افرند
افرند

افرند

استاد...

امروز 15 اردیبهشت سالروز تولد استاد بزرگ آواز ایران غلامحسین بنان است. استاد بنان به اعتقاد قشر کثیری از دوستداران و صاحب نظران موسیقی بهترین صدای موسیقی ایران را دارا بوده و هست. کسی که من همیشه و در هر مکان آمادگی این را دارم که با شنیدن صدای دلنشینش وقتی می گوید " تا بهار دلنشین آمده سوی چمن" یا با تحریرها و زیر و بم های فوق العاده اش در "باز ای الهه ناز" آرامش بگیرم و به صدای او و موسیقی ایرانی می بالم. خیلی از هنرجویان موسیقی ایران قطعاتی که او خوانده است را در دوران آموزش موسیقی می آموزند و اکثر شیفتگان آواز ، ردیف های موسیقی را با صدا و سبک او یاد می گیرند.

به شخصه ( و به اعتقاد خیلی ها که با آن ها در این زمینه صحبت کردم) بر این باورم که بهترین و کامل ترین صدای آواز خوانی ایران و موسیقی سنتی ایران متعلق به اوست.

امسال صد و یکمین سالروز تولد اوست. ای کاش در تهران بودم و به مزارش در امام زاده طاهر کرج سر می زدم.

روحش شاد....یادش گرامی


پی نوشت: یاد و خاطره ایرج قادری  گرامی. امروز 16 اردیبهشت او هم به سرای باقی شتافت. روحش شاد...

نظرات 31 + ارسال نظر
شبنم جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 20:50

امیر؟؟!!!!
دیگه با این پست گذاشتن یه قطعه قطعی شد ..

آره تصمیم گرفتم این بار به جای سنتور زدن ، بخونم تا هر چه زودتر مهمان ها منزلمون را ترک کنند

شبنم جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 20:51

به افتخارم ...

دیگه داری قهرمان بلامنازع میشی

شبنم جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 20:55

این صدای عارفه هست.....

"لایک به کامنت شبنم جووووووووووووون "

عارفه جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:05

سلام
روحش شاد و یادش گرامی باد

یادش گرامی

هیچکاره جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:07

اااا چه با حاله اینجا

با حالی از خودتونه

شبنم جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:14

جناب هیچکاره ؟؟!!!
دیدین چه اسم قشنگی دارین ..

شبنم جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:44

خانوما و آقایون لطفا همگی ساکت ....

امیر میخواد بخونه ...


نیلوفر جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:51

بعلههههههه....
دوستان اصفهانی و علاقمند به موسیقی(علیرضاااااااااا) ،اون هفته سالار عقیلی کنسرت داره، من که خیلی دوسش میدارم:)
بعدشم،خاله زنکی یعنی چی آقققققای امیرحسین؟؟؟

آره دیدم که کنسرت داره ولی متاسفانه هنوز کسی را پیدا نکردم که باهاش برم کنسرت
هیچی....چیز خاصی نیست

arefeh جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 22:12

Agha aval az hame un arefeh man nabudama
bale shabnam juuuuuuuuuun kolan like be khodet ghorbunet beram

Babam asheghe ostad banan bud nemidunam fek konam kgatere ziad dasht
Manam bara hamin kheyli dus daram
Khoda biamorzesh
Vel kon baba shabnam enghad badam miad pesara khodeshuno lus mikonan
Hala masalan ye ghate bezare chi mishe
Bikhial shabnam banu

ااااا من فکر کردم اون عارفه هم تویی...
بقیه اش هم که در مورد شبنم خانم بود!

خروس بی محل شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:31 http://fb20x.blogfa.com

ای داد و بیداد !!!!
میدونی چرا ؟‌
چون من دو شب را در همان امام زاده کرج خوابیده ام و خبر نداشتم که قبر این بزرگمرد در آنجاست و آنرا نتوانسته ام زیارت کنم ! حالا که گفتی دارم حسرت میخورم .اگر چه من از این امام زاده خاطره تلخی دارم (همان خاطره مسافرت پارسال که در وبلاگ هم به زبان شعر آوردم و دزدان ناجنس اموالم را از چادر به غارت بردن !)
بهر حال یادش گرامی .
ضمنا نوشته ای ؛نود و یکمین سالگرد درگذشت ؛ و فکر می کنم اشتباه شده است چون ایشان در سال ۱۳۶۴ فوت شدند و الان باید بیست و هفتمین سالگرد درگذشت ایشان باشد و شاید هم منظورتان سالگرد تولد بوده است که باید اصلاح بفرمائید .
ممنون

فرهاد خان میدونی چه کسایی در امام زاده طاهر کرج هستند؟!
احمد شاملو ، غلامحسین بنان ، دلکش ،هوشنگ گلشیری ....خیلی دلم میخاد حتما سر فرصت به این امام زاده سر بزنم
ممنون از دقت نظرت فرهاد خان ....اصلاح شد...زادروز ایشان 15 اردیبهشت سال 1290 است .

جزیره شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:05

سلام
روحش شاد
بنده به دلیل تخصص نداشتن تو این زمینه نظری ندارم.بله

سلام

علیرضا شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 http://www.ghasedak68.blogfa.com

و علیکم السلام...دو روز نبودم خفه کردین خودتونو جماعتاول اینکه منم با نظرت در مورد استاد بنان خیلی موافقم...صداش واقعا تک بود و هست...خیلی آرامش بخشه و هر چند باری هم که گوش بدی هر بار بیشتر از دفعه ی قبلی لذت میبری...
این عارفه رو یکی راهنماییش کنه داره این وسط گیج میزنه پیلی پیلی میره....شبنم که مال گروه ما بود....بیخودی خودتو قاطی ماها نکن...تو برو با گروه خودت با حرفای خاله زنکیتون....برو...در ضمن با پا پس میزنه با دست پیش میکشه...از اون طرف هر چی دلش میخواد به امیر میگه بعدشم میگه امیر یه آهنگ بزار واسمون....اصن روت میشه؟؟؟؟روت میشه اصن تو چشا امیر نگاه کنی بگی اهنگ میخوام...؟؟؟دخترم دخترای قدیمچه جسارتا...!!بعد اینکه بعععله سالار جان هم کنسرت دارن و من کلا خیلی دوسش دارم ولی مشکل همون مشکل امیرحسینه...باید دید خانومی همراهی میکنه یا نه...اگه نیاد که منم نمیرم....چون فکر نمی کنم رضا هم حوصله داشته باشه بیاد....

شما که کلا غایبی مگه اینکه خلافش ثابت شه
صدای استاد فوق العاده است...
والا....میبینی...راست راست زل می زنن تو چشم آدم و....استغفره الله
بابا دست خانومی را بگیر و برید کنسرت دیگه...

arefeh شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 15:51

Khastam begam alan khastam mikham bekhabam be moghash farsi j hamatuno midam ziad dor bar nadarin

همونا که علی گفت

علیرضا شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 15:59 http://www.ghasedak68.blogfa.com

الان یعنی اومده کری خونده واسمون...وای کرک و پرم ریخت.....برو...برو بگیر بخواب....مسواکتم بزن و بخواب..آباریکلا

والا

علیرضا شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 16:32 http://www.ghasedak68.blogfa.com

تو بیا من هرچی خواستی بهت میدم فقط اگه تونستی خانومی رو راضی کن بیاد کنسرت ....یعنی رو دورش نباشه نیست دیگه....شما مردادی تو خونواده تون ندارین فکر کنم؟؟؟

آهان از اون لحاظ
چرا دادا ...مردادی داریم....خوبشم داریم

اصغر شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 18:22

من مردادیم . کنسرتم میام اگه کسی مهمومنم کنه

خوشم میاد هر بار هم یه اسمی داری

عارفه شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 19:55 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

اخه چیه امیر حسین چشت به علی رضا افتاده خیلی مظلوم شدی. زبونت پیشی خورده از همون ها که علی رضا می گه؟هان ؟
بعد هم من هر چی بهش گفتم حقشه. اینو مطمئن باش. حالا همچین خودشو لوس می کنه نمی خواهی نگذار. چی کارت کنم خوب .
نه همین کامنتت یعنی علی رضا جون حسابی کرک و پرت ریخته . همین ترسی که تا الان داشتی کافیه .بهت رحم می کنم.
بعله هیچ کس بهتر از این جانب یک مردادی رو نمی شناسه. همین الان کچلم کرد. با جفت پا اومد روم تا من بد بخت رو از خواب بیدار کنه.
اهان علی رضا جون شما زیاد در جریان اتفاقات قبلی نیستی . اصلا این ما جرا رو خود شبنم جونم درست کرد ما هم پشتش در اومدیم .اون وقت چه جوری می اید تو گروه شما؟
آره این که ادم با کی بره کنسرت خیلی خیلی مهمه. حالا من یه دختر خیلی خانم و خوب می شناسم حاضره با یکی بیاد کنسرت ها! نبود؟ منم می خواهم.

علیرضا شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:32 http://www.ghasedak68.blogfa.com

مردادیتونو خدا عمر با عزتش بده که جفت پا اومد رو تو....خجالتم نمیکشه گرفته خوابیده...الان چه وقت خوابه؟؟؟جوونم جوونای دهه 60...کار و درس و زندگی و مشغله و ...اینام میرن مدرسه بعدشم میان میخوابن...تازه کاش دو زار سواد یاد میگرفتن....نه اینکه همه رو غلط و غولوط بنویسن....آره به جون تو...کرک و پرم ریخت....حالا چسب دوقلو میارم بچسبونم...
شبنم از اولشم تو گروه ما بود..اصن از همون اولشم من و امیرحسین و شبنم سه تفنگدار بودیم....هر چی هم برنامه ریزی کرده شبنم واس گروه خودمون کرده...تو برو با همون به قول امیر نیکولف جانتون خوش باش....
در ضمن اصرار نکن...کنسرت جای بچه های زیر 18 نیست...

عارفه شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:55 http://ashianeyedardhayam.blogfa.com/

نه علی رضا یه هفته نبودی با توپ پر اومدی نطقتونم که باز شده خدا رو شکر.
هه اگه از نظر تو ته سواد اینه که موقع تایپ کردن اشتباهی دستت روی یه دکمه ی دیگه نره و درست بنویسی باشه من بی سواد ولی از نظر من درک و شعور و فهم است که بنده سر شارم. حالا تو علی رضا برین ببینی چیزی پیدا میکنید؟
علی رضا شماره عینکت رفته بالا یه سر به کامنت های پست قبل بزن می فهمی شبنم با کیه.
امیر حسین هم که از ترسش رفته تو سوراخش . پیداش نیست. اینم از اون یکی یارتون.
ما همیشه با نیکولوف شبنم بانو ورخساره دیگر دوستان حال می کنیم و خوشیم.
اصلا به خاطر این حرکت ناجوان مردانه ات می روم دست یکی رو می گیرم می روم تا تو ضایع شوی. اون وقت شما سعی کن با عروسمون مذاکره کنی شاید بیاد. اخ که من چه قدر با بانوات حال می کنم.
اصلا حیف من که میخواستم با یکی از شما ها برم برین ببینم کی اخه با شما دو تا میاید ؟ من که بدون یار نمی مونم خیالت راحت . دارم کسایی که منتظر یه اشاره اند از طرف من تا با کله بیان


نیلوفر شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 23:17

اشکال نداره،من حتمن جاتونو خالی می کنم
بعدشم امیرحسییییییییییین!ببین کاردا!آخه این چه حرفی بود انداختی تو دهن مردم؟؟؟؟؟خوبه بهت بگن امیروفسکی؟؟؟؟؟؟هاااان؟؟؟هااااااااان؟
بعدشمممممممامیرحسین خوب اونی که نصفه شب برات مسیج میده چرا نمیاد با هم برین کنسرت؟؟؟؟

ااااااا پ تو میری کنسرت؟! من می خوام آخه
هر جور دوست داری من را صدا کنامیروفسکی و نیکولف و رخییییخوبه؟!
اونجوری باید هزینه بلیطش را من بدم. یکی را میخوام که بیاد پول کنسرت من را هم بده

علیرضا یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:18 http://www.ghasedak68.blogfa.com

"برین ببینی چیزی پیدا میکنید."؟؟؟!!
آخرش روشن کن مخاطبت مفرده یا جمع.بانو هم به دلایلی کاملا معلوم نمیان وگرنه خودش با سر میومد.
از اونجایی که من و امیر حسین کلا افتخار نمیدیم با دختر جماعت بریم بیرون بی صبرانه منتظریم یکی از اون جماعت سر سپرده ای که با سر میاد دنبالتو ببینیم.زود یه کاری کن جورش کن:)))

لایک!

راد یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:39

من می خوام برم کنسرت رستاک

جای ما هم خالی

دلتنگ یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:38

اول این که من می گم یارتون تو سوراخ موشه .
دوم این که گذاشتم هر جور خودتون می خواهین انتخاب کنید اگه امیر رو حساب کنیم جمع بگیر ولی چون امیر تو بحث دخالتی نمی کنه می شه حسابش نکرد اون وقت شما مفرد بگیر.
هه شاید اون جماعت سر سپرده به شما وقت ملاقات ندهن.ای شیطونه می گه از لج شما دو تام که شده اخر هفته با یکی بروم
عزیزم شما افتخار نمی دین؟ هیچ دختری حاضر نیست شما دو تا رو همراهی کنه
اره راد عزیز کنسرت رستاک و هما رو هم دوست دارم.خوش بگذره بهت

اوهوم!!!

شبنم یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:45

اینجوری نمیشه ....
باید یه منشی بگیرم .....

لطفا به کامنت پایینی مراجعه کنید!

اکبر یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 14:29

من منشی شبنم
اصلا من میخوام با یه دختر خوب دوست بشم ( نه از اون دوستی ها) دوست واقعی
از علاقه مندان درخواست میشود رزومه خود را به همین جا ارسال کنند

سلام اصغر ....نه.... اکبر!
مگه اینجا بنگاه دوست یابیه ؟! برو در خونه خودتون بازی کن!

علیرضا یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 18:45 http://www.ghasedak68.blogfa.com

آره دیگه طفلی از بس اون وسط پیلی پیلی رفت و نفهمید تو کدوم گروهه بایدم جمع و مفرد بودن مخاطبشو قاطی کنه.
شمسی خانوم بود اومده بود تو وب من میگفت تیپت دختر کشه.دنبالت راه میفتن.دلتنگ نبود که.:)))
عزیزم شما خودت دلت میخاد بری با کسی بهونشو ننداز گردن ما.این همه نقشه کشیدی برسی به این نتیجه؟ما رو بگو ساده.حواس نداشتیم همون اول بگیم کنسرت اصفهانه نه شهر شما.تو کجا میخای بیای؟نگو بحث چیز دیگه ای بوده[نیشخند]میخوای بری برو.ما که کممون نمیاد.برو.:))
آآآی نفس کش...شبنم مال ماست.فقط با بچه محل خودمون دوست میشه:))))شما برو همون که امیر گفت:)





شبنم یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 20:11

شرط اول برای منشی شدن ....
لطفا در ساعات غیر کاری به دنبال مسائل شخصی خود باشید ....
شرط دوم .... هر گونه سو استفاده از نام ؛منشی ؛برای انجام مسائل شخصی پیگرد قانونی دارد ....




arefeh یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 20:24

Shans ovordi ali reza asan hoseleye kal kal nadaram
Jane man fek kardi man vaghan migam tipet dokhtar koshe
?
Akhe un tip bud ba muhaye parishun
Man ghalat bokonam chize ezafe bokhoram bekham ba kesi beram
(Khak be saram man chera jadidan in ghad bi adab shodam)

Ma az un jur khanevade ha nistim ke bekhaym az in kara bokonim

Tahesh in bud akhare hafte dokhtar khale daiamo ra bendazam

arefeh یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 21:11

Nemidunam chera vaghti in posto ba axesho mibinam boghzam migire

به خاطر اینکه بغض نکنی پست را عوض کردم

من دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 00:10

منشی ساعت کاری و غیر کاری نداره
اصلا منشی برای سوء استفاده از نامش و در مواقعی خودش افریده شده

در این مورد حرفی برای گفتن ندارم

خبرنگار کوچولو یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 http://www.khabarnegarkocholo.blogfa.com

روحش شاد.مرگ ایرج قادری خیلی ناراحت کننده بود.
با هر کی که میرید کنسرت خوش بگذره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد