افرند
افرند

افرند

دشت

چهارشنبه هوای اصفهان وحشتناک گرم بود. البته هنوز هم هست. از گرمای هوا حسابی کلافه شده بودم. قرار بود سفری کوتاه برویم و چون هوای اصفهان را به عنوان پیش فرض برای خودم حساب کرده بود فقط لباس های تابستانی و پیراهن های آستین کوتاه با خودم برده بودم. کمتر از دو ساعت رانندگی کردیم و به بام ایران ( به حساب حرف خودشان) سمیرم رسیدم. انگار به کشور دیگری پا گذاشته بودیم. شب بود و نسیم که چه عرض کنم به شدت سوز سرما را حس می کردیم به طوری که تا چند ساعتی بخاری اتاقمان را روشن گذاشته بودیم. حالا من هم این وسط به خودم فحش و بد بیراه می گفتم که چرا برای همچین سفری لباس گرم با خودم نیاورده بودم. هر چقدر بیشتر فکر می کنم می بینم که کشور جالبی داریم. جایی که فقط با دو ساعت رانندگی میشه از گرما و آفتاب سوزان به سرما و برف نوک قله ها رسید. میشه با یک سفر کوتاه ایران چهارفصل را تجربه و درک کرد. جای همگی خالی . هوای عالی ای داشت. 

 

وقتی به دشت های یاسوج رسیدم و سر سبزی و نشاط را در زمین و مردمانش دیدم ، یک لحظه احساس کردم که چه خوب میشد اگر می تونستم این زندگی پر زحمت و استرس را رها کنم و در عوض یک لبخند از ته دل کشاورزان آنجا را به دست بیارم. یک بیل بگذارم روی دوشم و از این طرف دشت به اون طرف دشت برم و این همه سر سبزی را با گوشت و پوستم و خونم احساس کنم. اما نمیشود. به هزار و یک دلیل... همین باغی که داریم و هفته یک بار بهش سر میزنیم و آبیاریش می کنیم برای هفت پشتم کافیه  

  

پی نوشت : چقدر خوبه بتونی روی دوستانت حساب باز کنی. رفیقانی که همیشه و در هر مکان کنارت هستند و هوات را دارند. هنوز خاطرات و کامنت های وبم در سفر قبلی از ذهنم پاک نشده بود که یکبار دیگر ممنون لطف دوست عزیزی شدم. شبنم بانوی عزیز برای این 72 ساعت و میزبانی و پاسخ گویی به کامنت ها بی نهایت ازت ممنونم.از همه دوستانی هم که چراغ این خانه را روشن نگاه داشتند و به شبنم بانو کمک کردند ممنونم. ایشالا تو عروسیشون جبران کنم ( به غیر از عارفه!!)  

پی نوشت 2: پشتکارم در این زمینه عالی بود. امروز آزمون های گواهینامه را با موفقیت پشت سر گذاشتم...

نظرات 20 + ارسال نظر
ehsan شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 22:40 http://roozbarooz.blogsky.com

حال کردیم و لذتش بردیم

نوش جان....قابل داشت

شبنم یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:17

سلااااااااااااااام امیر ...
قابل شما رو نداشت ....شاید این لطف تو بود که شامل حال من شده بود ....مرسی که این فرصت رو در اختیارم گذاشتی ...

سلاااااااااااااااام شبنم بانو
ممنون به خاطر این چند روز و این همه لطفی که داشتی
به امید روزی که وب خودت را ببینیم

رسول یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:40

سلام هیچکاره و علیرضای عزیز
چطورید ؟
من اجازه ندارم به مجردها سلام کنم

تو اصلا اجازه نفس کشیدن داری ؟! تو اصلا اجازه....استغفرالله

راد یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 http://mmrad.blogfa.com

همیشه به مسافرت.....

ممنون

قصه گو یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:18 http://khalvat11.blogfa.com/

جدن هوای ایران معرکه است
همیشه می شه در یک زمان چهار فصل سال رو درش پیدا کرد.
همیشه به گردش آقا.

ممنون ...مرسی
واقعا هوای معرکه ای بود...و در عین حال جالب و شگفت انگیز

علیرضا یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 17:25 http://www.ghasedak68.blogfa.com

سلام به آقا رسول گل.مخلصیم دادا.مبارکا باشه بازم.آره با مجرد جماعت قاطی نشی بهتره:))دلم حسابی تنگت شده بود.
امیرحسین خوب جایی رفتی.منم یاسوجو خیلی دوست دارم.معرکه اس.سمیرمو شنیدم زلزله اومده بود.آره؟؟!!
تکلیف من چیه اونوخ که هم به اینجا سر زدم هم از عروسیم گذشته هم عارفه نیستم.من تو کدوم گروهم؟با من چیکار میکنی؟

به من که سلام نکردی اما من جواب سلامت را میدم!
شما چون حال و دلت گرفته است و قراره خفقان بگیری باهات هیچ کاری نمی کنم

arefeh یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 19:03

Khosh halam ke behetun khosh gozashte

خودم هم خوشحالم

[ بدون نام ] یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 19:03

چه سفر خوبی کاش من هم میتونستم یه همچین سفر کوتاهی با خانوادم برم

جنابعالی به روح اعتقاد دارید؟!

شبنم یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 19:59

سلاااااااااااااام امیر...
راستی ....
خوشحالم که موفق شدی ...تبریک میگم ...حالا چی میخوای سور بدی ...؟؟؟!!!!


سلاااام شبنم
چون تو فقط بهم تبریک گفتی یک سور مفصل بهت میدم

سحر دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:53 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com

من هم دلم یه سفر خوب می خواهد. یک جای خنک . ولی سفر دسته جمعی خوش می گذره.
از آشناییتون خوش حالم

بعضی جاها سفر تک نفره میچسبه و بعضی جاها دسته جمعی
منم از آشناییتون خوشحالم

علیرضا دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 http://www.ghasedak68.blogfa.com

من چون سابقه ی خرابتو زیر ذره بین جلو چشام دارم مخصوصا در رفتن از خرید هدیه برای خانومی در مناسبت روز زن تبریک نگفتم....وقتی سور نمیدی برا چی تبریک بگم؟؟؟
تو یه کاری میتونی بکنی....یه بالش بزار دم دهنم....اینکارو میتونی باهام بکنی...

تو این کاره نیستی. نمیخاد بهونه برای تبریک نگفتن بیاری. موقع تسلیت گفتن که شد خبرت میکنم بیای تسلیت بگی
من هیچکاری نمیتونم برات بکنم...

سحر دوشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:20 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

خوب ادم ها با هم متفاوت هستند من اصلا سفر تکی دوست ندارم و بهم خوش نمی گذره. مسافرت با فامیل رو بیشتر ترجیح می دهمخصوصا وجود عارفه یک نکته ی ضروری است.
دل نوشتتون رو هم خواندم .وقتی آدم دلش بارون می خواهد و نمی اید خیلی دردناک است. به خصوص برای من.

اتفاقا خیلی جاها تکی سفر می چسبه
جاهایی که دوست داری تنها باشی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:06

ای کاش این مردم دانه های دلشان پیدا بود

سهراب سپهری جان چطوری ؟ خوبی؟ کم پیدایی؟!

تلاش سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 17:57 http://hadafbozorgman.blogfa.com/

سلاممم..
خوبی؟
چقدر فعال شدی من نمی رسم بخونم و کامنت بدممم خونه جدید بهت ساخته حسابی..
نیستید اون طرف های ما پیداتون نمیشه!

سلام
سایه شما سنگین شده و گر نه من برای همه پست هاتون کامنت گذاشتم

جزیره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:10

امیرحسینگواهینامه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نداشتی؟؟؟؟آخییییییییییییییییییییییییییییییی

جزیره؟! نمی خونی پست هام را آیا؟!؟!
گواهینامه موتور بود

جزیره سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:11

اون پست خیلی دور
خوندم الان
خب چرا با این سوالا ادمو شرمنده میکنی؟
مبارکه. میگم گواهی نامه موتور هم مسخره ستاااااااااااااااااااااااااا.میگم ایا افسر سوار میکنی ترک موتورخب اگه نه پس چطوری ازمون میگیرن؟

مسافر سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:18 http://www.payepiyade.blogfa.com

به به خوبه خوش بگذره.. من ۴ سال از عمرم رو یاسوج بودم ...یاسوج هم ۲ ساعت با شیراز فاصله داره و آب و هواش خیلی فرق داره...کلا جای جالبیه

مسافر سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:29 http://www.payepiyade.blogfa.com

۴ سال یاسوج بودم...جای جالبیه...با شیراز هم ۲ ساعت فاصله داره و کلی آب و هواش فرق داره...یک سوال برام پیش اومد یعنی دوستان از طرف شما جواب می دهند؟؟ بعد نظرشون با شما یکیه؟؟

مسافر سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:32 http://www.payepiyade.blogfa.com

۴ سال یاسوج بودم...جای جالبیه...با شیراز هم ۲ ساعت فاصله داره و کلی آب و هواش فرق داره...یک سوال برام پیش اومد یعنی دوستان از طرف شما جواب می دهند؟؟ بعد نظرشون با شما یکیه؟؟
راستی من برای هر کامنت پدرم در میاد ۱۰۰ بار باید هی بزنم تا بره...راه حلی داره؟؟

مسافر سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 23:33 http://www.payepiyade.blogfa.com

هاها همه کامنت ها حالا رفت ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد