندارند و نخواهند داشت ، دوستان دم بخت با در نظر گرفتن چشم انداز بلند مدت اقدامات لازم را مبذول فرمایند!


+ اصل خبر


نظرات 33 + ارسال نظر
جزیره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:34

اول

باریکلا

جزیره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:35

خب حالا بریم سر پست.
این خبرو قبلن شنیده بودم. بعد جالبه طرف مقابلم هم با یه هیجانیتعریف میکرد درست شبیه این: بعد من نفهمیدم چرا هیجان داشت؟!
تازه الان هم نفهمیدم چرا تو تشویق کردیدوستان رو؟
یعنی الان نفهمیدم دقیقا باید چیکار کنیم خب؟

این یارو امروز مصاحبه کرده بود و این حرف ها را زده بود! تو نکنه با بچه های بالا در ارتباطی که خبر را زودتر شنیده بودی؟!
روی سخنم بیشتر با پسرها بود که یا تا دو سال دیگر ازدواج کنند یا تا پایان سال 97 منتظر بمونند
شما که کلا برای این قضیه مشکلی نداری. پس بی خیال!!

شبنم سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:44

میگم امیر؟؟!!!
اشتیاق و مشتاق یکیه ؟؟!!!!

خب دست بجنبان .........!!!!!!!

شبنم !!!!
فرد مشتاق، اشتیاق داره!!!
کی من؟!

جزیره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:49

ااااااااااااِ یه چی میگیا. من رفیقم چندروز پیش بم گفت بعد چه جوری میگی یارو امروز مصاحبه کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تازه شم فک کنم اون خیلی وخت پیش تر خونده بده خبرو. خبرت سوخیده بوده:دی

آهاااااااااااااااااان راس میگیاااااااااااا پسرا به نفعشونه ازدواج کنن وگرنه این قضیه رو مهریه و اینجور چیزا هم تاثیر میزاره
این جمله ی :شما که با این قضیه مشکلی نداری +ایکون تعجب با چاش باباقوری رو نفهمیدممن فک کنم تایم خوابم گذشته سطح هوشیاریم اومده پایین که هی حرفای تورو نمیگیرم

اومدم بگم که تو با قضیه ازدواج که مشکلی نداری. اول مطمئن بودم ! بعد شک کردم و برای همین اون آیکون را گذاشتم!! حالا تو که مشکلی نداری؟!

شبنم سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:53

امیر؟؟!!!!

"پ ن پ" من ؟؟؟!!!!

ااااااااااا
شبنم تو هم آره؟!؟!؟!؟

شبنم سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:00

نه من نه تو...اصلا "هیچکاره "

اااااااااا هیچکاره؟!؟!؟
عجب!

جزیره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:01

چرا مشکل دارمدفعه ی اخرت باشه اسم این کار خلاف شئونات(:دی) رو جلوی من میاری

از من گفتن بود ها

رخساره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:06

پس شش هفت سالی وقت داری....

به به رخییییییی
شما که دیگه از این مشکل ها نداری
منم سالها وقت دارم

مسافر سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:12 http://www.payepiyade.blogfa.com

یک حسن داره این خبر که اعتماد به نفس کاذب خیلی از پسر ها رو کم می کنه

با اعتماد به نفس کاذب دخترها چه کار کنیم؟!

خبرنگار کوچولو سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:30 http://www.khabarnegarkocholo.blogfa.com

جوانای همسن دختران کار ندارند.برای همین میرن با بزرگتر از خودشون ازدواج میکنن.
کارشناسن دیگه از همین راه پول در میارن.
بیچاره ها دستشون به جایی بند نیست که کاری چیزی برای این آقا پسرها جور کنن تا دخترا هم نرن به خاطر معیشت زندگی با غیر همسن ازدواج کنن

خب اگر کارشناسان از همین راه پول در میارند بد نیست ما هم بریم کارشناس مسائل اجتماعی بشیم والا...

راد چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 13:56 http://mmrad.blogfa.com

خب فقط مشکل و نگرانی مون همین خبر که بحمدالله اعلام شد............ و همه نگرانی ها رفع ...
چقد همه به فکر هستن...

میگم مشکلت چیه..خب زودتر ماشین بخر.... میگه فقط موندم تو انتخاب رنگش

اصلا از اولش هم مشکلی نبوده!

فرشته چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 14:20 http://houdsa.blogfa.com

به جای نوشتن دست بجنبون...پس فردا همینم گیرت نمیاد...والا...

همین چی گیرم نمیاد؟! همین چی؟!

علیرضا چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:27 http://www.ghasedak68.blogfa.com

و علیکم السلام.....با این حساب کلا من و خانومی در روند بهبود بخشیدن به این مهم گام بزرگی برداشتیم که ازدواج همسن داشتیم....
یه سوال خیلی جدی برام پیش اومد..تو که تا حالا نکردی...ازدواجو میگمبعدنا اگه کردی با چه اختلاف سنی ای ازدواج میکنی؟؟؟

شما که اصلا الگو و سمبل و نماد و پیش قراول ! خلاصه همه چی بودی در این امر خطیر!
بعدنا در موردش فکر می کنم!

خروس بی محل چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:09 http://fb20x.blogfa.com

یاد یک خاطره ای از دبیر شیمی مان افتادم ( خدا رحمتش کنه ) - خاطره او مربوط به بیش از 40 سال قبل بوده است که هنوز توالتها لوله کشی نشده بودند .
میگفت : وقتی می روی به یک دستشویی عمومی می بینی که متصدی مربوطه(همانی که برای هر دستشویی باید یک سکه تقدیمش کنی) قبل از وارد شدن به دستشویی می اید آفتابه قرمز را برمیدارد و به جایش یک آفتابه آبی می گذارد(توهین به رنگ دو تا از تیم های مشهور نشود! ) ! وقتی علت را می پرسی که چه فرقی دارند و هدف از این کار چیست ؟‌جواب می دهد ما که اینجا داریم پول میگیریم خوب باید یک عملی انجام بدهیم که به چشم بیاد و نگویند داری اینجا چیکار می کنی !!!
حالا هم آمار و آمارگیری مسولین مذکور از سر بیکاری و بیدردی است و لاغیر !

من هم این جریان را شنیده بودم . بالاخره مسول آفتابه هم پست و مقامی برای خودش داره

علیرضا چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:48 http://www.ghasedak68.blogfa.com

حواس برا آدم نمیذاری که......تبریک میگم بابت بازی فوق العاده ی دیشب و بالطبع برد شیرین سپاهان

اااااا تو تبریک گفتن هم بلدی؟!

هیچکاره چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 18:27

بنده اماده گی خود را برای رفع هرکونه مشکل در این زمینه اعلام میکنم
همسنو و غیر همسنم فرقی نداره . فقط پولدار باشه ( پدرشون) خوشگل باشه . تک فرزند باشه
بقیه هم برای دوستان

بابا آماده ... من هم با این شرایط آمادگی دارم

علیرضا چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:28 http://www.ghasedak68.blogfa.com

اشتها رو برم هیچکاره جان.....یه وقت رودل نکنی

والا....

علیرضا پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:12 http://www.ghasedak68.blogfa.com

تو رووووووحت......من تا حالا بهت تبریک نگفتم؟؟؟؟نگفتم؟؟؟؟روانی....
اینا چه مرگشونه...مگه میخوان چه غلطی بکنن.؟؟؟مگه نگفتن چهار خرداد نتایج اولیه رو میزنن؟؟؟؟پ چی شد؟؟؟دیشب تا دیروقت بیدار بودم با یه استرسی که خدا میدونه...

از بس جدیدا تبریک نگفتی یادمون رفته که تبریک گفتن هم بلدی!
فعلا دارند برنامه و نتایج آزمون دکتری را اعلام می کنند تا بعد برسه به ارشد

مسافر پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 http://www.payepiyade.blogfa.com

حالا یک مدت هم دخترا اعتماد به نفس کاذب داشته باشن مگه چیه؟؟؟

هیچی

نیلوفر پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 14:35

هیچکاره و امیروفسکی عزیز!یه دختر با همچین شرایطی که نمیاد همچین حماقتی بکنه آآآاخهه
حالا هرچقددددم که شماهااااا آماده باین

در احادیث آمده همانا دختر را برای حماقت آفریدیم

نیلوفر پنج‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 21:39

منظورت اونه که گفته همانا دختر و پسر را نیافریدیم مگر برای حماقت!!!ولی بدانید و آگاه باشید که پسران تنها در این زمینه از دختران پیشی گررفته اند!!!و تبارک الله احسن الخالقین!

حدیث و آیه جعلی نساز خواهر من!

غزل جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 00:28

با این حساب نسل سوخته بودن متولدای دوره جنگ تکمیل تکمیله تا صد سال دیگه هم بدبختهایی مثل ما نخواهد اومد....راستی شما هم دست بجنبان دیگه تهدید بود اینا فردا نیای اینجا زار بزنی زن خوب گیر نمیاد و این حرفا ما حوصله زنجه موره نداریم

ما کارمون از سوختن گذشته . دیگه جزغاله شدیم رفت
نترس من اهل زجه موره زدن نیستم :)

اصغر جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:13

و ابتدا خداوند حماقت را افرید و سپس برای تجسم آن زن را آفرید
تنها ایه سوره حماقت

احسنت

[ بدون نام ] جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:25

تفسیر آیه سوره حماقت:
خدا مرد را آفرید و حماقت را به حد کمال در او نهادینه کرد!
با خود گفت این دیگه چققققققد چییییزه!!!
سپس زن را به گونه ای تعدیل شده آفرید و به نهایت عاقل نیافرید تا بتواند مرد را تحمل کند!!!!
ولی خدایی حماقت تعدیل شده هم حدی دارد آخخخخر!!!در نتیجه میرسیم به همون پله اول که دختری با اون شرایط عمرا تن به ازدواج با تجسم حماقت در خلقت بدهد!!!!!چه تفسیر سنگینی داشت!!!!امیروفسکی و اصغروف عزیز،فکر نمیکنم متوجه شده باشین!!!

نیکولف جان خودت فهمیدی چی گفتی که انتظار داری بقیه بفهمند؟!
دست از جعل احادیث بردار خواهر من . برای اون دنیات میگم

مسافر جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:08 http://www.payepiyade.blogfa.com

اینجا کامنت خصوصی نداره؟؟؟ من الان چی کار کنم؟

ستون سمت راست. اون بالا که نوشته کامنت خصوصی

علیرضا جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 18:04 http://www.ghasedak68.blogfa.com

آقا چرا بحث میکنین برادران من...انقدر حدیث و آیه جعلی نسازین دیگه...در حماقت خانوما همین بس که تو نهج البلاغه رسما به ناقصی عقلشون شک شده....سند از این معتبرتر؟؟؟؟برین پی کارتون تمومش کنین زشته...

والا... با این نون هاشون

نیلوفر جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 18:50

اسممو یادم رفته بود بنویسم تو کامنت بالایی!!!
گفتم که بعضیا تو حرفاشون دقت بیشتری داشته باشن!

امان از حواس پرتی

سحر جمعه 5 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:26 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

راستش چندان اصل خبر با نتیجه گیری شما مرتبط نبود.
در هر صورت من نظری در این مورد ندارم به تست های سنجش رسیدگی کنم فکر کنم بهتره .

پس میشه بگی ما الان داریم روی چی بحث می کنیم؟!

بله شما به تست هات برس

علیرضا شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 http://www.ghasedak68.blogfa.com

آقا تو میدونی اینا کی نتیجه ارشدو میزنن..؟؟؟؟ای تو رووووووووووووحشون....مردم آزاری دارن؟؟

علیرضا شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 http://www.ghasedak68.blogfa.com

هی وااااااااااااااای من...نتایجو زدن....حالا لامصبو هر کاری میکنی باز نمیکنه.....
برای دیوونه شدن ثبت نام تو یکی از آزمونای سنجش کافیه

مرتب رفرش کنی باز می کنه

علیرضا شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:42 http://www.ghasedak68.blogfa.com

رفرش دارم میزنم از اون موقع تا حالا...باز نمیکنه..تموم شارژ وایمکسم پرید...

اصغر یکشنبه 7 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:46

پست جدید بزن تنبل بیام سوره رو کنم

قصه گو دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:23 http://khalvat11.blogfa.com/

اونروز خواستم کامنت بگذارم بلاگ اسکای راه نمی داد.
خواستم بگم موقعی که قضیه برعکس بود (تعداد دخترهای مجرد بیشتر از پسرها بود) حضرات تعدد زوجات رو مطرح کردن
خوب حالا می خوان چه غلطی بکنن؟

همین ازدواج همسن ها و این ها را فعلا رو کردند تا ببینیم بعدا چی پیش میاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد